nieuw

  • Maker
    Discussie
  • hallo,ik ben nieuw op het forum en mijn forum naam is tjekke,ik heb een 996 van 1999 met gt 3kit op .Ik heb de porsche microbe te pakken gehad toen ik is een race stage heb gevolgd bij jesco met de porsche 996 en 993RS.Even later heb ik mij een 911 met 3.2 motor aangekoopt.Ik ben nu 8 jaar porsche rijder en heb er zeker geen spijt van dat deze microbe mij te pakken heeft.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
    • [quote=”tjekke” post=114150]Ok bedankt,ik heb er in totaal toch nog 2 liter moeten bij doen.Wat de velgen betreft had ik ook al gedacht om er 18 duim bbs le mans classic op te zetten.[/quote]
      Of deze?

      2890377759_bb3cbfc94c_b.jpg

        Eind goed , al goed 😀 … het had allemaal veel slechter kunnen aflopen.

        Mvg, Guy

          bedankt voor de uitleg,gelukkige ging het juist knipperen als ik thuis kwam en inderdaad er was water te kort in het reservoir.Nu voor te ontluchten moet men een ventiel open zetten dat juist boven de vuldop staat en er zo mee gaan rond rijden.Dat heb ik gisteren gedaan en ik heb er deze morgen nog wat moeten bij doen,maar de temperatuur was terug normaal(85 graden)als ik aan het rijden was en 90 graden als ik hen thuis heb laten draaien gedurende 20 min.

            [quote=”tjekke” post=114196]Dat ga ik dan is terug laten nakijken ,dat onluchten kan ik dat soms zelf doen en zoja waar ergens.Alvast bedankt voor de info.[/quote]

            Ontluchten kan je zelf doen … vulstop verwijderen , motor laten warmdraaien en verwarming volledig open .
            Als de motor warm is , bijvullen

            Nu bij een motor achteraan en de radiator vooraan durven er wel eens luchtbellen in de leidingen blijven hangen.
            Dus kan je best de auto naar een beetje hoger opkrikken zodat de luchtbellen beter weg kunnen.

            Normaal gezien zal de motor bij ralenti het water er opnieuw willen uitgooien, dit kan je vermijden door de motor op een iets hoger regime te laten draaien.

            ( mijn kennis van porsche is beperkt tot mijn luchtgekoeld 🙂 , maar als ik mis ben zal er wel iemand mij corrigeren )

            Maar eigenlijk is de fout bij de garage gebeurd , en ik vind het logisch dat dan de garage dit dan ook terug in orde brengt.

            PS: je temp bleef normaal , maar je lampje ging knipperen > je mag zeker zijn dat de motor het wel te warm heeft gekregen.
            Maar de sensor voor de temp zal hoger staan als de sensor van het lampje en daar het water lager stond , heeft hij eigenlijk de temperatuur van de stoom gemeten.

            Mvg, Guy

              Ik denk als ik in 19duim ga dat het wat te hard gaat worden.

                Dat ga ik dan is terug laten nakijken ,dat onluchten kan ik dat soms zelf doen en zoja waar ergens.Alvast bedankt voor de info.

                  En dan ploffen ze en dan is’t “Tja, wat wil je? Een 996?!” 🙄

                  Ben zo ooit uit de garage vertrokken met de vuldop van de olie er nog af. Ook foutje van de garage… 😕

                    [quote=”tjekke” post=114044]is pas terug van de garage,waterpomp was kapot,ben er een toertje mee gaan doen en dan plots was de temperatuur normaal maar ging het lichtje knipperen van de 120 graden.Ben ik gestopt en heb ik ontdekt dat er nog niet genoeg koelwater in was.Heeft soms iemand dat ook is voorgehad dat jullie kennen.Is wel niet te warm geworden.[/quote]

                    Vrees een foutje van de garage > wanneer de pomp vervangen is hebben ze water moeten bijvullen/vervangen en als er dan een luchtbel inblijft (bv in verwarming) en deze plots loskomt dan heb je in één keer te weinig water op de motor en dit maakt dat de motor niet koelt, en dat maakt dan weer dat het water overhit en nog meer water eruit smijt (stoom)…. het gevolg kan je wel raden als je dan nog blijft rijden.

                    Mvg, Guy

                    PS: Welkom en mooie 996, bye the way

                        Ok bedankt,ik heb er in totaal toch nog 2 liter moeten bij doen.Wat de velgen betreft had ik ook al gedacht om er 18 duim bbs le mans classic op te zetten.

                          Te weinig koelwater 😥 ,gelukkig nog niet voorgehad .
                          Zoals Reys schrijft ,die velgen zou ik ook veranderen .

                            Zeer knappe bak, alleen ben ik persoonijk zo niet voor die surfplanken die men achterop legt 😀

                            Goed poetsen en zorgen dat hij nieuw blijft.
                            Vooral genieten !

                              is pas terug van de garage,waterpomp was kapot,ben er een toertje mee gaan doen en dan plots was de temperatuur normaal maar ging het lichtje knipperen van de 120 graden.Ben ik gestopt en heb ik ontdekt dat er nog niet genoeg koelwater in was.Heeft soms iemand dat ook is voorgehad dat jullie kennen.Is wel niet te warm geworden.

                                Ik heb hen zo gekocht met de gt3 kit op,behalve de gt2spoiler heb ik er zelf opgezet want ik vond het wel een beetje leeg vanachter zo zonder spoiler.

                                  [quote=”jeanke” post=114014]Knap. :applaus:

                                  Nu nog ff poetsen :lol:[/quote]

                                  Waarom ❓
                                  Is toch een bewijs dat ie gebruikt word :applaus:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.