Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

  • Maker
    Discussie
  • Vanaf juli 2010 wordt in België de Europese nummerplaat ingevoerd. Op zich geen probleem, maar vanaf dan dreigen mensen met een “gekochte” gepersonaliseerde nummerplaat hun combinatie te verliezen.

    De nummerplaat zal vervangen worden door een nummerplaat van het nieuwe formaat in de nieuwe kleuren (zwart op wit) met dezelfde combinatie, MAAR met de toevoeging van “9.”
    (het voorvoegsel “9.” is speciaal gekozen voor de gepersonaliseerde nummerplaten)

    Enkele voorbeelden :
    997.CAB wordt 9.997.CAB
    308.GTB wordt 9.308.GTB
    100.TUS wordt 9.100.TUS
    JAN.911 wordt 9.JAN.911
    LAM.666 wordt 9.LAM.666
    NR.001 wordt 9.NR.001
    C.000.P wordt 9.C.000.P

    GEDUPEERD?
    Naar onze mening verdwijnt het persoonlijke karakter én de betekenis van de door de eigenaar zelf gekozen letter en cijfercombinatie bij zogoed als alle nummerplaten. Mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat betaalden respectievelijk 620€ (voor een plaat met 6 karakters) of 874€ (5 karakters). karakters

    Zogoed als contractueel bestelden, betaalden én kochten wij dus de ons zelf gekozen combinatie, en zijn helemaal niet gelukkig met een toevoegsel.

    Wij betaalden (veel) geld voor een persoonlijk gekozen combinatie, weliswaar binnen bepaalde regels en beperkingen. Deze persoonlijke plaat wordt nu door de huidige staatssecretaris (Etienne Schouppe) gewoonweg van de baan geveegd.

    Jaarlijks verkoopt de Belgische overheid tussen de 1.000 en 1.500 gepersonaliseerde nummerplaten. Op die manier genereren voor 800.000€ a 1.200.000€ aan extra inkomsten.

    WE EISEN
    Het behoud van onze letter en cijfercombinatie binnen de normen en afmetingen van de nieuwe euro-nummerplaat. OF de terugbetaling van onze gepersonaliseerde nummerplaat!

    We hebben helemaal geen probleem met het aanpassen van het formaat naar de uniforme Europese formaat noch met de nieuwe kleurencombinatie. Wel met het zomaar (in het geniep) ontnemen van onze (duur) betaalde persoonlijke combinatie die door het toevoegen van een cijfer bij de meeste mensen hun context en persoonlijk karakter verliest.

    http://www.gepersonaliseerdenummerplaat.behttp://www.plaquepersonnalisee.be

    Teken de petitie & vermeld dit overal op alle websites en forums waar u komt!
    Het is van zeer groot belang want de minister wil dit opzettelijk stilhouden en juli is zeer nabij!
    Stuur het door naar vrienden met gepersonaliseerde nummerplaten of mensen die houden van leuke en coole nummerplaten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
    • Setakira schrijft:

      Merci voor de link naar de beschrijving van de aanpassingen Pascal911.

      Wat ik daarin zie is:

      2. Geen klevers meer voor vooraan op sportwagens? Zie er veel rondrijden met een klever op hun bumper vooraan, dat is dus ook gedaan, moet plaat aluminium of plaat kunststof zijn. Of was die klever nooit officieel toegestaan?

      Ik rij al jaren met een kleine plaat klever op mijn bumper. Wat met de TK hoor ik al zeggen, gewoon even een normale plaat erop kleven en daarna terug eraf.

      Ben al wel eens 1 keer tegengehouden door politie tijdens een wegcontrole met de opmerking dat dergelijke plaat niet wettelijk was. Dus ik zie daar geen probleem mee.

      Ik heb trouwens een wagen waar je geen normale plaat op kan bevestigen en daar doet men ook niet moeilijk over.

        Merci voor de link naar de beschrijving van de aanpassingen Pascal911.

        Wat ik daarin zie is:

        1. Pech voor de motorrijders, hun plaat is nu nog groter of zie ik dat foutief? Lijkt mij gevaarlijk want sommige motoren zonder laag spatbord achteraan zetten dat meestal ergens vast naast hun achterwiel met haak.

        2. Geen klevers meer voor vooraan op sportwagens? Zie er veel rondrijden met een klever op hun bumper vooraan, dat is dus ook gedaan, moet plaat aluminium of plaat kunststof zijn. Of was die klever nooit officieel toegestaan?

          Hier vind je de uitgebreide uitleg over wat er met de bestaande nummerplaten gaat gebeuren…

          http://www.mobilit.fgov.be/data/div/ekpiepresn.pdf

            Nog een linkje.

            http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/19191130

            jack-in-the-box is mijn maat ofte “duivel in een doosje”.

