Moraalridder tegen weekendongevallen gepakt tegen 186 km

Home Forum Zeverhoekje Moraalridder tegen weekendongevallen gepakt tegen 186 km

• Maker
    Discussie

• ironpatje
    Deelnemer

Dokter Beaucourt ‘schaamt zich diep’

LILLE – Spoedarts Luc Beaucourt is op de E34 in het Kempense Lille betrapt terwijl hij 186 kilometer per uur reed. Hij is zijn rijbewijs voor twee weken kwijt. ‘Ik heb een fout gemaakt, maar ik ben Superman niet’, zegt de dokter.
      De Antwerpse spoedarts vloog woensdagochtend rond halftwee tegen de lamp. Een politiepatrouille had gezien hoe een BMW X5 met hoge snelheid oprit 23 van de E34 in Vosselaar nam en richting Antwerpen stoof. De agenten, die zich verplaatsten in een anonieme wagen, zetten de achtervolging in. Twee kilometer verderop, in Lille, werd de bestuurder aan de kant gezet.

Beaucourt bekent dat hij het gaspedaal te diep had ingedrukt. ‘Aanvankelijk was sprake van 186 km per uur, maar op het proces-verbaal dat ik vandaag ( vrijdag, nvdr. ) in mijn bus vond, is de snelheid – na correctie – teruggebracht tot 174 km per uur’, zegt de arts. ‘Ik schaam me diep, maar ik kan de klok niet terugdraaien. Ik was me er niet van bewust dat ik zo snel reed.’

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Wim

Snelheids beperkingen zijn toch allemaal ingevoerd vanwege de opwarming der aarde. 💡
        Maar als ik zo de laatste winters bekijk, moeten de groene zich nu toch ook eens achter de oren gaan krabben. 😆
        Dus naar boven met die snelheid krijgen ze misschien toch gelijk. :mrgreen:

Anoniem

Tja, het merendeel van de auto/motoliefhebbers weten dat het hier helemaal niet meer om veiligheid gaat maar om de kas te spekken.

En vergelijk dat dan weer maar eens met die fluisterasfalt waarop het deze dagen supergevaarlijk is. ‘t Is al langer geweten dat fluisterasfalt onveilig is. Maar das niet belangrijk natuurlijk… 🙄

Hypochrieter kan het niet 👿

Op het werk hoor ik collega’s ook al wel eens zeggen dat men 180 op de autostrade onverantwoord vind. Ik vraag mij af waarom die dan eigenlijk in een wagen stappen. Want ‘t is m.i. wel overduidelijk dat zo’n mensen beter niet achter het stuur zouden kruipen. Hoe kunde nu toch schrik hebben van 180 per uur op een lege baan of als er weinig verkeer is ????

Klopt als een bus.

op zondagen of ‘s nachts 100 moeten rijden op een autostrade is nefast voor de concentratie…
            ik ben blij dat ik op mjn dag dagelijkse wagen cruise control heb.. anders kwam ik wekelijks met gepeperde boetes naar huis 🙁 (

Dat ze die dynamische signalisatie ook eens naar boven toepassen dan!

[quote=”rjf”:3vz64nlr]max 100 km/u rijden om 3u s nachts op een lege Antwerpse ring, gekker moeten ze het niet maken …[/quote]

Dat is dodelijk .
              Telkens als ik mijn zoon moet halen of terugbrengen moet ik vechten tegen vermoeidheid door op quasi verlaten snelwegen zonder enige verlichting te moeten rijden aan snelheden niet sneller dan 140 (op de teller = 130 op GPS) om geen risico te lopen op hoge boetes en innames rijbewijs .
              Hogere snelheden (zoals vroeger nog mogelijk was voor de massa’s annonieme voertuigen en verstopspelletjes van flitswagens) verhogen de adrenaline waardoor vermoeidheid wordt weggedrukt .
              Op de duitse snelwegen heb ik ‘s nachts nooit problemen van vermoeidheid , in NL en hier daarentegen

als ze het eens maken gelijk in duitsland , onbeperkte snelheid , en alleen niet op plaatsen waar het niet mag

rjf

Het grootste deel van de weekend doden vallen op gewestwegen niet op lege autostrades.

