Motor revisie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motor revisie

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Er wordt veel gesproken over het reviseren van een motor. Wat houdt dit precies in? Welke onderdelen worden vervangen of gecheckt?

    Tweede vraag: hoeveel kost zo’n revisie voor een 911 3.2?

    Groeten,

    Hans

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • [quote=”Hansolio”:n9zofkrk]Hallo,

      Er wordt veel gesproken over het reviseren van een motor. Wat houdt dit precies in? Welke onderdelen worden vervangen of gecheckt?

      Tweede vraag: hoeveel kost zo’n revisie voor een 911 3.2?

      Groeten,

      Hans[/quote]

      3.2’s zijn meestal iets goekoper af dan bv een magnesium case early 911
      alu cases zeker die na 75 zijn over ‘t algemeen zo te hergebruiken

      koppen en kleppen is altijd inspectie en kijken wat de score is
      kan gaan van opkuisen en hermonteren, tot nieuwe valveguides en valve seats ,nieuwe keppen en tot vlakken en soms zelfs haarscheurtjes lassen

      cyllinders, nikasil’s zijn meestal goed, nieuwe ringen en vamos
      maar kan ook zijn dat de zuigers versleten zijn en de ringen teveel ruimte hebben..wat vroegtijdig falen veroorzaakt

      nokkenassen, kunnen pitten in zitten, of niet
      maar als je nokkenassen vervangt moet je ook de tuimelaars vervangen omdat die samen inslijpen

      krukas.. over ‘t algemeen zijn ze goed, en gewoon polishen
      soms licht krom, of in geval van een kapot lager, krassen en kapot

      uiteindelijk hangt het nog altijd af van wat die motor heeft meegemaakt
      das een individueel verhaal voor elke motor
      soms valt het mee
      soms valt het heel erg tegen

      mijn 73S, open gemaakt, en ALLES behalve de krukas en de oliepomp was kaduk
      alles moest gereviseerd, hersteld of vervangen worden
      dat was dan 10K en nog es 1500 voor de mfi pomp
      en wat prutsen

      overlaatst een 3.2 open gemaakt… alles zag er nog spiksplinter nieuw uit
      zelfde verhaal voor de 2.4T, as new, zelfs de lagers (voor de liefhebbers, kheb nog die 5R case)

      Turbo’s en early S motoren die nog nooit open zijn geweest, daar kun meestal best rekenen op worst case scenario… zijn ferm gekietelde moteren, veel pk/liter, en dat zie je aan de inwendige componenten

      944 motoren, daar kom je meestal weg met nieuwe ringen lagers en pakkingen… tenminste als ze gereviseerd worden voor er een lager dropt..of de distributieriemen falen… en dan weet je wel hoe laat het is
      gelukkig veel 2e hands te vinden en stukken goekoper dan 911

      ook opletten over wat men onder revisie verstaat
      sommige “specialisten” zeggen revisie, en hermonteren alles gewoon met bare minimum aan kosten.. sommige doen enkel de koppen (topend revisie),

      sommige “specialisten” die vervangen alles per defaut, wat niet altijd nodig is…

      zorgen dat je bij een goeie shop zit, iemand die volledige revisie voor 3K belooft is een prutser… voor 3K heb je niks, met moeite genoeg om motor te droppen en met nieuwe pakking kit te hermonteren…

      als je een revisie laat doen, zorg dan dat je goed geinformeerd bent, dat diegene die het werk voor je doet, de moeite neemt om jou uit te leggen wat ie doet, en te documenteren wat ie doet, het gaat over veel geld, en je kan niet in de motor kijken als ie draait…

        [quote=”Hansolio”:m17rxrvo]Ik heb het niet over een specifieke wagen, maar in het algemeen. Ik hoor vaak dat mensen hun motor laten resiveren, en ik dacht dat er dan standaard een aantal dichtingen en zo vervangen worden.[/quote]

        Verschild van motor tot motor.
        Vorig jaar de 356 laten doen, volledig.
        Nieuwe krukas, stoterstangen, kleppen, cylinders, zuigers, cylinderkoppen gevlakt enz. Het ganse plaatje heeft me ruim € 10.000 gekost.
        Loopt als een zonnetje en we kunnen er weer +/- 60.000 km tegen 😉

          mijn motor is bijna af. De oliepomp heb ik preventief vervangen samen met de upgrade naar hydraulische kettingspanners. De kleppen zijn vervangen samen met nieuwe guides (of hoe schrijf je dat 😀 ) en klepzittingen + culasse is geslepen. De cilinders waren nog als nieuw, dus daar moest er bij mij niets aan verandert worden. Voor de rest overal nieuwe dichtingen, een paar roulementen als ik mij niet vergis en nog wat kleine andere zaken.
          Bepaalde zaken hebben ze ook laten controleren op breuken of scheurtjes.
          Dus vele euro’s later zal ik een zeer goede motor hebben en hopelijk gaat ze weer wat jaartjes mee 😉

            Ik heb het niet over een specifieke wagen, maar in het algemeen. Ik hoor vaak dat mensen hun motor laten resiveren, en ik dacht dat er dan standaard een aantal dichtingen en zo vervangen worden.

              Wat is er eigenlijk aan ? http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=3160 gevonden

                Wat is er eigenlijk aan ?

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.