[quote=”poli gt3″ post=88622]Eerste “linke” linkse :driver:
Heb je ontkoppeld zoals geleerd,of enkel tegengestuurd?
Mooie save,al goed…daar achterstevoor inde grindbak lijkt
me niet zo leuk voor je wagen![/quote]
Bij de Porsche zit je met een specifieke wagen, door het gewicht dat achteraan zit. Hier zou ontkoppelen moordend geweest zijn en quasi zeker in de vangrail links eindigen.
Ik denk dat je in deze omstandigheden juist op de gas moet blijven, maar niet bruut, dus ongeveer half couperen om zo niet gebruskeerd terug tractie te vinden.
Uw auto is aan het slingeren en het enige wat helpt is met een lage gasstand en de juiste correcties dat slingeren BINNEN DE DRIE bewegingen te “versmallen”. Foute stuur correctie of geen tractie en je gaat uw pendelbeweging vergroten met catastrofale gevolgen.
Ik zoek nog steeds naar de exacte fout. Feit is dat ik te vroeg instuur en daardoor een licht onderstuur krijg. Mijn hoek zit dus niet perfect en door het onderstuur schuif ik nog een stuk van mijn sowieso al moeilijke “lijn”, waardoor mijn rechterachterwiel op een licht vochtige buitencurb en dit terwijl mijn voorwiel op het asfalt staat.
Een curb moet je altijd met de twee wielen erop nemen………
Enfin tis een hele uitleg, maar ik wil benadrukken niet DE expert ter zake te zijn. Ik probeer met de beperkte ervaring die ik heb de analyse te maken.(wat ook een leuke cafésport is)
De les is vooral: ga regelmatig met je Porsche stuurvaardigheid oefenen, zulke zaken kunnen met een sportwagen ook op de openbare weg gebeuren en steeds wanneer je het niet verwacht. Je auto kennen en de JUISTE REFLEX aankweken is dus belangrijk.
Je kan in theorie alles weten, maar je krijgt nog geen seconde om de juiste beslissing te nemen, dat kan alleen als je regelmatig oefent.
Zelf ben ik eerst intensief gaan oefenen bij http://www.maitriseduvolant.be en dat blijf ik doen ongeveer alle drie maanden. (zoals KoenC weet)
Er zijn daar genoeg “rijders” die dat komen doen hoor (bv ook Villeneuve als hij in Europa zit, Raedemecker etc……)