            Doelend op die enkele P 911 turbo’s die geleverd werden in de smalle kast van de P 911 3.2 eertijds. Eigenlijk zijn bijna alle klassieke P’s duivels in een doosje.

            Ook andere interpretaties mogelijk, men doet maar!!!

            😉 😈 😉

            Anoniem

              @kleinekastenteufel
              Bedankt voor de link ,ik probeer een logica ,systeem ,naam te vinden in kleinekastenteufel ?Misschien een naam:Teufel ,misschien ben je een sikh geboren in een lagere kaste 😆 .Het doet er niet toe .
              Bedankt alvast .

                Zelf heb ik 2 maand geleden een gepersonaliseerde nummerplaat aangevraagd. Omdat je enkele weken geduld moet hebben vermits je deze moet aanvragen, eerst betalen en dan wachten op goedkeuring en daarna pas wordt plaat opgestuurd. Bij mij heeft heel de procedure juist 3 weken geduurd.

                Ondertussen had ik via de verzekeringsmakelaar een gewone plaat aangevraagd die ik binnen 2 dagen mocht ontvangen.

                Dan begint de kafka naast het betalen van de gepersonaliseerde plaat van 680 euro kreeg ik binnen de week mijn te betalen BIV + taks wat logisch is op een nieuwe wagen, in mijn geval een 5000 euro BIV + 2400 euro Taks. Na ontvangst van mijn gepersonaiseerde plaat, na 1 week terug een brief van de belastingen voor een bedrag van 2400 euro inschrijvingstaks. Even gebeld met de dienst in Brussel en uitgelegd dat de ene plaat de andere gepersonaliseerde vervangt op dezelfde wagen. Hun uitleg was dat voor elke plaat inschrijvingstaks dient betaald te worden en dat je deze nadien kan terugvorderen als je de plaat terugstuurd. Een plus min operatie daar hebben ze blijkbaar nog nooit van gehoord. Ik heb mijn eerste plaat dus teruggestuurd waarvan ik bevestiging kreeg maar weigerde de taks van mijn gepersonaliseerde plaats nogmaals te betalen voor dezelfde wagen. Vorige week een herinnering gekregen met een toegepaste boete van 75 euro per maand dat niet betaald wordt. Heb na telefonisch contact dan maar braaf betaald en gevraagd wanneer ik de taks van vorige plaat mag terugverwachten en dat is na 6 maanden. Het bedrag van 2400 euro min 1 maand vermits de wagen meer dan 2 weken was ingeschreven.

                Ik vind dat ongelovelijk want dat wil zeggen als ik zin heb om 4 keer te veranderen van plaat dat mij dat dan 10.000 euro kost waarvan je weliswaar een deel van kan recupereren na inlevering van je oude plaat.

                Nu wat betreft de gepersonaliseerde plaat heb ik het geluk dat het nog de oude met 6 kentekens is. deze blijft behouden en moet niet ingewisseld worden !
                Zou ik toch wensen deze in te wisselen voor een nieuwe dan moet er niets betaald te worden, dat is volledig gratis. Er komt dan wel een cijfer 9 voor want dat is de specifieke code die wordt toegekend aan de gepersonaliseerde platen. Ik ga dus zeker niet wisselen en behoud mijn huidige plaat.

                Heel dit verhaal maar even om te zeggen dat een plaat aanvragen in afwachting van een gepersonaliseerde je heel veel geld kan kosten, en dat allemaal om vlug met de wagen te kunnen rijden, had ik het geweten …..

                  Anoniem

                    :mrgreen: Is eigenlijk 1 grote klucht opnieuw .
                    Herinner me nog goed van vroeger als je een plaat aanvroeg .Hoe lang kon dat niet duren,de aanvragen werden bij DIV Brussel op een stapel gesmeten en na 2 weken kon je misschien je plaat ontvangen.Tenzij je iemand kende die daar werkte .
                    Op een gegeven ogenblik hebben ze de Provinciale DIV-kantoren opgericht .Vanaf toen kon je vlot ,snel en onmiddellijk aan een plaat geraken of een plaat laten schrappen .Wie wou kon nog steeds zijn plaat via Brussel en de post aanvragen .
                    Nu terug naar af .Weet nog niets van de nieuwe werkwijze af maar als ik lees dat ze 20 euro gaan aanrekenen per plaat neem ik aan dat de plaat aangetekend zal verzonden worden .Zal weer een hoop problemen opleveren .
                    Als iemand de nieuwe werkwijze weet of kent gelieve eens de bron te vermelden of een link te plaatsen .
                    Groeten van Funny 😉

                      Ondertussen is het officieel dat een gepersonaliseerde nummerplaat 1000euro gaat kosten. Maar als je naar de indeling kijkt dan kan je er eigenlijk niets meer van maken, tenzij iemand toch iets ziet…

                      Wat ik ook ergens gelezen heb is dat je makkelijk je geld van je oude gepersonaliseerde plaats moet kunnen terugeisen. Iemand schreef dat zijn advocaat dat zelfs gezegd had.

