Mushrooms’ 996 4S

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Mushrooms’ 996 4S

  • Maker
    Discussie
  • Awel hé ?
    ‘k Heb mij ne Porsche gekocht ! :mrgreen:

    Ben geen groentje, ook niet op ‘t forum, ‘t begon allemaal met deze :

    een ’78 911 Targa, na 2 jaar weggedaan omdat hij wat veel olie slurpte, ik zin had in iets anders en ik eigenlijk de 911 coupé’s het mooist vind.
    Dan deze gekocht :

    Een ’97 Boxster, na 2 jaar weggedaan omdat hij echt wel heel duur was in onderhoud, en ik toen net een zware verbouwing gekocht had. Ook al omdat ik nog steeds de 911 coupé’s nog steeds het liefste zag. Je ziet wel dat de velgliefde (na de Fuchsen op de Targa) al hard begon toe te slaan. 8)

    Nu is’t de derde die ik me koop en nu heb ik m’n goesting gekocht ! :mrgreen:
    Een coupé
    Zwart
    Handgeschakeld
    En ja : I like big butts ! 😳 Ne 4S dus :mrgreen:

    The good :
    Interieur is perfect !
    Porsche garantie tot eind Maart 2010
    Heeft – aan de papieren te zien – constant met verlengde Porsche garantie gelopen
    Hij is blijkbaar verlagerd en heeft Tüv gekeurde spacers erop zitten (daarom dat ‘ie zo mooi oogde 😉 )

    The bad :
    COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D’ieteren passeren om ‘m te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
    Steenslag over heel de voorkant

    The ugly :
    De check in het Porsche Centrum in Essen bracht op :
    1. Lekkende stabilistorstangen (denk ik, ben niet zeker) maar dat zou d’office onder Porsche garantie vallen. Ik heb ook de indruk dat hij sterk “dokkert” maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid.
    2. Zoals elke echte Porsche loopt ‘t er langs alle kanten uit ! 😆 De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in “bereich 2” getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in’t rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken. Er zou weer een nieuw model van ring uit zijn die het probleem zou moeten oplossen, maar dat was het indertijd met m’n Boxster ook en een paar maand na vervanging was het toch weeral van dattum.
    3. Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. Dit zou ook weer normaal gezien onder de Porsche garantie vallen als het niet voortkomt van steenslag.

    Voila, dat is’t.
    Terwijl ik er toch een 2-tal maand niet kan mee rijden ga ik er van profiteren om ‘m direct in orde te laten zetten. 21 September gaat hij naar de spuiter voor een “nose-job”, daarna afspraak maken bij Porsche om de rest in orde te laten zetten, dan de COC versieren bij D’ieteren en dan … de “boob-job” 🙂
    Ik heb deze op ‘t oog :

    Dat komt allemaal goed jong !! :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
    • Ondertussen dikke maand verder en al zwaar aan’t cruisen geweest :mrgreen:

      Nog steeds alles dik in orde, een rammeltje thv de klokken heeft de kop opgestoken maar da’s peanuts ivm het plezier dat de auto geeft. De “grom” is de max en ik begin me echt af te vragen of er nu een andere uitlaat opzit of niet (nav de Tüv papieren die erbij waren).
      De twijfel tussen een 964 en 996 is volledig verdwenen, de auto is gewoon zoveel nieuwer en herneemt zo goed dat ik de iets minder klassieke lijnen graag laat voorbij gaan (wat niet wegneemt dat ik de 964 ook nog altijd een dijk van een wagen vind), maar aan al degenen die twijfelen : neem de 996 ! 😛

      Verleden week een SL 6.5 AMG met 450 PK aan boord ervan langs gegeven :mrgreen: 😳
      996’en rulen ! 😀

        Da’s wat ik verwacht had, en met z’n neusje net helemaal herspoten geweest te zijn zou’k het wel een goede bescherming vinden, maar momenteel heb ik eerst toch andere kosten dus ‘t zal effe moeten wachten. 👿

        Wim

            Kijk eens op http://www.diefolierer.de/ Er staan wat prijzen, maar voornamelijk voor beschemen van de voorkant van wagens (tegen lakschade).
            Ze stonden verleden maand ook in de Flat6…

            Op hun website staat een fotoreportage hoe ze van een zwarte Audi TT een witte maken. Tamelijk indrukwekkend moet ik zeggen….

            Greetz,

            Plumber

              Bestickeren .
              Geen idee van de prijs , maar volgens een geziene reportage de helft van wat spuiten zou kosten

                [quote=”911-lover”:2j6uk09h]Is idd subliem

                Gezien aan de Schleife

                [/quote]

                😯
                Leipe shit ouwe !!! 😉
                Iemand een idee van de $$ ? 😳

                  Is idd subliem

                  Gezien aan de Schleife

                    [quote=”Mushroom”:2to50scs]
                    ‘t Interieur in metaalzwart en dan de buitenkant gewrapt in matzwart … 😯 8) [/quote]

                    😯 Zoiets heb ik dus in gedachten …

                      Nope ! 😥
                      Nog 2 weken wachten op gelijkvormigheidsattest, dan naar de keuring om de wagen in te voeren, dan verzekering etc regelen, dan terug naar de keuring, dan bollen ! :mrgreen:
                      Tegen met nieuwjaar zal dat ok zijn zeker ? 😉

                      @tom993 : Awel, ik had er ook al aan zitten denken. ‘t Is niet flashy, ‘t valt niet op, maar ‘t is zo’n subtiel detail … 😛
                      Misschien eerst eens kijken bij de jouwe op een meeting ofzo … 😳
                      ‘t Interieur in metaalzwart en dan de buitenkant gewrapt in matzwart … 😯 8)

                        dus dit weekend rijden?

