motortuning

• Maker
    Discussie
  • Iemand ervaring met het licht oppeppen van een 356 blok? 75pk vind ik net iets te kort, volgende ben ik van plan:
    Ahnendorp sportuitlaat
    Ahnendorp bewerking cilinderkoppen
    Weber carburateurs 40mm
    1750cc Nikasil cilinders
    Mahle gesmede zuigers
    Als iemand ooit iets dergelijks gedaan heeft met een 356blok, laat t dan weten aub…

MVG

Erik

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • delreu in west vlaanderen is ook heel veel met tunning luchtgekoeld bezig
      en heeft in de vw luchtgekoeld ook een goede naam

Anoniem

[quote=”Stef69″:243wplgq][quote=”cab ’88”:243wplgq]Kameraad van mij is 40er webers op z’n 75 pkblokje aan’t zetten.
        Ik laat wel eens weten of het merkbare verbetering heeft.
        Iemand die vooraan al de csp remschijfkit zitten heeft? Wat zijn de bevindingen hieromtrent ook naar plaatsing, afwerking ed…
        Het gaat over een BT5.
        Greetz.[/quote]

en wat kan je ons vertellen over de Webers?[/quote]

Sorry, beetje laat maar kwas deze topic uit het oog verloren.
        Het is een groot verschil met de dubbele webers!!
        Zeker de eenvoudigste en best renderende oppepkuur voor een 356motor als je hem niet wil opendoen en verder origineel houden of makkelijk terug origineel wil zetten.
        Alhoewel je dat niet meer doet als je het verschil gevoeld hebt.
        Wel uitkijken dat je iemand vind die weet waar hij mee bezig is omtrent afregelen, sproeierbezetting en synchronisatie !
        Weslie aerts is idd een krak, als je iemand zoekt voor West- en Oostvlaanderen kan ik U ook iemand aanbevelen! Stuur pb voor zijn telefoonnummer en verdere gegevens.
        Groeten.

als ik van u was zou ik eens effe kontakt opnemen met leslie aerts die weet rdelijk van het wat sneller maken van luchtgekoelde motoren, en hij is ook int bezit van een 356 pre A , bereikbaar op volgend nummer 0476/899.182 . je mag hem steeds de groeten van mij

[quote=”RSR”:3pwpil22]Ik wil zeker die zaak eens bekijken hoor maar zoals je daar alles aan het opsommen bent gaat die wel veel $$ kosten vrees ik[/quote]

Luc,

is het nog steeds mogelijk om aan motor van 356 te werken?

[quote=”cab ’88”:1h11x1k4]Kameraad van mij is 40er webers op z’n 75 pkblokje aan’t zetten.
              Iemand die vooraan al de csp remschijfkit zitten heeft? Wat zijn de bevindingen hieromtrent ook naar plaatsing, afwerking ed…
              Het gaat over een BT5.
              Greetz.[/quote]

en wat kan je ons vertellen over de Webers?

Wim,

dat is die “leukerd” uit NL met zijn kever, staat ongeveer op alle sites in B en NL en overal krijgt hij zelfde opmerking :

zal altijd een “VW” blijven op http://www.flat4free.be/forum/viewtopic … 0&start=60 kwam die opmerking van mij

op http://www.porsche356forum.eu/porsche35 … ?f=2&t=794 van een andere

en hier ook al : http://www.356speedsterclub.nl/forum/

op flat4free was natuurlijk niet OK om opmerking te maken, want zijn allemaal VW-rijders ? ! ? 🙄

ik geef wel toe dat hij het goed aanpakt, er werk wil van maken, een mooie wagen zal hebben

daarnaast heeft hij dan ook nog ontzettend pech gehad met zijn eerste motor-opbouw, is na paar min draaien volledig in de prak gegaan

Wim

Kijk eens op dit draadje, kun je misschien info afhalen of even contact leggen. Staat veel info over motor tuning 💡

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=18244&postdays=0&postorder=asc&start=0

[quote=”ppp 356″:1d5wewj4]Als je meer vermogen wil voor de 356. Kan je best starten met een blok te nemen van een 912.

Ik hoor even wat er juist gedaan is aan de motor van de Speedster, maar 120pk is makkelijk haalbaar.

Enkel zoals luc al aangeeft, je zal hiervoor wel de nodige euro’s moeten neertellen.[/quote]

dat is ook mijn mening, laat origineel blok aan de kant staan voor …
                    en start met een ander blok, 912 is te doen

ik heb GSM nummer van iemand die motoren reviseerd (franstalig in buurt van mons, verkocht er ooit een wat doc aan) beschikbaar per PM

hij doet dit achter zijn uren als hobby, heeft geen garage

Anoniem

Kameraad van mij is 40er webers op z’n 75 pkblokje aan’t zetten.
                      Het gaat over een BT5.
                      Greetz.

Anoniem

Als je toch een ahnendorp wil kan je ook bij BAS zelf informeren naar het oppeppen van de motor, er is iemand die nederlands spreekt.
                        Voor het bewerken van de culassen moet je bij Steve’s vw shop zijn in Lochristi. Hij heeft een flowbank om ze optimaal te zetten , hij zet ook de inlaatcollecteurs naar de culassen en kan de carburatoren op zen vermogenbank perfect afregelen.
                        Succes.

en ppp 356 kan het weten, die heeft er zelf een

Als je meer vermogen wil voor de 356. Kan je best starten met een blok te nemen van een 912.

Ik hoor even wat er juist gedaan is aan de motor van de Speedster, maar 120pk is makkelijk haalbaar.

Enkel zoals luc al aangeeft, je zal hiervoor wel de nodige euro’s moeten neertellen.

Ik wil zeker die zaak eens bekijken hoor maar zoals je daar alles aan het opsommen bent gaat die wel veel $$ kosten vrees ik

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.