Mooiere sound voor de Porsche 911 sc

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Mooiere sound voor de Porsche 911 sc

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar wat meer geluid voor mijn Porsche 911 sc

Alles is origineel wat ook al héél mooi is, maar ik zou toch graag dat tikkeltje meer willen.

Wat kan ik zoal doen.

Ik het onderwerp van de nieuwe uitlaat gelezen waar een Dansk voor meer sound zorgt, maar kan je bijvoorbeeld iets aan de luchtfilters doen ?

Graag wat advies ?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
  • J

filmpje en soundbite verstuurd!

0
      J

Pierco,

heb een filmpje gemaakt maar het geluid is niet opgenomen zoals het in realiteit klinkt…
        het klinkt wel goed maar veel meer gedempt, minder ‘rauw’ dan het echt is.
        misschien moet een externe microfoon aansluiten.

als je me je emailadres stuurt, stuur ik een we transfer link.

0

[quote=”G-man” post=253921]Ik zal morgen proberen om met de gopro een kort filmpje te maken. Dan kan je horen hoe de mijne klinkt.
          Wel maar starten en wat revs, geen tijd voor een toerke.
          Ik kan het wel doorsturen maar niet op het forum zetten want ik heb geen joetjoep account.[/quote]

Hey Gman, dat klinkt goed :respect2:
          stuur me een privé bericht dan bezorg ik je mijn email adres..

0
          J

Dit is een foto van het net.
            De mijne ziet er net zo uit.
            Ik had twee luchtfilter deksels en heb er eentje gelijkaardig aangepast.
            Regen en zelfs carwash zijn nog nooit een issue geweest.
            Zal straks wat foto’s nemen.

0

[quote=”G-man” post=253901]
              Cup airbox lid.

Filter blijft zitten, geen vuil in de motor

[/quote]

Waar heb je deze gevonden G-Man?

Als je je Porsche wast moet je de filter dan afdekken?

0
              J

Race, rally en formule 1 motoren hebben een levensduur in uren, niet in kilometers…
                Just saying…

Ik ben persoonlijk geen fan van K&N omdat die zo,goed als altijd te veel inge-olied worden.
                en dat is niet goed voor de luchtdebietmeters en zeker niet voor de latere hotwire luchtmassameters.
                Ik spreek uit ondervinding. Zelfs nieuwe filters uit de doos zijn veel te veel geolied.
                Een papieren filter laat veel meer lucht door dan dat een 911 op volle toeren nodig heeft, is goedkoop en filtert fijne partikels heel goed..
                Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de rest allemaal brol is, anderen zijn dan wel tevreden over K&N.
                Dit is mijn persoonlijk ervaring, niets meer.

Dat de grootte van de uitlaat deels bepaald wordt door welke luchtfilter je gebruikt, lijkt me vergezocht. Er zijn veel andere factoren die daar veel meer invloed op hebben, zoals cilinderinhoud.

0

@Pierco, Ik gebruik al jaaaaaren K&N filters op mijn motoren, en het verschil is groot te noemen….gewoon vrijer ademen maakt een wereld van verschil uit. En ondanks dat vrijer ademen door de grotere openingen (zowel in de filter als in het filterhuis) komt er zeker niet meer stof door de filter dan door een papieren…. maak je dus geen zorgen, met een opengewerkte luchtfilterkap en een K&N filter blijf je veilig, K&N wordt niet voor niets gebruikt in de racerij, zowel offroad als F1….
                  Meer info over de werking van een K&N: https://www.efkaimport.nl/Subpaginas/3/Luchtfilter_feiten.html

Beter ademen betekend meer vermogen, meer afgevoerde gassen dus ook een hoger debiet door je uitlaat…. en dus ook een ander geluid…. Bij een standaard K&N vervangfilter geen probleem, ga je echter naar race filters (nog meer luchtdoorlaat) moet je de uitlaat ook groter maken…. en dan krijg je automatisch je mooiere sound….
                  :drink:

0
                  J

Ik zal morgen proberen om met de gopro een kort filmpje te maken. Dan kan je horen hoe de mijne klinkt.
                    Wel maar starten en wat revs, geen tijd voor een toerke.
                    Ik kan het wel doorsturen maar niet op het forum zetten want ik heb geen joetjoep account.

0

Hey G-man,
                      Thx voor de feedback..
                      ik hoor graag een iets dieper geluid, niet te scherp.
                      daarstraks had ik een filmpje gevonden op YouTube van een Dansk met SSI vervangen..

Porsche 911 SC SSI Dansk exhaust

dit vond ik dan weer wel een mooi geluid..
                      alleen die GT3 muffler ziet er natuurlijk wel knap uit.

0
                      J

Zolang je filter blijft zitten, komt er geen vuil in.
                        Papieren filter van Porsche is meer dan goed genoeg qua luchtdoorstroming en filtert beter dan k en n.

Cup airbox lid.
                        IMG_6428.JPG

Filter blijft zitten, geen vuil in de motor

Pierco, ik heb een M&K. 2in 2uit.
                        De GT3 is luid.
                        Ik heb één kant afgesloten en tis op het randje van juist niet te luid.

0

Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een een andere uitlaat en heb op een rit iemand ontmoet die een M&K exhaust heeft.
                          qua prijs vallen deze redelijk mee, moet ik zeggen.

de GT3 look is wel héél knap… Maar ik zou niet weten waar deze te kopen in Belgie of Nederland
                          iemand tips.

0

[quote=”Wout_RS” post=225658]Even verder over het verwijderen van je luchtfilterdeksel.

Wat plaats je dan als je deze verwijderd? want open laten staan is toch schadelijk mocht er iets in belanden?[/quote]

Hier wil ik toch nog even op terugkomen, aangezien de vraag hierboven nog niet echt beantwoordt werd.
                            Kan het kwaad met zo een K&N luchtifilter ?
                            Die gaten zijn immers toch groter, waardoor vuil gemakkelijker naar binnen kan gezogen worden ?

0
                            J

Dat is wat ik bedoelde voor de 3.0 liters. Papieren filter blijft gewoon zitten dus geen vuil in je motor. Hier zijn verschillende varianten van, de een al wat anders en duurder dan de andere.

0

Kent iemand dit

http://www.fabspeed.com/911-carrera-3-0-cup-high-performance-airbox-cover/

Hier wordt de originele kap vervangen door het hierboven gelinkte exemplaar. Aan de zijkant 2 grotere openingen.
                                Sowieso krijg je hier meer lucht, maar uiteraard ook het risico op meer vuiligheid wat binnen kan geraken ?

0
                                J

Je vergroot de luchttoevoer door of gaten te maken in je deksel of door het meeste van het deksel te werwijderen.
                                  De filter blijft zitten.
                                  Google: carrera cup airfilter.
                                  Voor 3.0 liters zijn er gelijkaardige oplossingen.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.