Mistlichten

• Maker
    Discussie
  • Deze winter heb ik de achterlichtbalk van de 993 vervangen.
    Nu wil ik hem terug inschrijven in mei en zie nu dat de mistlichten niet werken.
    Hoe kan ik dat nakijken zonder de hele boel terug uit elkaar te vijzen?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Die mistschakelaars kan je er zo uitdraaien.
      Effe geprobeerd wanneer ik de schakelaars verwisselde of de controlelichtjes dan wel branden….niet dus.
      Terug de schakelaars op de originele plaats en ja hoor…alles werkt weer naar behoren.
      Ondertussen ook een stopcontakt voor de navigatie wegewerkt in het telefoonopzetstuk (tja, hoe noem je zoiets) van de tunnel.
      Ben ik eindelijk van die lelijke kabel uit de sigareaansteker vanaf, die er toch altijd uitvalt. pf wat een job om daar aan te kunnen.
      Nu nog inschrijven en dan kan ik de eerste mei weeral :driver:

vroeger was dat altijd zo dat de voorste moesten branden weet ik nog 😀

Ik weet ook niet of dit bij alle elfjes het geval is.
          Eerst moeten de mistlichten vooraan branden alvorens deze achteraan werken…

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk[/quote]

Dag dicuzzi,

Inderdaad ….dat was het….is toch wel verwarrend.
          waarvoor dan die twee schakelaars er staan is mij een raadsel.

Heb het dit jaar ook op de keuring voor gehad ,die man van de keuring wist het ook niet dat de voorste mistlichten ook moeten branden vooraleer de achterste mistlichten werken 🙄

Je hoeft je niet te schamen 993. In de meeste keuringstations kunnen ze ook niet overweg met de schakelaars van de mistlichten van zo’n luchtgekoelde. En bovendien geloven ze je NIET als de nodige uitleg er komt.

😉 😉 😉

[quote=”deepee” post=164865]mss onwetend een US versie geplaatst zonder achtermistlichten? langs de buitenkant zie je altijd de reflectoren binnenin wel zitten maar aansluiting en lampen zitten er niet op voor de Amerikaanse markt.
              ik vrees toch dat je de lichtbalk er uit zal moeten schroeven om te checken of er dummy plugs zitten of echte lampen en vanaf dat punt verder zoeken.

Nee wel degelijk de EU versie bestelt

[quote=”porschefabian” post=164869]Idd ik had je eerder gewezen op het verschil in een USA en EU versie, mag hopen dat je daar de goede keuze in hebt gemaakt..
                Lampjes vernieuwd??
                Mocht je het kabelboompje niet meer hebben die heb ik waarschijnlijk nog over..[/quote]

Hoi Fabian,
                Daar had ik wel op gelet hoor.
                Heb ‘m bestelt bij Alpo dus dan is het wel goed, maar had niet gecontroleerd of er wel lampjes inzaten…..wel dus

[quote=”ducuzzi” post=164864]Waarschijnlijk wist je dit wel, maar even mijn onervarenheid meegeven. Ik weet ook niet of dit bij alle elfjes het geval is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk[/quote]

Dag dicuzzi,

Inderdaad ….dat was het….is toch wel verwarrend.
                  waarvoor dan die twee schakelaars er staan is mij een raadsel.
                  de verlichting in de schakelaar voor de achterlichten brand niet bij inschakelen, ook niet als de schakelaar van de voormistlichten ingeschakelt wordt.
                  Vreemde toestand, maar goed…als ik beide schakelaars uittrek branden alle mistlichten…..probleem opgelost

Idd ik had je eerder gewezen op het verschil in een USA en EU versie, mag hopen dat je daar de goede keuze in hebt gemaakt..
                    Lampjes vernieuwd??
                    Mocht je het kabelboompje niet meer hebben die heb ik waarschijnlijk nog over..

mss onwetend een US versie geplaatst zonder achtermistlichten? langs de buitenkant zie je altijd de reflectoren binnenin wel zitten maar aansluiting en lampen zitten er niet op voor de Amerikaanse markt.
                      ik vrees toch dat je de lichtbalk er uit zal moeten schroeven om te checken of er dummy plugs zitten of echte lampen en vanaf dat punt verder zoeken.

Waarschijnlijk wist je dit wel, maar even mijn onervarenheid meegeven. Ik weet ook niet of dit bij alle elfjes het geval is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.