My 928S

  • Maker
    Discussie
  • Na een tijdje op het internet te zoeken naar een mooie 928S is het er eindelijk van gekomen….
    Gisteren mijn 928S uit 1984 gaan ophalen in Nederland.
    Het is een 4.7L met automaat met 106000miles op de teller. De km teller werkt blijkbaar niet, dus zeker van de km ben ik niet.

    De auto is in 1996 van de US and A naar Nederland gegaan met (dacht) 2 vorige eigenaren.
    De 928 komt van een pandjeshuis en is in een meer dan redelijke staat. Het nadeel is dat er geen onderhoud historie bij is.
    Er zijn hier en daar wat elektrische problemen met airco, zijruit, open dak, ventilator,km teler werkt niet… maar niets wat niet opgelost kan worden :relaxman: , de auto is tenslotte ook 30 jaar oud en wil wel een sleutel wagen.

    Het is een fantastische auto om mee te rijden, motor-versnellingsbak werken en klinken goed, rijdt netjes recht, vooral het geluid van zo een motortje… :respect2:
    Is wel volledig herspoten en heeft bijna geen opmerkingen kwa carrosserie, enkel klein roestplekje op opendak en op de dorpel onder de sierlijst.
    Interieur mag opgefrist worden maar in een redelijke staat.

    Hier enkele foto’s bij thuiskomst:

    [IMG]http://imageshack.us/a/img443/5853/l5v5.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img845/1397/clxg.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img6/5016/sdbp.jpg[/IMG]
    [IMG]http://imageshack.us/a/img268/5304/ui6o.JPG[/IMG]

    De plannen:
    -Zo veel mogelijk in originele staat zetten
    -Beschadigde onderdelen vervangen
    -Wielen laten polieren of vedichten
    -Interieur opkuisen
    -…

    Komende weken weet ik wat te doen 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 141)
    • :up: :up: :up:

        Omdat het meer gaan kosten om alle onderdelen weg te doen om te stralen en te poederlakken,
        heb ik zelf een zwaardere compressor, zandstraalcabine en een poederlaksysteem aangeschaft om het meeste zelf te doen.

        Deze week ermee begonnen enkele onderdelen te zandstralen en te poederlakken.
        Het nadeel is dat ik voorlopig geen grote stukken kan laten bakken.
        Deze zal ik nog moeten weg doen spijtig genoeg.

        Verschoot zelf van het resultaat….. Zijn wel wat spelregels die je moet weten en volgen, maar is bij het spuiten ook het geval natuurlijk.

        [url=https://ibb.co/JsYc0GZ]
        [url=https://ibb.co/k8HZM1n]
        [url=https://ibb.co/nMtNKV6]
        [url=https://ibb.co/x7B950y]
        [url=https://ibb.co/8DM88YV]

        Maar zal mij in elk geval serieus wat €’s uitsparen!!
        De voordelen van poederlakken is dat het veel steviger is dan spuiten, beter bestand tegen bv remolie, benzine,…
        Als het afgekoeld is na het bakken kan je meteen monteren en hoef je niet te wachten tot het ‘droog’ is.
        Denk dat je bijna alle RAL kleuren kan bestellen in mat, satijn of hoogglans.

          :respekt: :respekt: :respekt:

            Respect respect respect :respect2: :respect2: :respect2: voor al degenen die deze iconen in hun waarde herstellen :first:

            XXX

              Beestig werkje, zo ver ben ik met mijn 11je nog nooit gegaan.
              Top draadje, hou ons op de hoogte hé.

              :up: :up: :up:

                [url=https://ibb.co/17gskK9]
                [url=https://ibb.co/8N7jsVp]
                [url=https://ibb.co/X7Sz25q]

                Momenteel te wachten op kleur
                [url=https://ibb.co/QfSMH5f]
                [url=https://ibb.co/NLTRWLG]

                  [url=https://ibb.co/W2z8bxS]
                  [url=https://ibb.co/HnQwnWW]
                  [url=https://ibb.co/CQs7GFg]
                  [url=https://ibb.co/3SQ0d20]
                  [url=https://ibb.co/TRdqbFQ]
                  [url=https://ibb.co/PZ5P6xM]

                    [url=https://ibb.co/6rcBJkb]
                    [url=https://ibb.co/DG09cKx]
                    [url=https://ibb.co/M2jZfXT]
                    [url=https://ibb.co/XXXzQJf]
                    [url=https://ibb.co/4mNPs6f]
                    [url=https://ibb.co/DQPyFWW]

