NAVIGATIE INITALISATIE PROBLEEM

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 NAVIGATIE INITALISATIE PROBLEEM

• Maker
    Discussie

• RUUD
    Deelnemer

Hallo iedereen,
      Wanneer ik de navigatie of de map wil opstarten geeft het systeem de boodschap “CD is upside down” , terwijl hij er correct inzit.Dit probleem stelt zich bij zowel benelux- als duitsland-CD (beide zijn volledig krasvrij ).Ik heb al eens een cleaning cd in de lezer gestopt ,echter zonder resultaat.Na 15 minuten start het systeem dan soms toch op en werkt dan weer normaal.Het gaat over het navigatie systeem van een 996 C2 van 2002 (met het kleine scherm )..

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?

TXS,Ruud.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • bij mij was de lezer defect
        dus ikke naar porsche daeler die me vertelde dat ze wel nieuw konden steken voor 1500 € , maar nog altijd met verouderde software en kaarten tot 2000
        had ik dus geen zin in en heb ergens anders ander systeem laten zetten dat wel up to date is en ik kan laten updaten.
        het is trouwens geen pioneer meer kenwood .mijn fout sorry.

porschen[quote]Beste Ruud,

Bovenstaande reacties geven natuurlijk geen oplossing.

Ik heb begin dit jaar hetzelfde voorgehad zowel met mijn Benelux, Frankrijk en Duitsland CD’s dus wist ik zeker dat het niet aan de CD lag.

Ben toen even naar de Porsche dealer gereden en het bleek vuil te zijn in de CD lader.
          Je kan je niet voorstellen wat er na al die jaren inkruipt ondankt het goed is afgesloten.

Module moest eruit en werd opengemaakt en gereinigd, prijskaartje 85 €

Bedankt voor de tip …ik heb de module er eens uitgehaald en volledig gereinigd van binnen.Er zat stof op de lens van de laser.Het probleem lijkt opgelost !

Greetz,Ruud

Jongens toch, wat een antwoorden en veronderstellingen.
            Een navigatie module van een 996 eerste generatie kan niet gereset worden ❗ (Wel ge-herprogrammeerd)
            Al die veronderstellingen brengen geen oplossing daarom dat Ruud de vraag steld aan Porsche rijders met een 996 navigatie.
            Het is een typisch verontreinigings probleem zoals ik hier al eerder heb gezegd. Wagens met een totaal module systeem hebben hier wel meer last van.

Hallo Ruud,

Bestaat de reset niet uit een bepaalde combinatie van knoppen?
              Uit ondervinding weet ik dat bij mijn audi de reset bestaat uit het indrukken van de volumeknop gedurende een aantal seconden (ik dacht een 10-tal).
              Misschien is dit bij U ook zo.
              Who knows?
              Bij mijne Porsche zit da’t er nie in, in ’84 was dit verzekers nog niet op de markt 😆

[quote=”etieke”:2rbhf64k]ik heb de mijne er volledig uitgesmeten en eentjevan pioneer laten zetten[/quote]

Hallo porsche vriend .

Bedankt voor de reactie .Heeft U een idee van de prijs en het type van deze speler ?

Groeten,Ruud.

[quote=”flitser01″:3eb902ur]is ergens geen reset knop
                  verder kan ik ook ni helpen
                  succes in ieder geval[/quote]

Hallo ,bedankt voor de reactie.Ik heb spijtig genoeg geen resetknop gevonden…

Beste groeten ,Ruud.

Beste Ruud,

Bovenstaande reacties geven natuurlijk geen oplossing.

Ik heb begin dit jaar hetzelfde voorgehad zowel met mijn Benelux, Frankrijk en Duitsland CD’s dus wist ik zeker dat het niet aan de CD lag.

Ben toen even naar de Porsche dealer gereden en het bleek vuil te zijn in de CD lader.
                    Je kan je niet voorstellen wat er na al die jaren inkruipt ondankt het goed is afgesloten.

Module moest eruit en werd opengemaakt en gereinigd, prijskaartje 85 €.

ik heb de mijne er volledig uitgesmeten en eentjevan pioneer laten zetten

is ergens geen reset knop
                        verder kan ik ook ni helpen
                        succes in ieder geval

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.