Muziek kopiëren naar harde schijf (jukebox) Cayman 981

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Muziek kopiëren naar harde schijf (jukebox) Cayman 981

• Maker
    Discussie
  • Weet er iemand hoe ik de muziek die op een cd staat ( origineel geen gekopieerde rommel ) op de harde schijf (jukebox) van mijn Porsche Cayman 981 kan kopiëren ? Ik heb al liggen “surfen” maar het web kan me niet helpen blijkbaar. Ik heb een filmpje op YouTube gevonden maar dat gaat enkel over het kopiëren van USB-stick naar harde schijf (jukebox) :music:

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Op zich is de muziek op een “originele” CD identiek aan een zelfgebrande CDR van dit album, op voorwaarde dat er onderweg niet ergens een lossy transformatie gebeurd is (MP3).

Voor zover ik heb onthouden kan je op de Juke box enkel MP3 inlezen. Dus zoals Johan schrijft: CD > PC > USB-Flash > Jukebox. Niet te veel tegelijk want als niet alles tijdens een rit geïmporteerd raakt, moet je opnieuw beginnen.

In elke geval gebruik ik het niet want 99% van mijn collectie is in Apple Lossless, waarvan het meeste in 16 bit / 44.1 kHz (identiek aan CD). Om dezelfde kwaliteit in de 981 te beluisteren is de enige optie een iPod. Die kan je dan met iTunes synchroniseren en dan heb je de keuze om dit met dezelfde lossless kwaliteit te doen, oftewel om te zetten in 128 of 256 kbps (Apple Lossless varieert van 500 kbps of minder voor oude Jazz à 1000 kbps of meer voor Hard Rock).

Omdat ik een Lossless fanaat ben met een veel te grote hoeveelheid muziek zag ik geen andere keuze dan een in 2014 al niet meer gemaakte iPod classic van 160 GB te kopen. Daarop kan de beste 3% van mijn muziek, die ik ongeveer elke maand aanpas met de nieuwste relevante albums.

Dit gezegd zijnde: ik betwijfel ten zeerste of je in een Cayman zonder Burmester aan boord überhaupt het verschil hoort tussen MP3 en Lossless…

CD naar Pc.
        Pc naar Juke box, of Pc naar USB en dan USB naar Juke box.
        Vr groet

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.