nazicht versnellingen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen nazicht versnellingen

• Maker
    Discussie
  • Ik dacht hier ooit eens ergens gelezen te hebben over het opnieuw opdoen van olie op de versnellingsbak (iets van race-olie of dergelijke om terug soepelder te laten schakelen).

Ik durf het niet te vermelden maar mijn versnellingen gaan op korte tijd enorm slecht. Na het laatste groot onderhoud was het perfect maar op 2000 km is het precies 1000X slechter geworden dan voor het onderhoud, nochthans niets speciaal gedaan.

Wie weet nog de link te vinden?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • sgoed, laat maar weten als je iets wil afspreken via PB.

grts,

rob

Stuur je even je gegevens via PM door? GEVONDEN! Stond bovenaan
        Volgens porsche hebben ze niets aan de versnellingen gedaan?
        Ze zeiden wel dat eigenlijk de olie aan vervanging toe was (waarom ze het dan niet gedaan hebben ❓ )

Remmen is opgelost. Na een testrit achteraan de garage (ik wist niet dat mijn wagen zo door de bochten kon gaan 😯 )is het gepiep weg, en de blokken waarschijnlijk half afgesleten 😆

Eesrt gaat hij de week van 14 juni binnen waar ze de radiators vervangen hebben. Er is een kleine lek aan de koppeling van de rechtse radiator (= garantie) 🙄

je mag gerust eens bij mij langskomen, ik kan je bak spoelen en daar betere olie opdoen. het trillen/piepen van je remblokken kan ook veroorzaakt worden door het ontbreken van de anti trilplaten achter de blokken maar zou ik eerst moeten zien.

grts,

rob

Misschien eens niet over een ander merk nadenken , maar over een andere garage

Wim

Mijn zwager heeft het zelfde probleem gehad met de 996, ging steeds moeilijker schakelen en versnellingsbak was in veiligheid modus gegaan, dus kon nog schakelen maar heel langzaam, plus dat hij ontzettend moeilijk gin in de 2-4-en 6de versnelling.
              Hebben dan de bak volgens zijn woorden gereset.
              Dus weet niet of dit bij jou ook het probleem is en kan. 💡

Nieuwe schijven en blokken moeten zich zetten, maar mogen niet piepen of kraken.
              Dus misschien te harde blokken. 💡

Gewone 6-bak van een 996 4S.
                Ik snap het ook niet goed wat ze gedaan hebben. En krijg maar eens wat info los bij een garage 😥 Dat het bij koud weer iets stroever gaat is normaal maar zelfs als alles is opgewarmd (na een 20 tal km) is het HEEL voorzichtig schakelen. Je “voelt” precies de tanden in elkaar klikken.

Voor het groot onderhoud > vrij stroef maar eens op temperatuur vrij goed.
                Na het onderhoud > gewoon perfect schakelen, zoals een mes in boter.
                Een 2000 km na het onderhoud > één grote ramp, bijna niet goed meer met te rijden (en verergert precies elke dag meer en meer).

Weet er ook iemand hoe het zit met schijven te vervangen? De achterste schijven + blokken zijn toen ook vervangen en als ik nu rem ziet heel de straat om, piepen niet echt normaal meer. Zelfs als ik nog maar iets op de rem kom is het al een piepend geluid achteraan?

Mijn porschevirus gaat “op en neer” maar nu begint het echt wel in MIN te gaan 👿

Wim

Bedoel je misschien de Swepco oliën. 💡
                  Over welke bak praten we hier. 😳

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.