Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Neen tegen het verdwijnen van de gepers. nummerplaten!

• Maker
    Discussie
  • Vanaf juli 2010 wordt in België de Europese nummerplaat ingevoerd. Op zich geen probleem, maar vanaf dan dreigen mensen met een “gekochte” gepersonaliseerde nummerplaat hun combinatie te verliezen.

De nummerplaat zal vervangen worden door een nummerplaat van het nieuwe formaat in de nieuwe kleuren (zwart op wit) met dezelfde combinatie, MAAR met de toevoeging van “9.”
    (het voorvoegsel “9.” is speciaal gekozen voor de gepersonaliseerde nummerplaten)

Enkele voorbeelden :
    997.CAB wordt 9.997.CAB
    308.GTB wordt 9.308.GTB
    100.TUS wordt 9.100.TUS
    JAN.911 wordt 9.JAN.911
    LAM.666 wordt 9.LAM.666
    NR.001 wordt 9.NR.001
    C.000.P wordt 9.C.000.P

GEDUPEERD?
    Naar onze mening verdwijnt het persoonlijke karakter én de betekenis van de door de eigenaar zelf gekozen letter en cijfercombinatie bij zogoed als alle nummerplaten. Mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat betaalden respectievelijk 620€ (voor een plaat met 6 karakters) of 874€ (5 karakters). karakters

Zogoed als contractueel bestelden, betaalden én kochten wij dus de ons zelf gekozen combinatie, en zijn helemaal niet gelukkig met een toevoegsel.

Wij betaalden (veel) geld voor een persoonlijk gekozen combinatie, weliswaar binnen bepaalde regels en beperkingen. Deze persoonlijke plaat wordt nu door de huidige staatssecretaris (Etienne Schouppe) gewoonweg van de baan geveegd.

Jaarlijks verkoopt de Belgische overheid tussen de 1.000 en 1.500 gepersonaliseerde nummerplaten. Op die manier genereren voor 800.000€ a 1.200.000€ aan extra inkomsten.

WE EISEN
    Het behoud van onze letter en cijfercombinatie binnen de normen en afmetingen van de nieuwe euro-nummerplaat. OF de terugbetaling van onze gepersonaliseerde nummerplaat!

We hebben helemaal geen probleem met het aanpassen van het formaat naar de uniforme Europese formaat noch met de nieuwe kleurencombinatie. Wel met het zomaar (in het geniep) ontnemen van onze (duur) betaalde persoonlijke combinatie die door het toevoegen van een cijfer bij de meeste mensen hun context en persoonlijk karakter verliest.

http://www.gepersonaliseerdenummerplaat.behttp://www.plaquepersonnalisee.be

Teken de petitie & vermeld dit overal op alle websites en forums waar u komt!
    Het is van zeer groot belang want de minister wil dit opzettelijk stilhouden en juli is zeer nabij!
    Stuur het door naar vrienden met gepersonaliseerde nummerplaten of mensen die houden van leuke en coole nummerplaten.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
    • Ik heb de enquete ingevuld, nu hopen dat het helpt

Momenteel is de enquête belangrijker dan de petitie zelf …

Na lang onderhandelen wilden ze “eindelijk” luisteren, én het is WEL nog onomkeerbaar gezien de beleidsnota/omzendbrief nog niet is vervolledigd en ondertekend. Momenteel zijn er ook nog onderhandelingen met de BVOF voor de oldtimers.

Na een laatste verhelderende gesprek wilde men toch luisteren naar de mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat. Zo kwamen we op een bepaald moment zelfs tot de woorden “wat willen jullie dan wel?” … voor mij betekende dit erg veel, zeker ook in combinatie met de melding dat het nog niet 100% vaststond wat momenteel op tafel ligt. Zij hadden nog geen klachten binnengekregen en veronderstelden dat wij die “9.” OK vonden. Toen ik hen erop wees dat dat nogal logisch is omdat 95% van de mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat gewoonweg niet weten wat er momenteel op de tafel ligt.

Via deze manier (de kleine enquete) kunnen we ons laten horen bij het kabinet en kunnen we laten inzien dat hun huidig voorstel totaal geen steek houd. PLUS wij eventueel enkele voorstellen vrijwillig kunnen aanbieden.

Natuurlijk zullen we onze wildste dromen niet kunnen doorduwen, maar wel de kabinetsmedewerkers op ideeën brengen waar zij als ongeïnteresseerden in auto’s en gepersonaliseerde nummerplaten zelf nooit zouden hebben aan gedacht.

Ik heb het onlangs in een andere topic ook gepost.
          Personen met een bestaande gepersonaliseerde nummerplaat, waaronder ikzelf moeten nog niet ongerust zijn.

De wettelijk genomen beslissing is onomkeerbaar, maar de administratieve vooropgestelde datum is zeker niet haalbaar.

Men heeft vooreerst nog wel even werk met het toekennen van de nieuwe nummerplaten aan de nieuwe en pas ingeschreven wagens, de omzetting voor de bestaande nummerplaten zal ook nog geruime tijd aanslepen want er is een ernstige achterstand, daarboven is er het extra werk en achterstand voor verdwenen en gestolen platen.

