monteren versnellingsbak 915 op motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 monteren versnellingsbak 915 op motor

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een probleem met het monteren van de versnellingsbak 915 op de motor. vliegwiel, koppeling en drukplaat volgens het boekje gemonteerd (met de befaamde alignment pin). Als ik dan de bak erop zet krijg ik deze maar tot ca 1 à 1,5 cm van het einde geduwd. Als ik de drukplaat losschroef, en alles los erin plaats gaat het wel zonder probleem? Zie foto . (P.S. zelfs zonder de vork in het huis van de versnellingsbak lukt het niet)

2017-05-1921.39.26.jpg

Nog een 2de vraag : als bovenstaande uiteindelijk zou lukken, ga ik de vork monteren in het huis van de versnellingsbak. Ik begrijp dat deze vork in de ‘pulley’ moet ingrijpen, correct? (met pulley bedoel ik de’throwout bearing’ – ken het nederlandse woord niet) Dus niet voor de bearing maar erin, tussen de 2 ribben? zie foto
    throwoutfork_and_pulley.jpg

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Wim

:up: :up:

Nogmaals dank Wim,

Hij zit erop!

Wim

Nee de krukas even bewegen, das dat grote zware ding waar de drijfstangen en zuigers op zitten. 😉
          Voorkant motor waar de riem op ligt zit een zeskant bout op de poelie, daar sleutel op en even bewegen als er iemand tegen de bak duwt en zal dan er wel inschieten.

Hallo Wim,

Thanks. Bedoel je de startkrans tov tandwiel op startmotor? In dit geval niet mogelijk omdat startmotor er nog niet op zit..

Wim

Komt omdat hij niet goed voor de tanden zit ook al is als uitgelijnd.
              Dus als alles losstaat zal hij zelf door de tapsheid begin tanden erin vallen doordat het makkelijk beweegt.

Als alles vast staat even aan de krukas draaien en zal er dan wel invallen.
              Is altijd wat frommelen om de tanden erin te krijgen. 😉

Mss de prise-as die er toch niet in wil,
                kan je hem niet los monteren en dan door het gat van de startmotor de bouten 1 voor 1 aandraaien?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.