Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

• Maker
    Discussie
  • Vanaf juli 2010 wordt in België de Europese nummerplaat ingevoerd. Op zich geen probleem, maar vanaf dan dreigen mensen met een “gekochte” gepersonaliseerde nummerplaat hun combinatie te verliezen.

De nummerplaat zal vervangen worden door een nummerplaat van het nieuwe formaat in de nieuwe kleuren (zwart op wit) met dezelfde combinatie, MAAR met de toevoeging van “9.”
    (het voorvoegsel “9.” is speciaal gekozen voor de gepersonaliseerde nummerplaten)

Enkele voorbeelden :
    997.CAB wordt 9.997.CAB
    308.GTB wordt 9.308.GTB
    100.TUS wordt 9.100.TUS
    JAN.911 wordt 9.JAN.911
    LAM.666 wordt 9.LAM.666
    NR.001 wordt 9.NR.001
    C.000.P wordt 9.C.000.P

GEDUPEERD?
    Naar onze mening verdwijnt het persoonlijke karakter én de betekenis van de door de eigenaar zelf gekozen letter en cijfercombinatie bij zogoed als alle nummerplaten. Mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat betaalden respectievelijk 620€ (voor een plaat met 6 karakters) of 874€ (5 karakters). karakters

Zogoed als contractueel bestelden, betaalden én kochten wij dus de ons zelf gekozen combinatie, en zijn helemaal niet gelukkig met een toevoegsel.

Wij betaalden (veel) geld voor een persoonlijk gekozen combinatie, weliswaar binnen bepaalde regels en beperkingen. Deze persoonlijke plaat wordt nu door de huidige staatssecretaris (Etienne Schouppe) gewoonweg van de baan geveegd.

Jaarlijks verkoopt de Belgische overheid tussen de 1.000 en 1.500 gepersonaliseerde nummerplaten. Op die manier genereren voor 800.000€ a 1.200.000€ aan extra inkomsten.

WE EISEN
    Het behoud van onze letter en cijfercombinatie binnen de normen en afmetingen van de nieuwe euro-nummerplaat. OF de terugbetaling van onze gepersonaliseerde nummerplaat!

We hebben helemaal geen probleem met het aanpassen van het formaat naar de uniforme Europese formaat noch met de nieuwe kleurencombinatie. Wel met het zomaar (in het geniep) ontnemen van onze (duur) betaalde persoonlijke combinatie die door het toevoegen van een cijfer bij de meeste mensen hun context en persoonlijk karakter verliest.

http://www.gepersonaliseerdenummerplaat.behttp://www.plaquepersonnalisee.be

Teken de petitie & vermeld dit overal op alle websites en forums waar u komt!
    Het is van zeer groot belang want de minister wil dit opzettelijk stilhouden en juli is zeer nabij!
    Stuur het door naar vrienden met gepersonaliseerde nummerplaten of mensen die houden van leuke en coole nummerplaten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
    • cabrio wim schrijft:

SL3-3YP 😉 😆

In Nederland rijdt er iemand met de plaat SL-33-PY … Mitsubishi Colt 1.2 🙄

Anyways, mijn plaat is JIF-911, JIF zijn mijn initialen vandaar.

Ik ben hem vandaag gaan halen en ik ben helemaal in de wolken. Zo’n beetje zoals mijn trouwdag, de glimlach was niet van mijn gezicht te toveren.

Na een telefoontje aan de Porsche garage ben ik ook te weten gekomen hoe ik het dak moest openen 😛

Ik heb in de buurt van Ensival (iets ten zuiden van Luik) een paar kleine toertjes cabrio gereden, het was fantastisch. Daarna zijn we huiswaarts gekeerd.

Ik heb vandaag een 200km gereden op een kwart bak, dus dat valt eigenlijk ook goed mee.

Thanks voor de tips Wim (koud/warm rijden).

Het enige spijtige is de hevige regen de hele weg terug. Dat had ik ergens liever niet gehad (het is en blijft mijn eerste P).