(Veel) te snel rijden op gewestwegen in combinatie met uitgaan (vermoeidheid) + drank / drugs is dodelijk. Een boom of tegenligger zijn vrij fataal in zo’n omstandigheden. Op een autosnelweg te snel rijden is helemaal andere koek, bijv. max 100 km/u rijden om 3u s nachts op een lege Antwerpse ring, gekker moeten ze het niet maken …

WB

Dan mag dat nog niet zenne…………… 😉 🙁

Iets meer info in “Het belang van Limburg” vandaag .
                      Tijdstip van overtreding was 01.00u . Droog weer . ❗

186 km/uur ❓ Hij was dus nog aan het optrekken 😆

Niet onbelangrijk als het is zoals Paul zegt .

Ik ben ook tegen deze beide achter het stuur .

Als hij ook tegen snelheid zou zijn is het natuurlijk hilarisch .
                          Maar (verantwoord) snelheid maken op bvb plaatsen en tijdstippen wanneer het zou kunnen heeft in mijn ogen niets met weekendongevallen te doen .
                          Er staat bvb nergens hoe laat het was , hoe het verkeer was en in welke verkeersomstandigheden .
                          Ik maak ook snelheid waar en wanneer ik kan . Vroeger meer als nu natuurlijk maar dat heeft te maken met de vele annonieme wagens en flitsers te maken .
                          Ik zit dagelijks veel op de baan en moet zeggen dat het grootste gevaar dat ik elke dag zie op de weg de vele vrachtwagens zijn die gewoon de wet van de sterkste toepassen en zich gewoon bruusk van rijvak verwissselen of maneuvers uithalen .
                          En nu het inhaalverbod is afgeschaft (bij niet regenweer) is het terug verergerd (ook bij regenweer en neen niet enkel buitenlanders )
                          Dat ze daar eens wat meer controles gaan op uitvoeren , rijbewijzen intrekken en koppagina’s van maken 💡

Kleine nuance, Beaucourt, is vooral tegen drank en drugs achter het stuur.

PT

Hier valt dus weer een ‘mediageile god’ van zijn sokkel ! Het levende voorbeeld van intolerantie als over snelheid gaat. 😕
                              Nu kan hij samen met Florreke gaan blèten ! 😆 ’t Zijn allemaal dezelfde, veel show maar geen realiteit.

Anoniem

[quote=”ironpatje”:38l7xj4y]

Dokter Beaucourt ‘schaamt zich diep’

LILLE – Spoedarts Luc Beaucourt is op de E34 in het Kempense Lille betrapt terwijl hij 186 kilometer per uur reed. Hij is zijn rijbewijs voor twee weken kwijt. ‘Ik heb een fout gemaakt, maar ik ben Superman niet’, zegt de dokter.
                                De Antwerpse spoedarts vloog woensdagochtend rond halftwee tegen de lamp. Een politiepatrouille had gezien hoe een BMW X5 met hoge snelheid oprit 23 van de E34 in Vosselaar nam en richting Antwerpen stoof. De agenten, die zich verplaatsten in een anonieme wagen, zetten de achtervolging in. Twee kilometer verderop, in Lille, werd de bestuurder aan de kant gezet.

Beaucourt bekent dat hij het gaspedaal te diep had ingedrukt. ‘Aanvankelijk was sprake van 186 km per uur, maar op het proces-verbaal dat ik vandaag ( vrijdag, nvdr. ) in mijn bus vond, is de snelheid – na correctie – teruggebracht tot 174 km per uur’, zegt de arts. ‘Ik schaam me diep, maar ik kan de klok niet terugdraaien. Ik was me er niet van bewust dat ik zo snel reed.’

[/quote]

De Heer Beaucourt, dan toch een mens 😉

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.