Motor start niet goed na korte rit !

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motor start niet goed na korte rit !

• Maker
    Discussie

• sam
    Deelnemer

Beste porschefanaten,

Al bijna een jaar bezit ik een sc van ’79 ,de wagen start perfect met koude motor,maar na een korte tussenstop van ongeveer 3km om te tanken krijg ik hem moeilijk aan de praat.(valt niet uit als ik met het gaspedaal onder controle houd).Na een langere rit (motor goed warm) heb ik geen probleem om terug te starten. In de zomer komt dat probleem minder voor. Zou het misschien de Warm up valve kunnen zijn? [/img]

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Het zou kunnen, maar -en ik heb ook een 79 SC- de k-jetronic staat redelijk “rijk” in het begin van het starten dus de verbranding is niet goed. Ik probeer korte ritjes te vermijden met de 911 (liefst niet onder de 20 km)

Het neemt, zeg maar een goede 10 km om die 11 liter olie op te warmen in de motor dus totdat de motor goed warm is, loopt ie eigenlijk te rijk.

Als je eventjes kan, gewoon vermijden.

! voor ik het vergeet, ik laat altijd na een rit de wagen zeg maar 30 sec ralenti draaien. de olie komt neer in de cylinder bores, en je hebt ook geen blauwe rook bij het starten (indien je pistonrings in orde zijn!!)

Groetjes,

bert

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.