                      Momenteel is het een lege carrosserie, enkel de kabelboom en wat geluidsisolatie zit er nog in. Maar is nog in goede staat, dus blijven zitten (voorlopig 😀 ).
                      Chassis en wielkasten zijn volledig gereinigd en ontvet. Was nodig na 35 jaar….. Achteraf alles terug beschermen.
                      Motorruimte geschuurd en al in kleur gezet, maar satijn. De foto hier is enkel in primer….Vond het beetje overdreven om deze volledig mee in kleur te spuiten als je er achteraf meer den 80% toch niet ziet. Voornaamste is dat alles opnieuw beschermd is en proper staat wat nu ook het geval al is….
                      Enige carrosseriewerken zijn een nieuwe slotplaat erin en gat voor de antenne dichtlassen.
                      Gaten van de nummerplaat en koplampsproeiers zijn al dicht gelast. De grote gaten in de achterbumper van de US blokken zullen ook dicht gelast worden. Niet makkelijk om een achterbumper in degelijke staat te vinden zonder mistlicht zoals het nu is.
                      Site markers blijven wel zitten.
                      Verder hoop ik ze deze maand nog bij de carrosserie te hebben!

                      [url=https://ibb.co/5F4gkgQ]
                      [url=https://ibb.co/yPRmYrn]
                      [url=https://ibb.co/LNfsZYX]
                      [url=https://ibb.co/FBQzWrg]
                      [url=https://ibb.co/9TWGrTC]
                      [url=https://ibb.co/qr1G8C0]

                        Ondertussen al tijdje geleden hier….
                        Maar om een lang verhaal kort te maken ben ik begonnen aan een totale restauratie van mijn 928.
                        Momenteel is het een lege kas en staat ze klaar om naar de carrossier te gaan voor wat kleine herstellingen, extra details weg te werken en uiteraard een herspuiting.

                        Alles begon 1,5 jaar geleden, had een waterlek aan de waterbrug tussen de 2 banken.
                        [url=https://ibb.co/D4Hg4zT]
                        Na een volledige heropbouw hiervan was de (deze) lek opgelost.
                        [url=https://ibb.co/LP76Rkq]
                        Moest hiervoor 2 dichtingen uit de US laten overkomen omdat dit hier in Europa nergens te krijgen is!!:think:
                        [url=https://ibb.co/PrDm4g0]
                        Na een tijdje merkte ik stoom vanonder de motorkap, bleek nog een grote lek gekomen te zijn en bovenop de V-blok lag een plas koelwater en lekte behoorlijk op de grond….
                        Bij de zoektocht hiernaar moest ik de volledige luchtinlaat, injectoren enz. verwijderen om de lek te vinden.
                        Maar hierdoor ben ik op serieuze andere problemen gekomen en een rijdende tijdbom was i.v.m. brandgevaar!!:cry:
                        Alle brandstofleidingen die normaal soepel moeten zijn, bleken allemaal uitgedroogd en verhard te zijn zodat ze makkelijk braken!!
                        Ook nog verschillende vacuumlekken waardoor sommige onderdelen slecht werkte.

                        En omdat de motor ook verschillende olielekken had besloot ik de motor eruit te halen om te heropbouwen.
                        [url=https://ibb.co/CWNcrvK]
                        Bij het demonteren hiervan, heb ik gemerkt dat mijn 928 vroeger een kleine ongevalleke heeft gehad en op een manier ‘hersteld’ is van kus mijn kl…. je weet wel.
                        Het lakwerk was ook niet naar mijn goesting door een voorgaande slechte herspuiting, nog verschillende punten in het interieur waaraan ik mij stoorde,…..
                        Toch besloten om meteen alles ineens te doen.

                          pfffff nog altijd wachtende op de nieuwe radiator……
                          Onderdelen waren binnen gekomen, maar beschadigd en ze hebben ze terug moeten sturen.

                            Behr is inderdaad OEM.
                            Maar ook zij maken fouten…
                            Volledig alu ziet wel prachtig uit, ben benieuwd, jammer dat ik hem a.s. vrijdag in Dinslaken nog niet kan bewonderen!

                              Nee, zeker geen BEHR meer, zit of zat er nu ook in.
                              Zal ongeveer zelfde prijs zijn als 928 Motorsport. Maar die verzendings- en douane kosten houd mij tegen om nog iets van ginder te kopen!!
                              Verzending kan ik nog mee leven, kost voor die mensen ook geld om te verzenden, maar douane kosten gaan er soms wat over 😮 !!

                                Bestel maar geen BEHR radiator… daar heb ik er 3 van versleten ivm een productiefout.
                                De klemmetjes om de kunststof zijbakken mee vast te klemmen sluiten onvoldoende.
                                Volledig alu laten maken?, dure grap denk ik… 928 Motorsport in USA heeft ze liggen echter levertijd duurde me te lang destijds.
                                Uiteindelijk een ADRAD besteld (made in Austria) en deze is tot op vandaag perfect gebleven.

                                  Tuurlijk 😉

                                  Ineens gebruik maken om teenentander op te kuisen. Verder is de motor in orde…..

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.