motor 3.0 of 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 motor 3.0 of 3.2

  • Maker
    Discussie

  • jilpor67
    Deelnemer

      Hallo,heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een 3.0 of een 3.2 motor in een body v.e. 1.7 ? Hoe zit dit met de boite?Zijn er boiten die op een blok van een 6-cylinder passen of moet ik op zoek naar een boite van een 914/6?Ik wil ook de wielen/naven veranderen naar 5 gaten,iemand tips of adressen van personen die hier meer van weten?Alle info welkom.Dank u,groeten,Yvan. 😛

    5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • of hij nu 4,6 of 8 cyl heeft het is en blijft (in mijn ogen althans) een mooie en zeer aangename wagen om mee te rijden

        erwin

          Alsjeblieft 😉

          Kurz nach dem Debüt werden zwei 914/8 gebaut. Die 8 steht für die 8 Zylinder des aus dem Porsche 908 Rennwagens stammenden 3,0 Liter Boxermotors. Dieser leistet mit modifizierten Webervergasern 260 PS. Dieses Modell wird Ferry Porsche zum 60. Geburtstag präsentiert.

          Je weet hé, Koen en zijn trukendoos 😆 😆 😆

            in het grote porsche 914 boek (van heel), is er een vermelding dat ze bij porsche twee prototype’s hebben gemaakt met een 8 cyl, een ervan hebben ze aan F Porsche zelf geschonken en de tweede zou bij piech verblijven

            wat betreft de ombouwing van een 914 naar een 6 cyl, rolf scheunneman in mechelen heeft /had er eenthe staan met een 3.2
            hij had gewoon de kofferbodem omhoog gehaald en de versnellingsbak van een 911 onderste boven gemonteerd ,hij deed wel meer gekke dingen had zelfs een oude 190 (eerste generatie ) met een 4.3 8 cyl rijden

            erwin

              Hallo Luc,hoe zit het dan met de vaak geroemde ideale gewichtsverdeling van de 914.De motor zit bijna in het midden van de wagen en er wordt toch beweerd dat een verdeling van het gewicht tss de assen ideaal is.Ik dacht zelfs dat er artiesten waren die er al een V 8 ingelepeld hadden?Dat er veel werk in gaat zitten ben ik me wel degelijk bewust ,het was alleen de vraag of het doenbaar is en dat het inderdaad zoals je aanhaalt geen zwalpend schip wordt.Alle suggesties/tips welkom.Grtn,Yvan…..

                Idd het gaat en echter na veel werk gaat hij er in en dan houd de wagen de baan niet meer, cardanas vliegen rond je oren, enz …
                Ik kan u dit echter niet aanraden om het te doen, en persoonlijk heb ik het nog nooit gedaan maar wel al vraag achter gehad. Nu een collega van mij heeft het echter wel al gedaan en die vertelde me met alle aanpassingen die moeten gebeuren en het werk dat er inkruipt het echter een afrader is. Tevens is het qua werk en onderdelen niet te betalen, en het resultaat is echter heel slecht, baan ligging, braak van onderdelen, en als je boven de 170 gaat zweeft het hele geval over de weg. Het grote probleem is dat het gewicht achteraan de wagen te groot word.

                Luc

              5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.