- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
30 september 2016 om 13:37
Beste forumleden,
Ik zou een vraag willen stellen over een hapering in de motor van mijn wagen (930).
Ik besef dat het moeilijk is om een juiste diagnose te stellen aan de hand van een beschrijving, maar ik ga het toch proberen.
Enkele weken geleden gebeurde het plots tijdens het rijden. Ik loste het gaspedaal, gaf gas bij en BANG!… Een knal (backfire?) die wel veel luider was dan hetgeen ik gewend was. Die 930 motor heeft dat wel lekker, dat ratelen en pruttelen, maar dit was niet normaal. Ik moest nog slechts enkele kilometers rijden tot thuis en het gebeurde nog enkele keren zo een knal (enkel bij het gas lossen).
Thuis aangekomen liet ik de wagen nog even draaien. Maar ik hoorde dat het niet meer mooi stationair was. Hij had meer zin om stil te vallen, zo leek het. Het toerental zakte constant.
Motor stilgelegd en terug aangezet. Hetzelfde. Niet meer mooi stationair draaien. Met een beetje gas te geven, hoorde je de motor precies met tegenzin op toeren komen. Op meer dan 2000 toeren is dit probleem er blijkbaar niet meer.
Bij een koudstart echter is er niets aan de hand. Motor loopt als een klokje. Maar zodra de motor begint warm te lopen na een minuut of 2, begint het toerental weer onregelmatig te zakken.
Aan de bougies ligt het niet want die zijn nieuw. De bougiekabels zijn ook doorgemeten en inorde.
Vermits ik geen enkele kennis van zaken heb, heb ik dus ook geen enkel idee wat er aan de hand is. Ik nam het forum al enkele keren door om te zoeken wat het is, maar ik ken enkel mijn benzinedop en het contactslot…
Iemand een idee wat er zou kunnen schelen met de wagen?
Bedankt voor de moeite om een antwoord te geven.
Met vriendelijke groet, Filip.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.