Bestaande gepersonaliseerde platen zijn zeker geen prioriteit en de reeds bestaande gepersonaliseerde platen kunnen nog enkele jaren gerust zijn. Dus geen paniek !

Uiteraard wil ik mijn bijdrage leveren en de petitie tekenen.

Geef NU uw mening! (eenmalige rondvraag in opdracht van het kabinet van de staatssecretaris van mobiliteit)

Vul de enquête in & stuur door naar al je vrienden, kennissen, autoliefhebbers en mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat!

Via https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dDg4OG16WWlRaVpVVVNBVVFYdHdTd3c6MQ
            of via de korte url http://bit.ly/bP5ahK

[color=#000040]De nieuwe Belgische gepersonaliseerde nummerplaten, UW MENING!

Binnenkort (november 2010) introduceert België de nieuwe Europese nummerplaten. Gezien deze nieuwe nummerplaten groter worden, is er plaats voor 7 karakters. Er ligt momenteel een voorstel op tafel waarbij alle nummerplaten zullen worden vervangen. Mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat krijgen dan een nieuwe nummerplaat met de toevoeging van een 9.. Op die manier wordt uw combinatie aangepast naar 7 karakters. Voorbeeld : JAN.911 wordt dan 9.JAN.911

Na onze reactie dat die 9. nergens op slaat kwam de vraag van het Kabinet van de staatssecretaris wat dan een goed alternatief zou zijn. Naar aanleiding van dit gesprek mogen wij een korte rondvraag doen zodat de beleidsmensen een zicht krijgen op de reactie van de mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat. Om deze informatie binnen bepaalde lijnen te houden hebben we enkele voorstellen gedaan uit onze groepering, daarnaast kan je uw persoonlijke mening of visie ook kwijt.

De deadline is vrijdag 10 september 2010, wacht dus niet om deze enquête in te vullen! EN stuur deze door naar ELKE autoliefhebber of eigenaar van een gepersonaliseerde nummerplaat/

Dit is een initiatief van http://www.gepersonaliseerdenummerplaat.be in samenwerking met http://www.fastcar.be in opdracht van het Kabinet van de staatssecretaris voor mobiliteit.

ps. Deze actie is louter informatief, wij kunnen geen garanties bieden, maar we mogen in opdracht van het Kabinet een rondvraag doen om de kabinetsmedewerkers een zicht te geven wat er omgaat bij de mensen.[/color]

Met vriendelijke groet,
            Frederik Van Cauwenberghe
            Initiatiefnemer http://www.gepersonaliseerdenummerplaat.be

En toch blijf ik vinden dat wij er nog goed van af komen met alleen maar een 9 ervoor en dat we de rest mogen behouden. Onze Belgische dictatoren durven toch vaak nog heiliger zijn dan de paus 🙄

wie het alvast ook niet zal zien zitten is de eigenaar van een Mercedes SL55 die ik af en toe op de parking van het UZ Gent zie staan. Die heeft een nummerplaat SL555, en het grappige is dat hij een ‘vijfje’ van de type-aanduiding extra aangekleefd heeft! Nu staat er dus als type-aanduiding ook SL555 op zijn koffer achteraan! 😀 mrgreen:

Dan eis ik dat ze nu 4 tekens toelaten 🙂 )

dan bestel ik met 44.S.2 🙂 )

grapje natuurlijk.

Maar ik versta de grieven van iedereen die zo een plaat heeft gekocht dus vanzelfsprekend zal ik petitie teken 🙂 )

Anoniem

[quote=”porsche”:z09w239m]Er zijn andere zaken om van wakker te liggen dacht ik zo 😐 [/quote]
                    Dat is waar. Maar dat neemt niet weg dat het niet opgaat om eerst nummerplaten voor een woekerprijs te gaan verkopen en ze daarna ongeldig te gaan verklaren tenzij mits aanpassing waardoor de originaliteit waar zoveel voor betaald is geweest komt te vervallen.
                    Ikzelf heb mij nooit zo’n plaat willen aanschaffen omdat ik vind dat de staat al véééééééééééééééééél te veel (kan niet genoeg é’s gebruiken of ‘t forum crasht 🙄 ) in onze zakken zit om onze wagens in het verkeer toe te laten. Maar wie dat wel gedaan heeft heeft er vet voor betaald en heeft dan ook het recht om dit te behouden of schadeloos gesteld te worden.
                    Voor zoiets moet je ook willen opkomen, alhoewel er idd andere zaken zijn om wakker van te liggen.

