Motorrevisie 3.0 sc

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Motorrevisie 3.0 sc

  • Maker
    Discussie

  • hans goris
    Deelnemer

      Vandaag de Porsche binnengebracht bij Jurgen Bulen in Kortessem. Volgende week begint hij aan de revisie van de motor. 10 jaar geleden mijn karreke aangekocht mét factuur van revisie, maar de laatste tijd begon hij wel erg veel te roken :think: . We vrezen dat de klepgeleiders eraan zijn voor de moeite. Ondertussen werd hij optisch aangepakt door Wim en Timo bij CCR.. :coolness: . Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen mét foto’s!!

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
      • WTF, revisie, het is verdorie een hele nieuwe auto!!! Proficiat!!
        Bangelijk

          Schitterend. :respect2:

          XXX

            Da’s gewoon smullen !!!! :respect2:

              zeer mooi werk zo te zien, genieten nu :up: :up:

              Wim

                Geheel als nieuw Hans, en nu samen genieten van jullie Porsche. :up:

                  Prachtig werk motor en carrosserie :respect2:

                    Indrukwekkend 😯

                    :applaus: :applaus: :applaus:

                      Sorry voor het wachten, maar bij deze een link naar de foto’s:
                      http://www.mijnalbum.be/Album=X4ESLPDQ

                        Knappe restauratie!!.

                        In plaats van een nieuw topic te openen, kan ik eventueel verder gaan op dit forum.

                        Ook onze 3.0 SC motor is momenteel binnen voor revisie. Het gaat om een 1978 SC motor met 180pk. Veel lekken, want hij heeft te veel jaar stil gestaan. Ook zijn er al zeker 4 of 5 kopbouten afgebroken.
                        Aangezien hij volledig open ligt vroeg ik me af of het niet handig zou zijn om voor de hogere compressie pistons te gaan. (Ik refereer even naar het artikel op pelicanparts: http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_engine_rebuild/911_engine_rebuild2.htm)

                        De JE pistons kan ik makkelijk bestellen en vervangen, maar weet iemand waar je de nokkenas kan laten aanpassen naar 964 type??

                        Iemand nog andere tips aangezien de motor open ligt…

                        bedankt

                          Foto’s volgen nog. De motor ziet eruit als nieuw en hij rijdt fantastisch. Nu 2000 km rustig roderen :driver:

                            Enjoy!

                              another beauty has been saved :hail:

                                Als ik de eerste foto’s zag dacht ik ‘die is rijp voor de schroothoop’ en dan zie je die geleidelijk transformeren tot een pareltje :first: :respekt: :hail:

                                Wim

                                  Kan Hans zijn draadje niet meer vinden, dit waarschijnlijk door de vernieuwing van het forum.
                                  Maar als er mensen zijn die de resto ook nog een willen zien van wat wij gedaan hebben, kunnen deze even op de link klikken.

                                  Porsche stond al een tijdje bij een andere carboniseer, maar deze zag het niet meer zitten, en zijn de auto gaan halen zoals hij was op de eerste foto.

                                  http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/afgeronde/?tx_chgallery_pi1%5Bdir%5D=42&cHash=073feaa1bcf3001503eaa65de837fffd#c12

                                  Dit is natuurlijk de verkorte versie voor op de site. 😉

                                    Prijs voor de revisie valt zeer goed mee.
                                    Wat is er dan juist allemaal aan gebeurd?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.