                          Aaah, de kogel is door de kerk 😀 , Ik had hem nog niet gezien, proficiat!!! Heel mooie wagen.
                          Exact dezelfde als die van mij, zwart met een zwart interieur 🙂 . Moest je nog van plan zijn de middenconsole een kleurtje te geven, bij mij is die mee in het zwart gespoten, wat ik persoonlijk mooi vind… .

                          Groeten,
                          Tom

                            Me = happy ! :mrgreen:
                            *Alles* is netjes afgehandeld onder Porsche garantie. 😀 D

                            Vandaag telefoon gekregen van de Porsche dealer en een hele waslijst te horen gekregen van wat er allemaal aan gebeurd is 😕
                            *Veel* dus !

                            Alle akkefietjes zijn opgelost :
                            Condensor vooraan is vervangen, airco opnieuw opgevuld en kan er dus weer tegen
                            IMS onderdelen zijn vervangen net als de krukaskeerring
                            Stabilisatorstangen (oid) die het dokkerend geluid veroorzaakten zijn ook vervangen
                            Een van de watergeleiders op het dak is ook vervangen
                            Het niet lekker van 2e naar 3e gaan is ook gefixt, nieuwe olie op de bak en alles

                            Het getik (vibratie van één of ander dingetje) aan de rechterdeur is ook opgelost … 😳
                            Bleek een geldstuk te zijn dat door de zetel gevallen was en in de zetelgeleider lag lawaai te maken 😳
                            Dat kost me wel een uurtje werk, maar da’s heel begrijpelijk !
                            De Carrera 4S badge is er ook opgezet en dat is’t zowat.
                            Vergeet waarschijnlijk nog één en ander …

                            Anyway, de wagen ziet er niet alleen nieuw uit, hij staat nu ook nog eens volledig in orde. :mrgreen:

                            Oja, alles is gebeurd bij de hele vriendelijke mensen van Porsche Geel Verellen. Zowel afspraak maken, als auto afleveren, als de ontvangst ter plaatse, als het overlopen van de problemen waren toppie ! 😛
                            Als’t goed is mag het ook gezegd worden … 😉

                              Ziet er goed uit
                              hou ons op de hoogte

                                [quote=”cabrio wim”:3k5jgw7a]Banden en velgen calculator.

                                http://www.minispeed.nl/data/bandencalculator.xls [/quote]

                                Graaf calculatorken !! 😯 😀

                                Qua naar binnen en buiten gaan van de velg (offset) ziet ‘t er heel goed uit, alleen gaan de 295’ers een beetje breed zijn vrees ik als ik die tekening eens bekijk.
                                Met mijn standaardvelgen is de tekening van de band mooi zo : |_______|, met de nieuwe velgen zouden de banden zo : /_______ staan 😕
                                Kan dat kwaad ? Iemand die 295’ers op 10 X 18 liggen heeft ?

                                Hieronder een screenshot van hoe de banden zouden liggen …

                                De P vandaag binnen gedaan om één en ander te fixen. Hij zou klaar moeten zijn midden volgende week.
                                Heb ook gevraagd om er toch de Carrera4S badge op te hangen vanachter, want nu is’t een beetje leeg 😉

                                  Merci cabrio wim, straks eens gaan piepen ! :mrgreen:

                                  De P is gehomologeerd !!! 😛
                                  Jui !!!! 8)
                                  Nu nog 3 weken wachten op de papieren 🙁

                                  Even alles vertellen daar de vraag voor import toch dikwijls gesteld wordt.

                                  Je moet dus eerst een afspraak maken Bij D’ieteren 02/5562334
                                  Je wordt dan uitgenodigd om naar Anderlecht te komen, Bergensesteenweg 95 (is op een 500 meter van de kleine ring rond Brussel)
                                  Je moet een kleine 300 Euro voorzien (ik heb vandaag – zonder liegen – een half uur daar rondgereden om een bankautomaat te vinden !), de homologatie kost 234,70 Euro, de aanvraag voor de papieren (COC) nog eens 50 Euro.
                                  Het adres is eigenlijk een VW / Skoda garage, je rijdt de parking op, duwt op de knop van de slagboom en ik ben zonder meer mogen de parking oprijden.
                                  Je gaat dan het Skoda deel van de garage binnen (je hebt 2 ingangsdeuren, neem die ‘t dichtst bij de straat) en je stapt gewoon rechtdoor tot je op je rechterhand een lift ziet, die neem je naar ‘t derde verdiep en daar loop je recht op ‘t COC loket.
                                  Papieren en sleutel afgeven en een dik uurtje wachten later kan je alles weer ophalen.
                                  In theorie zou ‘t nu nog een 3-tal weken duren alvorens mijn COC met toegestuurd wordt.

                                  Vrijdag naar Geel, problemen die er zijn eens bekijken met de mechanieker en dan laat ik hem direct daar, in de loop van volgende week zou hij dan onder handen genomen worden. Benieuwd hoeveel zo’n P-garantie eigenlijk waard is. Indien alles zonder morren aangepakt wordt neem ik ze alvast volgend jaar ook. Als ‘t is van “jamaar, je hebt ooit eens een scheet gelaten en daardoor …” , tja 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.