- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
22 maart 2009 om 12:16
Dokter Beaucourt ‘schaamt zich diep’
LILLE – Spoedarts Luc Beaucourt is op de E34 in het Kempense Lille betrapt terwijl hij 186 kilometer per uur reed. Hij is zijn rijbewijs voor twee weken kwijt. ‘Ik heb een fout gemaakt, maar ik ben Superman niet’, zegt de dokter.
De Antwerpse spoedarts vloog woensdagochtend rond halftwee tegen de lamp. Een politiepatrouille had gezien hoe een BMW X5 met hoge snelheid oprit 23 van de E34 in Vosselaar nam en richting Antwerpen stoof. De agenten, die zich verplaatsten in een anonieme wagen, zetten de achtervolging in. Twee kilometer verderop, in Lille, werd de bestuurder aan de kant gezet.Beaucourt bekent dat hij het gaspedaal te diep had ingedrukt. ‘Aanvankelijk was sprake van 186 km per uur, maar op het proces-verbaal dat ik vandaag ( vrijdag, nvdr. ) in mijn bus vond, is de snelheid – na correctie – teruggebracht tot 174 km per uur’, zegt de arts. ‘Ik schaam me diep, maar ik kan de klok niet terugdraaien. Ik was me er niet van bewust dat ik zo snel reed.’
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.