[quote=”WH911″:1okybe44]In Frankrijk bijvoorbeeld is de keuze heel beperkt of zelfs niet bestaand, Duitsland middelmatig, [/quote]

In duitsland kost het welgeteld 25€ om een gepersonaliseerde plaat te hebben .
                      OK , de leters van je district blijven , maar de opvolging kost dus 25€
                      Vandaar dat je massa’s gepersonaliseerde platen ziet .
                      Een paar voorbeeldjes van de honderden te Dinslaken

Anoniem

… En 1100 Euro wil ik betalen als je dan ook geen nummerplaat vooraan meer hoeft te hebben 😀

[quote=”Steady Eddy”:1z9gt41n]Als ze 1000,00€ gaat kosten, dan wil ik het kleur ook kunnen kiezen. Ik ga voor zwart-zwart.[/quote]

goed plan, ga ik ook voor….. 😀

maar vind wel dat de initiatiefnemers een punt hebben….. heb de petitie getekend.

grts,

rob

Anoniem

Sorry guys,

Ik vind dat onze initiatiefnemers gelijk hebben. Misschien niet om dezelfde redenen maar ziehier mijn betoog:

Sommige mensen vinden het fijn om hun wagen (of andere hebbedingen) verregaand te personaliseren, en hebben ze wel wat centjes over voor hun hobby.
                            Als die keuze of optie bestaat, dan mag je daar een mening over hebben, maar ieder zijn/haar ding, toch?

Als het gaat om een door de overheid geregulariseerde optie, in dit geval de gepersonaliseerde nummerplaat, dan kan dat beperkingen met zich meebrengen.
                            In Frankrijk bijvoorbeeld is de keuze heel beperkt of zelfs niet bestaand, Duitsland middelmatig, in de UK is het een heel lukratieve handel geworden, en in sommige staten van Noord-Amerika, doe je gewoon helemaal je zin.
                            In Nederland, heb je volgens mij niet zo heel veel te kiezen.

Nu vraagt men in Belgie exorbitant veel geld voor een gepersonaliseerde nummerplaat, als je dat vergelijkt met de ons omringende landen en zeker in vergelijking met Duitsland.
                            In Belgie weet men het duidelijk niet meer, of zoals gewoonlijk, probeert men van 2 walletjes te eten.

Mijnheer de Minister, mijn advies als commercieel denkend iemand en bedrijfsleider, hierbij een aantal opties: ofwel heeft de gepersonaliseerde nummerplaat nog meer limieten dan voorheen (in dit geval de door u opgelegde bijkomende ‘9’) en VERLAAGT u dus de prijs. U laat de keuze net zo als voorheen, en u behoudt de prijs, of u maakt de keuze nog vrijer en u VERHOOGT de prijs.

Boerenverstand? Don’t know, maar het lijkt mij best verkoopbaar.

Ik teken alvast de petitie.

Succes aan de organisatoren (en dat ze het niet riskeren van mijn gepersonaliseerde nummerplaat aan te raken!!)

[quote=”Steady Eddy”:13gk2w3n]Als ze 1000,00€ gaat kosten, dan wil ik het kleur ook kunnen kiezen. Ik ga voor zwart-zwart.[/quote]
                              Zij maken deze voor ons (de keuze), Wallonië verzet zich enorm tegen de geel-zwarte omdat net dat de Vlaamse kleuren zijn, de federale Politie liet uitdrukkelijk weten liever de geel-zwarte te hebben omdat deze de beste resultaten geven op flitsen. Dus wordt hier weer moeilijk 🙂 )

1.000€ voor een gepersonaliseerde nummerplaat vind ik wel erg veel geld geworden, zeker rekening houdende dat ze automatisch met een “9.” zal starten.

De overheid zal volgens mij vanaf dan zeker geen 1.200 a 1.500 platen meer kunnen verkopen per jaar, zo laten ze een mooi (extra) inkomen liggen. Heel erg stom stom stom vind ik dat… Ik ben ook VOOR het opentrekken van de gepersonaliseerde nummerplaten! Ik ben er zeker van dat als je meer combinaties toelaat én de prijs betaalbaarder maakt (vb. 250€) er veel meer mensen zullen kiezen voor een gepersonaliseerde nummerplaat.

Op die manier kan de overheid gemakkelijk het inkomen van ~1.000.000€ per jaar verdubbelen naar ~2.000.000€, zou dit es geen goed alternatief zijn op eventuele extra belastingen om nogmaals geld uit onze zak te kloppen?

ps. met 1.000.000€ kan je 1400 leeflonen uitbetalen!

Als ze 1000,00€ gaat kosten, dan wil ik het kleur ook kunnen kiezen. Ik ga voor zwart-zwart.

[quote=”cab ’88”:2b6n253t]Ja maar wat als ze een nieuwe auto kopen en willen inschrijven met diezelfde nummerplaat?[/quote]
                                  Bij herinschrijving worden ze automatisch vervangen.

De minister en het kabinet spreken duidelijk over een uitdoofsysteem, echter weet ik uit betrouwbare bron dat de oude belgische platen binnen de 3-4 jaar allemaal vervangen moeten zijn!

Tevens is het zo dat ze nog steeds de keuze kwa kleur niet hebben gemaakt. Er is nog twijfel tussen wit-zwart & geel-zwart.
                                  Terwijl de federale Politie een uitdrukkelijke voorkeur heeft voor geel-zwart zijn de Walen enkel te vinden voor wit-zwart.

Er staat op de site een nieuw bericht met alle recentere info … een gepersonaliseerde nummerplaat zal in de toekomst 1.000€ gaan kosten! 🙄

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.