- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
9 februari 2006 om 13:19
Dag iedereen,
Heb mijn Porsche 911 sc vqn 1983 nu sinds een weekje.
Ik heb wat twijfels over de exacte motorvemogen vqb mijn SC.
Ik heb hem in Nederland gekocht maar oorspronkelijk werd hij aan de eerste eigenaar in Amerika geleverd. Hij heeft dus ook, de brede bumper stoorubbers; de speciefieke pinkers,…
Nu de motor, of beter het motorvermogen. Is het een 180 of 204 pk ?
Het chassis nummer dat ingeslagen is op de dwarsbalk boven de vooras is : WP0ZZZ91ZDS120127. Maar het chassis nummer op het type plaatje dat in de opening staat van de linker (chauffeur) deur staat is het nummer hetvolgende : WPOAAO919DS120127.
Deze nummer komen niet overeen, komt het omdat het een Amerikaase uitvoering is ?
Nu me motor nummer : hiervoor heb ik twee nummer gevonden, de ene op de bovenkant van de turbinehuis : nummer 930 106 102 OR. De andere nummer ingeslagen op het recht stukje net rechts onder de turbine, nummer : 64D0205.
Nu heb ik ook al wat gesurfd en op de volgende site staan de twee motornummers weergegeven, :
http://www.adelgigs.com/911scproductiondata.shtml
maar welk geeft inderdaad aan of het een 180 of 204 pk. En wat is het technisch verschil tussen een 180 pk en 204 pk ? Kan een 180 pk gemakkelijk omgebouwd worden naar 204 pk ?Bedankt voor jullie hulp
TIM
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.