Na 10 jaar …

Home Forum Stel jezelf even voor ! Na 10 jaar …

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ben Steven en woon in het noorden van Antwerpen, na 10 jaar erover te praten (misschien meer zagen) heb ik dan uiteindelijk toch eens de stap gezet en mijn eerste Porsche (911 SC Targa van ’79 (US import)) gekocht!!
    Aangezien ik nog niet veel ervaring had ik vooral 2 eisen; zowel de motor en carrosserie moesten in orde zijn.

    Er zijn nog een paar zaken die ik moet oplossen maar dat hoort er volgens mij bij als je een oldtimer koopt. Dus na veel lezen heb ik toch al een paar vraagjes:
    1) Kan je ergens gemakkelijk een overzicht vinden van waar elke zekering in de zekeringkast voor dient? Elektronisch werkt bijna alles enkel de mistlichten en de grote lichten nog niet (kleine en normale lichten werken wel).
    2) Tussen de ramen van de deur en het targa dak zit er ook een opening. Kan je dit best wegwerken tijdens het vernieuwen van het targa dak?

    Binnenkort de keuring, snel platen gaan halen en dan een tourke gaan doen! :happydance:

    Alvast bedankt en ik zal hier zeker nog veel op het forum komen lezen (en reageren)! 😀 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
    • Ondertussen heb ik de laatste maanden toch al regelmatig kunnen rijden met de Porsche! :driver:
      Al veel plezier beleefd en al een hoop handjes gekregen en opgestoken naar mede-Porsche rijders!

      Een ander deel van het plezier is het geleidelijk verbeteren van de wagen:
      Het interieur voor:

      IMG_0639.jpg

      Het interieur na:

      IMG_0722.jpg

      Een radio zit er ook al in (maar werkt nog niet perfect) en de losse draden van de vorige radio onder het dashboard zijn ondertussen ook al weg.

      Maar ik had nog een vraagje over een kabeltje aan de motor. Waarvoor dienen de gele en bruine draad die op de onderstaande foto los zitten? De auto rijdt goed dus ik vermoed niet dat te maken heeft met de motor zelf.

      IMG_0866.jpg

      En naar de toekomst toe zal ik ook proberen mijn kleine beetje kennis en ervaring toe te voegen! 😀

        Ondertussen heb ik de laatste maanden toch al regelmatig kunnen rijden met de Porsche! :driver:
        Al veel plezier beleefd en al een hoop handjes gekregen en opgestoken naar mede-Porsche rijders!

        Een ander deel van het plezier is het geleidelijk verbeteren van de wagen:
        Het interieur voor:

        IMG_0639.jpg

        Het interieur na:

        IMG_0722.jpg

        Een radio zit er ook al in (maar werkt nog niet perfect) en de losse draden van de vorige radio onder het dashboard zijn ondertussen ook al weg.

        Maar ik had nog een vraagje over een kabeltje aan de motor. Waarvoor dienen de gele en bruine draad die op de onderstaande foto los zitten? De auto rijdt goed dus ik vermoed niet dat te maken heeft met de motor zelf.

        IMG_0866.jpg

        En naar de toekomst toe zal ik ook proberen mijn kleine beetje kennis en ervaring toe te voegen! 😀

        PDS

          Proficiat met de *porsche

          Wel plezier :driver:

            heel bewust genieten man; aan dit rijplezier kan weinig tippen. je zal deze ellende van de papierwinkel snel vergeten zijn !

            maar als dit de mijne was, dan bleef ie toch nog in de garage tot na de volgende flinke plensbui. anders dan Jan schrijft, wacht ik niet tot de lente en komen mijn nieuwere P’s in de winter wel buiten, maar oudjes moet je voor dit zout behoeden !
            ik deed gisteren met m’n targa een retourtje Keulen en man wat zag ze er uit eens thuis gekomen. catzy had become a pickled gherkin :think:

              De keuring was geen groot probleem (hij is er trouwens door zonder mistlicht achteraan). Alles gedaan via Raes Racing en dit was snel en goed gedaan! :up:

              De O-platen krijgen was blijkbaar nog het moeilijkste! (De verzekering had enkel kopies van de documenten gevraagd en na 3 weken heeft de DIV pas laten weten dat ze de originele nodig hebben!) Dan maar zelf langs geweest en dit gaat toch nog altijd het snelste want op 2 dagen zat de plaat in de bus! 😀

              Even gewacht op beter weer en vandaag en gisteren dan ineens het eerste ritje gemaakt met de Porsche!! Fantastisch! De *porsche zal vanaf nu toch meer uit de garage komen.

                je kan bijv al starten met deze 10-delige workshop manual naar je pc te halen: klik

                  Juist nog eens bezig geweest om de grote lichten aan de praat te krijgen maar probleem zit hem tussen de schakelaar aan het stuur en de zekeringen 🙁 (tussen de zekeringen en de lichten werkt alles). Weet er iemand hoe je gemakkelijk de plastiek bescherming achter het stuur op krijgt? Ik zou willen zien of de schakelaar misschien slecht verbonden is.

                  Dat brengt me misschien ineens tot mijn tweede vraag: Welk naslagwerk (vb. Bentley boeken) zouden jullie aanraden (dan moet ik jullie niet altijd lastig vallen met deze vragen? 🙂


                  @Python
                  : Als je toevallig nog van interieur wil veranderen wil ik wel eens komen kijken om eventueel iets over te nemen van u. 😀 😀

                    Ik weet het ook niet maar die Amerikanen hebben volgens mij gewoon ne slechte smaak 😕
                    De mijne is ook een Amerikaantje in quasi dezelfde kleuren combinatie als hierboven , ik wou eigenlijk ne zwarte maar het was den enige die ik op het moment kon betalen 😕
                    :mrgreen:

                      Welkom en proficiat met je Targa!! :up:

                      Wat ik zo mooi vind aan US Porsche’s is dat ze veelal lederen zetels hebben in een lichte kleur. Karshmir of beige of bruin of dergelijke.
                      De EU Porsche’s uit die tijd lijken dit veel minder te hebben.

                      Weet iemand of er echt een verschil in kleurkeuze van zetels was in dit tijd? Of is het gewoon toeval dat de Amerikanen gewoon liever die kleuren zagen dan de Europeanen?

                        Voor de zekerheid heb ik het maar eens nagevraagd bij de FOD mobiliteit en een mistlicht achteraan is niet verplicht voor oldtimers (dus met een O-plaat).

                        Volgende week naar de controle en als ik dan de platen nog heb kunnen we het “noorden van Antwerpen” gaan onveilig maken :driver: :happydance:

                        PS: Ik ben van Schoten 🙂

                          is dat dan al voorbij de ticketautomaat van de koekestadparking :first:

                            Antwerpen…. Midden Brabant bedoel je wss :happy:

                              Welkom, en heuh…het noorden van Antwerpen…een buurman dus??

                                welkome met de mooie Targa :up:

                                  nice ride *luv , en zoals je merkt sta je hier nooit alleen voor een probleem aan je bolide

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.