Nachtrit op circuit Zolder

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche filmpjes Nachtrit op circuit Zolder

  • Maker
    Discussie
  • Vanavond een vrij unieke belevenis mogen meemaken. Er was een “avondlijke” nachtrit te beleven op Zolder.

    Dit is toch een specifieke belevenis. Heb er wel een serieuze save uit de mouw moeten schudden of het jaar was gedaan voor het begon 🙁

    Ik kan toch niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om wat rijvaardigheid te gaan oefenen. Zonder die cursussen zat ik nu serieus in de patatten……

    [video]http://www.youtube.com/watch?v=AGkm5Lz3tQM&feature=youtu.be[/video]

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • :respect2:
      Er zijn waarschijnlijk nog kandidaten om eens een curcus te volgen..? 😉
      Misschien eens een groepsuitje van maken ❓

        knap gedaan :respekt:

        Anoniem

          Mooi opgevangen :applaus: :respect2: .
          Zou willen dat ik het ook kon.
          Met mijn BMW durf ik ook al eens een driftje doen, met de Porsche niet.
          Daar durf ik niet aan te beginnen.
          Het is een beetje alles of niet van grip heb ik al ondervonden, moeilijk te doseren.
          Zeker wanneer ik op turbo boost rijd dan is het een wispelturig geval :happy:

            Nee nee dat was in volle strijd 😉

              Was dit een eerste ronde na afkoeling banden ?
              Dit is een veel vergeten punt dat toch niet onbelangrijk is .

                [quote=”poli gt3″ post=88622]Eerste “linke” linkse :driver:
                Heb je ontkoppeld zoals geleerd,of enkel tegengestuurd?
                Mooie save,al goed…daar achterstevoor inde grindbak lijkt
                me niet zo leuk voor je wagen![/quote]

                Bij de Porsche zit je met een specifieke wagen, door het gewicht dat achteraan zit. Hier zou ontkoppelen moordend geweest zijn en quasi zeker in de vangrail links eindigen.

                Ik denk dat je in deze omstandigheden juist op de gas moet blijven, maar niet bruut, dus ongeveer half couperen om zo niet gebruskeerd terug tractie te vinden.

                Uw auto is aan het slingeren en het enige wat helpt is met een lage gasstand en de juiste correcties dat slingeren BINNEN DE DRIE bewegingen te “versmallen”. Foute stuur correctie of geen tractie en je gaat uw pendelbeweging vergroten met catastrofale gevolgen.

                Ik zoek nog steeds naar de exacte fout. Feit is dat ik te vroeg instuur en daardoor een licht onderstuur krijg. Mijn hoek zit dus niet perfect en door het onderstuur schuif ik nog een stuk van mijn sowieso al moeilijke “lijn”, waardoor mijn rechterachterwiel op een licht vochtige buitencurb en dit terwijl mijn voorwiel op het asfalt staat.
                Een curb moet je altijd met de twee wielen erop nemen………

                Enfin tis een hele uitleg, maar ik wil benadrukken niet DE expert ter zake te zijn. Ik probeer met de beperkte ervaring die ik heb de analyse te maken.(wat ook een leuke cafésport is)

                De les is vooral: ga regelmatig met je Porsche stuurvaardigheid oefenen, zulke zaken kunnen met een sportwagen ook op de openbare weg gebeuren en steeds wanneer je het niet verwacht. Je auto kennen en de JUISTE REFLEX aankweken is dus belangrijk.

                Je kan in theorie alles weten, maar je krijgt nog geen seconde om de juiste beslissing te nemen, dat kan alleen als je regelmatig oefent.

                Zelf ben ik eerst intensief gaan oefenen bij http://www.maitriseduvolant.be en dat blijf ik doen ongeveer alle drie maanden. (zoals KoenC weet)

                Er zijn daar genoeg “rijders” die dat komen doen hoor (bv ook Villeneuve als hij in Europa zit, Raedemecker etc……)

                  Zeer netjes (precies nog es gedaan :applaus: )

                    Close call.
                    En onmiddellijk erna het gas er weer op! :respekt:

                      Ja koen heb mij ingeschreven bij skylimits.
                      Om mijn wagen onder controle te kunnen krijgen mocht het nodig zijn.
                      En circuit ervaring is nooit slecht denk ik.
                      Ik bestempel mezelf niet als geweldige chauffeur .
                      En daar ga ik proberen iets aan te doen. Want een Porsche is geen Citroen. :engeltje:

                      Knap gedaan in de video :respekt: :respect2:

                        Eerste “linke” linkse :driver:
                        Heb je ontkoppeld zoals geleerd,of enkel tegengestuurd?
                        Mooie save,al goed…daar achterstevoor inde grindbak lijkt
                        me niet zo leuk voor je wagen!

                          :respekt: Mooi gekorigeerd Johan :respect2: :driver:

                            Geweldige save man .
                            :respekt:
                            Ik zal ook eens een slipcursus gaan volgen

                          12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.