                      Ik heb geen gepersonaliseerde plaat (er wel ooit aan gedacht) en nu zal het er zeker nooit van komen, niet alleen door de prijs die véél te hoog is maar ook door de moeilijke combinaties.

                      Daarnaast zeggen ze dat ze de platen door de postbode laten afleveren. Maar wat als plaat nooit aankomt + welke brievenbus is daarop voorzien? Zal wel aangetekend gebeuren zeker…

                      en dan de lengte van een goede 50cm, hebben nog geluk dat de Duitsers ook lange platen hebben dus de Porsche is erop voorzien (Dat hoop ik toch, nooit gemeten maar zal dan wel niet meer met nog eens plastiekhouder met daarnaast reclame van de garages), echter diegene met een Amerikaanse versie… hoe krijgen die deze te grote platen erop?

                        Audiotronics schrijft:

                        En eigenlijk is door het rijden met een P al een eerste misstap daarvoor. Want elke agent en medemens van in de streek weet vroeg of laat wie er met die P rond rijdt. Hang daar nog een gepersonaliseerde nummerplaat op en het is helemaal koekebak.

                        is zo… een perso plaat maakt het af, maar de politie heeft u ook rapper herkend en onthoudt snel zo’n plaat 🙁

                          Nog slechtere kant : als ik morgen een nieuwe wagen koop wil ik er een nieuwe Europese nummerplaat op. De eerste dagen/weken/maanden heb je dan echt een speciale “gepersonaliseerde” nummerplaat 😆

                          We kunnen nog zo hard roepen en tieren, de politiekers beslissen en het enige wat wij als Belgen doen is mooi JA knikken en betalen. Wat hebben al die jaren al die stakingen, protesten en ik weet niet wat allemaal opgeleverd? Het beste van al is om niet in de schijnwerpers te lopen. En eigenlijk is door het rijden met een P al een eerste misstap daarvoor. Want elke agent en medemens van in de streek weet vroeg of laat wie er met die P rond rijdt. Hang daar nog een gepersonaliseerde nummerplaat op en het is helemaal koekebak.

                          Anoniem

                            Nu ga ik me eens van mijn slechste kant laten zien hier,

                            Eigenlijk vind ik het prachtig om te zien hoe iemand als Schouppe daar op zijn leeftijd staat met die 2 nummerplaten .Typisch Belgisch eerst een mooie job bij de Belgische spoorwegen door zijn politieke kleur in die periode mocht hij daar als compensatie baas worden .Zoal het hier gaat geven en nemen .Andere coalitie ,het wordt tijd dat Johan Vandelanotte zijn trouwe medewerker eens iets geeft zodus nieuwe baas van de spoorwegen Haeck .Maar ja wat met Schouppe ,hij was toch zo trouw aan de partij en hij weet zoveel details van de politiek en de beau monde .We geven hem verkeer mssch komt hij niet toe met zijn ROYALE ontslagpremie bij NMBS .
                            Maar Schouppe heeft ideeen, ja welk kleur ,en de combinatie ,was vast moeilijk .
                            Vind het perssonlijk zuur geld voor de mensen met een gepersonalieerde nummerplaat en als de staasveiligheid mee leest ben geen bedreiging voor Schouppe hoor ,mijn adrs traceren jullie wel .
                            Keep smiling, accepteer die plaat en blijf doorgaan met betalen van verkeersbelasting .
                            Een oproep zou kunnen zijn aan Schouppe (nu niet meer maar onze volgende verkeersminister) om een seizoensplaat en verkeersbelasting in te voeren zoals in Duitsland bestaat .Veel (denk ik ,veronderstel ik )eigenaars van een porsche rijden enkel met hun wagen tussen maart en oktober ,laat hen dan ook kiezen om in die periode te rijden en belastingen te betalen.

                            Wim

                              Je woont wel in Europa hé. 😆
                              Maar zoals we al gewoon zijn kijken de Belgen eerst de kat uit de boom bij de buurlanden, en hier in Holland moeten ze altijd met alles den eerste zijn. 😉

                              En dat er bij jullie weer geen einddatum gepland is voor vervanging oude platen snap ik ook niet.
                              Hier hadden we een overganf van 2 maanden, daarna geen Europeesche plaat, dan een vette bekeuring.
                              Conclusie > ze laten weer flink wat geld liggen bij de regering. 😈

                                  XiPHiAS schrijft:

                                  … én het is WEL nog onomkeerbaar gezien de beleidsnota/omzendbrief nog niet is vervolledigd en ondertekend. Momenteel zijn er ook nog onderhandelingen met de BVOF voor de oldtimers.

                                  Je zal bedoelen ‘WEL nog omkeerbaar…’ vermoed ik !?

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.