Motor problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Motor problemen

  • Maker
    Discussie

  • Gery
    Deelnemer

      Hoi allen ,

      Ik heb 2 weken geleden een speciaal verdeelsysteem voor de olie voor de lpg laten plaatsen computergestuurd .
      Nu heb ik sinds een week af en toe problemen dat de motor raar doet en precies te vroeg schakeld naar de volgende versnelling , het is trouwens een automaat .
      De auto wil dan in schokken voortbewegen .
      Het controlelampje is nog maar 1 keer eventjes aan gegaan ( precies van de transmissie)
      Maar hij beweegt wel in schokken vooruit terwijl het controlelampje niet brand .
      Wat zou dit probleem kunnen zijn ? Fout van de garagist die dat heeft geïnstalleerd ?
      Hij heeft het zowel op benzine als op lpg .
      De motor is 3,2 .
      Misschien ook goed om te weten , als ik 65 rij zit hij al in zijn zesde versnelling .

      Alvast bedankt om mee te zoeken naar de oorzaak .

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Worden die bobines dan te warm?
        Toch niet normaal dat ze zo snel stuk gaan.
        Misschien eens de proberen wat meer verluchting te geven.
        Lees weglaten van allerhande overbodige plastic af schermingen, helpt bij de BMW 335i ook :geek:

          Een tijdje geleden heb ik alle 6 bobines vervangen, en ondertussen ook de bougies, aanleiding was een kapotte bobine (de achterste, cylinder 6 is dat ?).

          Vandaag (2 maandjes later) alweer stuk, dezelfde :think:

          Zal eens mijn klepsmering laten afstellen & gehele LPI laten nakeijken ; is een zeer recente VSI Prins-installatie, geplaatst in Geel.

            is idd nie zo veel werk, mijn ervaring was dat wanneer de klepsmering te rijkelijk afgesteld stond er vaker een bobine stuk ging. Een goede afstelling van lpi en klepsmering zijn erg belangrijk voor de levensduur van je bobines en bougies en ik zou je ook aanraden om tijdig je lpi filter en bougies te vervangen. De Beru’s gingen bij mij trouwens veel minder lang mee dan de bremi’s… heb ooit bremi’s gehad met een seat logo op en die gingen het langst mee… ooit heb ik er één overgetrokken bij het verwisselen, en dat is ambetant want het vergt heel wat stunt en vliegwerk om die restdelen er dan uit te krijgen… dus nooit schuin trekken om ze eruit te krijgen.

              Je bent er dus correct & vriendelijk geholpen, dat is mooi. :up:

                Sorry was idd Raes racing , ik verwar dat ook altijd met raets motorsport aan de kanten van Brecht .
                Raes is in Wommelgem .

                  Raats Motorsport & Raes Racing zijn me bekend, maar Raes Motorsport…… waar zit die ?

                    welkom bij de addicts 😀

                      Edit Wim, gelieve niet te quoten bij rechtstreeks antwoord.

                      Haha dat is ook een optie .
                      In elk geval iedereen bedankt voor het advies !
                      Een superforum hier en ben bang dat ik hier aan verslaafd ga geraken haha .

                        echt waar, ik voel dat er een forumdonatie aan zit te komen voor het snel en correct advies en uitgespaarde euro’s.

                          Ok , even mijn verhaaltje van vandaag doen .
                          Ik ben vanmorgen naar mijn garagist gereden om te zien of hij er snel iets aan kon doen , hij moest de bobines bestellen en deze kostten 59€ per stuk . Ik wist natuurlijk al dat dat niet klopte en vroeg hem Holland werk het was en hij zei me dat het toch wel een heel werkje is .
                          Ik heb hem uitgelegd dat de bobines niet zo duur waren als hij zei en dat het plaatsen ook niet zo lang zou duren en heeft me vriendelijk gezegd dat ik het dan zelf mocht doen .
                          Met andere woorden mij eens goed boos gemaakt en het daar afgetrapt . Hij ziet me dus niet meer terug daar , de afzetter .

                          Dan gebeld naar Raes motorsport ( die doen enkel Porsche ) en ik kon meteen komen , de computer uitgelezen en het probleem was cilinder 3 , ander bobine er in en het schokken is weg . Alleen vindt ik dat hij nog wat stroef rijd en dat hij niet goed doortrekt dus ik zal nog eens moeten teruggaan denk ik want helemaal in orde is het precies niet maar geen foutmeldingen . Misschien dat de bougies toch ook moeten vervangen worden enfin ik weet het niet .
                          Maar hij wist waarover spreken en was zeer vriendelijk en het was in een uurtje gefixed .

                            [quote=”Gutmo” post=189927]

                            Misschien ook goed om te weten , als ik 65 rij zit hij al in zijn zesde versnelling .

                            [/quote]

                            De mijne doet dat ook hoor als ik rustig rijd 😉

                              Idd, codes laten uitlezen is een must !

                              Mocht je in de buurt (Tremelo) passeren, dan help k wel om ze even te vervangen, is echt n koud kunstje !

                                Dat apprecieer ik enorm zodat ze niet kunnen zeggen dat het 3 uur duurde voor die bobines .
                                Ik ga morgen naar de garage om hem te laten uitlezen en hopen dat een reset genoeg is .
                                Super bedankt voor jullie proffesionele reacties 🙂

                                  +1 deepee, het is juist om te tonen dat het geen enorme ingreep is 😀

                                    [quote=”Gutmo” post=189993]Via dat filmpje is het nog te ingewikkeld voor mij…[/quote]

                                    je zou toch best eerst je OBD foutcodes laten uitlezen, dus ga gewoon naar je vertrouwde garagist.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.