Misbruik van Forum door vetzakken…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Misbruik van Forum door vetzakken…

• Maker
    Discussie
  • Een nieuwe forumgebruiker met de nick: Incest-Video’s !

Ik denk dat we dit soort van gebruikers best kunnen missen op het forum.

Dit is tenslotte door en voor Porsche Liefhebbers en niet bedoelt om reklame te maken voor vettige sites.

Daar staat het internet al vol van…

David, Mark,

Kunnen jullie hier aktie in nemen ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Zoals ik al zei doen we dat nu al een maand of twee… en het is sindsdien proper gebleven, eentje heeft de site kunnen hacken omdat ik een oude versie draaide van het forum maar dat is nu gelukkig ook opgelost.
      soms zie je zo een pool of rus met een vreemde naam er nog op staan als nieuw lid maar die wordt prompt weer verwijderd door mij als ik online kom, die mensen kunnen trouwens niets posten zo lang ik ze niet geactiveerd heb…

[quote=”White Shark 924″:3cc9agka]Mja maar alle telenet gebruikers bv hebben een vast ip adres [/quote]

Dit klopt niet echt. Telenet gebruikt ook DHCP tenzij je een business account hebt voor websites enzo.

Zo lang je online blijft is je ip adres hetzelfde. Je moet maar een kijken via een dosbox met ipconfig. Je zal elke dag dat je aanlogt een ander IP krijgen.
        En dan zijn er in Belgie ook al veel verschillende providers…

Maar idd, veel komt van het buitenland…

En die “vetzakken” gebruiken veelal scrpits om sluikreclame te posten, te mailen en dergelijke… Die kennen er meestal wel iets van…

Een goede oplossing is wel, zoals White Shark hier voorstelt, om elke nieuwe gebruiker te valideren door de webmaster via een geldig e-mail adres. Dit is ook niet full proof maar al wel een goed begin.

Je kan ze bv via een nederlandstalige mail al even testen, ik ken niet veel russen & Polen die goed nederlands kunnen 😉

[quote=”mcklusky”:p9vfdkrb]Dat laatste gebeurd hier nu al een tijdje…

en het zijn idd steeds mensen uit rusland polen oekraine en zo verder….

en ze hebben nooit dezelfde ip…[/quote]

Oei hebben de russen en de polen nu ook al interesse in alles om en rond Porsche, ja sorry maar ik spreek wel hun taal niet dus mijn antwoord is ‘njet’

Dat laatste gebeurd hier nu al een tijdje…

en het zijn idd steeds mensen uit rusland polen oekraine en zo verder….

en ze hebben nooit dezelfde ip…

[quote=”White Shark 924″:rulvcdjg]
              Jullie gebruiken hier ook echter het phpBB forum waarin je via de admin wel gebruikersnamen en bepaalde woorden in posts kan weigeren of vervangen maar daar moet je even werk van maken natuurlijk. 🙂
              Greetz[/quote]

Dit moet wel kunnen want ik pas het ook toe in mijn eigen phpBB forum … Het is en blijft een merde hoor maar wat ook een hulp is is een administrator activering van elke nieuwe account. Ook aan en uit te schakelen via het admin controlepaneel. Dan moet de webmaster elke nieuwe registrant activeren alvorens ie het “vetzakje” kan gaan uithangen 🙂

[quote=”White Shark 924″:30cxx1lq]Mja maar alle telenet gebruikers bv hebben een vast ip adres en we richten ons hier toch tot belgische gebruikers. [/quote]

Ik weet niet hoe het hier zit , maar op mijn site komt de vetzakkerij nooit van Belgische bodem en ook ik heb al honderden IP adressen geblokkeerd, maar na een dagje staat er weer een hoop nest op met andere IP adressen. Dat is dus helaas niet zo te stoppen

Mja maar alle telenet gebruikers bv hebben een vast ip adres en we richten ons hier toch tot belgische gebruikers. De zaken die jij hier opnoemt zijn allemaal mogelijk maar dan moet je kaas hebben gegeten van het IT gegeven en ik denk niet dat dat zo is 🙂
                  Jullie gebruiken hier ook echter het phpBB forum waarin je via de admin wel gebruikersnamen en bepaalde woorden in posts kan weigeren of vervangen maar daar moet je even werk van maken natuurlijk. 🙂
                  Greetz

een IP is niet echt uniek hé,
                    Meeste Internet Service providers gebruiken DHCP en zo krijg je dus elke keer als je online gaat een ander IP adres. Kan wel varieren naargelang de instellingen van de “lease” op de DHCP server.

Zo loop je dus het risico dat je een ongewenste user blokkeert op IP en dat de volgende keer iemand anders dat IP adres toegewezen krijgt. Die wordt dan dus ook geblokkeerd.

Die moet dan wel bij dezelfde provider zitten want die hebben hun eigen range.
                    Tenzij ze natuurlijk NAT gebruiken wat de zaak er dan weer niet simpeler op maakt.

Je zou moeten kunnen blokkeren op basis van het MAC-adres. Dat is wel uniek voor elke NIC en zit ingebakken in de hardware.

Met Windows XP kan je hier ook wel mee foefelen door een ander MAC adres te spoofen. Handig om op een netwerk te geraken waar ze MAC filtering gebruiken op de DHCP 😉

Kleine tip voor de webmaster:
                      http://www.trafficcleaner.com/ is een gratis service die ervoor zorgt dat je IP’s kan blokkeren. IP is de unieke nummer die elke computer met zich meedraagd. Dit wil dus zeggen dat de “vetzakken” kunnen geblokkkeerd worden zonder programmeerwerk. Bekijk het eens zouk zeggen 😉
                      Greetz

[quote=”Number1″:1a75ctgk]de Koen gaat nu revanche nemen en iedereen dat een blote madam post vh forum kicken 😉 [/quote]

Ja , zo ben ik hé 🙄 😉 😆 😆 😆

héhé zou wel tof zijn zo eeb porsche chat 😆

lol

de Koen gaat nu revanche nemen en iedereen dat een blote madam post vh forum kicken 😉

Anoniem

mercikes koen

Och Mark , Nu kan ik het mee in de gaten houden en opvangen 😉
                                  Komt wel voor mekaar 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.