niet starten 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 niet starten 911 SC

  • Maker
    Discussie
  • hallo allemaal,
    sedert daarnet heb ik volgend probleem met mijn 911, hij start dus gewoon niet meer. De startmotor draait goed rond, de motor slaat dan ook iedere keer aan maar na 1 seconde max is het al gedaan, extra gas geven bij het starten helpt niets. Ik heb reeds de benzinetoevoer gecontroleerd en die zou volgens mij toch moeten voldoen. Ontsteking heeft hij ook daar hij steeds wel de wil heeft om aan te slaan, is ook gecontroleerd en lijkt mij toch goed. Tis iets raars, heeft hier iemand een gedacht wat dit kan zijn?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”bert”:3rvtdjrj] Deze week gewoon uit nieuwsgierigheid proberen te starten en toen starte hij direct. Toerke gedaan en niets bijzonders gemerkt kwa rijgedrag, teveel of te weinig benzine zou zich moeten vertalen in raar gedrag van de motor, zelfde als met een ontstekingspunt dat verschoven staat. Vandaag proberen starten en het was weer een identieke copie van de situatie als daarvoor..[/quote]

      Idd. dan is het geen mengeling of onstekingsprobleem. Ga naar http://www.pelicanparts.com en zoek op tech forums naar de posts over de ‘green wire between CDS and distributor of dizzy’ die slijt intern met de jaren waardoor er verhoogde weerstand of kortsluiting ontstaat.
      Dat geeft ook de problemen die jij beschrijft. Het Alarm is uiteraard ook nooit uit te sluiten.

      Michel

        het is mischien helemaal uit de richting maar ik heb dat ook ongeveer gehad. alles nagekeken enkel in gang duwen lukte…
        ik kom bij de garagist en star inneens…
        ik heb dan al mijn zekeringen vervangen en sindsdien niks van problemen meer. heb je dat al bekeken stom maar wie weet…

          Ik begin ook meer en meer te vermoeden dat het zoeken richting alarm zal moeten uitgaan. Deze week gewoon uit nieuwsgierigheid proberen te starten en toen starte hij direct. Toerke gedaan en niets bijzonders gemerkt kwa rijgedrag, teveel of te weinig benzine zou zich moeten vertalen in raar gedrag van de motor, zelfde als met een ontstekingspunt dat verschoven staat. Vandaag proberen starten en het was weer een identieke copie van de situatie als daarvoor. Aanslaan om direct weer uit te vallen en niet meer te willen starten. Hopelijk heb ik binnenkort iets meer tijd om de boel serieus uit te zoeken.

            Als je onsteking hebt en benzine blijven nog 2 zaken over bij een SC:

            Distributeur (onstekingspunt verschoven)

            Slechte mengeling Benzine/lucht. Teveel van het een of het ander zorgt ervoor dat hij aanslaat maar er dan mee ophoudt.
            Teveel lucht (valse lucht) kan plots komen doordat je airbox gebarsten is of je plots een vacuum lek hebt.

            Teveel benzine komt zelden zo plots; tenzij de WUR er plots mee ophoudt.

            Vorige week net hetzelfde gehad (was de AFR aan het afstellen en het hing mijn kloten uit waardoor ik een lap aan de benzine afstelling heb gegeven. Gevolg geen start meer. Daarna 15 minuten moeten zoeken naar de juiste verhouding.

            Succes.

            Michel

              valse lucht ?

                Ja er staat een alarm in de wagen (een domme vraag is het zeker niet daar je al niet de eerste bent die in die richting denkt), en aan het startrelais kan het toch niet liggen volgens mij daar hij echt wel aanslaat + ontsteking is ook reeds gecontroleerd en in orde.

                  Startrelais gecontroleerd ❓

                    misschien een domme vraag maar staat er een alarm in de wagen ?

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.