Mooiere sound voor de Porsche 911 sc

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Mooiere sound voor de Porsche 911 sc

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar wat meer geluid voor mijn Porsche 911 sc

Alles is origineel wat ook al héél mooi is, maar ik zou toch graag dat tikkeltje meer willen.

Wat kan ik zoal doen.

Ik het onderwerp van de nieuwe uitlaat gelezen waar een Dansk voor meer sound zorgt, maar kan je bijvoorbeeld iets aan de luchtfilters doen ?

Graag wat advies ?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)
    • Even verder over het verwijderen van je luchtfilterdeksel.

Wat plaats je dan als je deze verwijderd? want open laten staan is toch schadelijk mocht er iets in belanden?

0
      J

[quote=”cabrio wim” post=221895]Met luchtfilter zul je niet veel kunnen doen. 💡
        Ik denk dat je naar een andere uitlaat moet overgaan.[/quote]

Ben ik niet mee akkoord.
        Het openmaken van je luchtfilterdeksel maakt wel een mooi verschil in geluid. (Niet in pk)
        Het is geen groot verschil maar misschien net dat beetje dat de OP zoekt.
        Bij mijn 911 gaf het een veel diepere grom als ik op het gaspedaal duwde.
        Makkelijk te doen, goedkoop, dus ideaal om mee te beginnen..

Een andere uitlaat maakt natuurlijk wel een groter verschil, afhankelijk van welke je kiest.
        SSI’s met een andere uitlaat transformeert je auto zijn aanwezigheid van subtiel naar zeer uitgesproken.

0

F*ck, 👿 heb vorige week net dezelfde besteld bij Vankessel, wordt morgen opgestuurd.

Maar afhalen in Den Haag zag ik eigenlijk ook niet zitten, dus is het wel OK. 😎

0

ik heb geen belang … hoop alleen dat er iemand z’n voordeel mee kan doen KLIK

Te koop een perfecte sport einddemper van RVS. Ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht bij Van Kessel. Geeft een mooi zware roffel. Nieuwprijs 350,00 euro.
            http://www.vankesselwebshop.nl/a-26842282/einddempers/rvs-sport-einddemper-911-3-2l-zonder-tuv/

Te koop voor 250,00 euro.
            Inclusief pakking en ophangband. Af te halen in Den Haag.

Is afkomstig van een 3.2 en past onder alle modellen van 1984 tot 1989.

Reden verkoop: uitlaat op maat laten maken met 2 pijpen in het midden van de bumper.

0

ze lijken allemaal op elkaar, gewoon telkens een andere verdeler die er zijn eigen merk precies op kleeft.

Moest er iemand uit Limburg of Vlaams-Brabant zijn die zo een uitlaat steken heeft, laat me zeker iets weten… ik wil ze wel eens in het echt horen

0

😕 Stak al onder de auto toen ik hem kocht :salut:

0

En van waar komt die Dirk?

0

Die is op mijn 3.2 geplaatst.

Ben daar erg tevreden van , vrij beschaafd binnenin, stevig geluid langs de buitenkant volgens sommigen :engeltje:

Als ik me goed herinner is het bij mij dit merk

DESIGTEC-2.jpg

0

Deze korte pijpen voor de 3.2 zijn bij Van Kessel blijkbaar uitverkocht, ik heb hen de vraag gesteld welke zij aanbevelen voor de mijne. Ik heb gezien dat ze deze ook bij Rose Passion hebben, zijn dit dezelfde?
                      KLIK

0

Die kleine pijp klinkt veel zwaarder, geluid doet me meer aan een 964 denken. SSI klinkt scherper, zoals de F series vroeger :salut:

Heb wel nog wat filmkes van mijn SC, mail mij even uw adres door dan stuur ik ze u door.

0

Ben vooral benieuwd hoe dat van Gette klinkt! :music:

0
                          XXX

Bel gewoon even naar Van Kessel en vraag wat ze binnen hebben voor jouw wagen.
                            Als je het er ter plekke mag op gooien dan het je het gelijk.
                            Het voorstel van Gette klinkt ook beestig :up:

0

[quote=”Gette” post=224523]De beste aankoop ooit op mijn SC was deze kort buis van Dansk. Niet duur, super geluid en goed te doen tijdens de rit in het interieur.

Kijk hier eens[/quote]

Geeft deze voller dieper gebrom of eerder scherper geluid? Heb zo’n pijpje nog niet gehoord denk ik…

Deze vind ik wel cool, heb al veel gedacht om te bestellen, maar dan moet je wat slijpen denk ik in de achterplaat… Maar zou ook niet weten hoe dit klinkt.
                              full27391512.jpg

Op mijn vorige had ik ook zo’n dubbele maar die waren qua diameter wel wat groter:
                              PorscheSTTaverniers139.jpg

0

De beste aankoop ooit op mijn SC was deze kort buis van Dansk. Niet duur, super geluid en goed te doen tijdens de rit in het interieur.

Kijk hier eens

0

Die Dansk is inderdaad een optie..
                                  bij het zoeken ben ik ook een uitlaat van Fabspeed tegengekomen.
                                  de link gooi ik er even bij –> http://www.fabspeed.com/porsche-911-carrera-sport-performance-package/

die dubbele uitlaat is uiteraard ook mooi, maar ik ga niet zitten knippen en slijpen aan de wagen…
                                  maar qua prijs valt hij precies goed mee !
                                  Heeft er iemand ervaring met de Fabspeed ?
                                  Als je op youtube gaat zoeken naar de sound… echt wel de max, lol :applaus:
                                  bestellen kan via een nederlandse site…
                                  of misschien een vraagje voor Drip, heeft Van Kessel deze ook in zijn gamma, dan rij ik er gewoon eens naartoe. :driver:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.