De wagen zit perfect, het sturen is wel zwaar, ik rij al jaren met stuurbekrachtiging en deze heeft dat dus niet. Fitness on the road 😀 (tenzij er wel bekrachtiging moet zijn, dan heb ik een mankementje)

Ik ben echt in de wolken 🙂 🙂 🙂

Wim

SL3-3YP 😉 😆

Gewoon uit nieuwsgierigheid : welke combinatie heb je genomen ❓

‘t heeft het nodige spreekwoordelijke bloed zweet en tranen gekost, maar mijn gepersonaliseerde plaat is mine EN er staat geen “9.” voor 😀 😀

Ik moest wel belachelijk lang wachten, want de laatste batch nummerplaten was onderweg per koerier en volgens mij is dien dommerik een paar keer goe verkeerd gereden 🙁

om 13u aan’t loket om 15u40 pas mijn plaat in mijn handen

En gelukkig dat ik toen was 😀 8)

porsche schrijft:

Denken dat DIV gaat antwoorden op je e-mail is “wishful thinking”.

Niet echt, ik heb gisteren gemakkelijk een stuk of zeven mails gehad van de DIV. Ten zij je het instituut bedoelde, dan heb je gelijk. Ik krijg namelijk respons van één van hun medewerkers. 🙄

Anoniem

Ik kreeg zeer snel antwoord toen ik hen e-maailde om te melden dat mijn auto volgens mijn inschrijvingsbewijs 3 jaar jonger was dan de werkelijkheid ❗
                Foutje van hen dat zeer snel werd rechtgezet.
                Al maar goed scheelde heel wat BIV. 😀

Denken dat DIV gaat antwoorden op je e-mail is “wishful thinking”.

Audiotronics schrijft:

En een glaasje champagne als je toch even zou moeten wachten 😆
                    1000 euro voor een gepersonaliseerde plaat 🙄 Daar ga ik wel een paar keren goed mee op restaurant 😆

daar ga ik zelfs een paar jaar met op restaurant 😳 (wij gaan niet zoveel uit eten 🙂 )

Ik zal seffes nog een mailtje naar mijn DIV contact sturen seh, is vragen waar ik morgen middag moet zijn. Ik heb alle papieren bi, mij gaan ze niet liggen hebben 😀

En een glaasje champagne als je toch even zou moeten wachten 😆
                      1000 euro voor een gepersonaliseerde plaat 🙄 Daar ga ik wel een paar keren goed mee op restaurant 😆

voor dat geld mag er zelfs een rode loper aan die aparte desk liggen!! 😉

kben benieuwd! hopelijk lukt het!

succes in Brux! (niet vergeten dat je een aparte desk hebt voor een gepersonaliseerde plaat waar je zeer vlot bediend bent dus je hoeft niet 300nrs te wachten, dus ook geen nr trekken voor een gewone plaat é)

Ik ben de limieten van het geluk aan het opzoeken, mijn gepersonaliseerde plaat is aangevraagd, goedgekeurd en betaald vandaag, woensdag mag ik ze afhalen ÉN volgens mij is het nog een oude 😀

WANT:
                            als ik ze woensdag mag afhalen, dan mag ik in principe woensdag de plaat op mijne (nieuwe) auto zetten en er mee gaan rijden. Nu is die nieuwe plaat nog niet geldig, daar de nieuwe nummerplaten pas vanaf 15 november 2010 geldig zijn 😀 Ook heb ik ‘slechts’ 620€ moeten betalen en geen 1020€ (of ziets, whatever de nieuwe prijs word)

Moest er nu toch nog een “9.” voorkomen dan is het in mijn geval niet te erg, maar ik ga er toch van uit dat dit niet het geval zal zijn

I’ll keep you posted 🙂

Pascal4s schrijft:

Bwah, ‘k vind het eigenlijk niet zo erg dat er nu een ‘9 -‘ aan voorafgaat … Valt nog wel mee. In Duitsland staat er nog méér voor (regio)

Klopt , maar daarentegen kost een gepersonaliseerde plaat dan ook 1/40ste van hier .
                              25€ om precies te zijn .
                              En daar kan je (ook tegen meerprijs) een kleinere plaat aanvragen .
                              En allemaal een fractie van wat ze er hier voor vragen .

Anoniem

Dat het formaat iets groter is, is voor mij ook geen probleem.
                                MAAR gene klever meer 👿 👿 👿

Bwah, ‘k vind het eigenlijk niet zo erg dat er nu een ‘9 -‘ aan voorafgaat … Valt nog wel mee. In Duitsland staat er nog méér voor (regio)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.