nieuw en benieuwd

Home Forum Stel jezelf even voor ! nieuw en benieuwd

• Maker
    Discussie
  • Goede avond, ik ben Luc. Ik kom uit de buurt van Gent en ben 52 jaar. Ik ben momenteel niet in het bezit van een Porsche , maar ik hoop er binnen een maximum termijn van 2 jaar eentje aan te schaffen. In aanloop naar die aankoop wil ik via dit forum zoveel mogelijk wijsheid op te doen, om de kans op de juiste keuze zo groot mogelijk te maken.
    Ik ben niet op zoek naar een uniek model, maar vooral naar de unieke ervaring die het rijden met een Porsche met zich meebrengt.
    Ik zal dus van weinig toegevoegde waarde zijn voor de andere forumleden, maar ik wou ook niet totaal onbekend rondzwerven op dit forum.

Groeten,
    Luc

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Iets minder dan 2 jaar terug liet ik het eerst van mij horen. Toen op zoek naar welk model betaalbaar zou zijn en mij de Porsche beleving kon geven.
      Het is uiteindelijk een Cayman 981 GTS geworden. Ondertussen heb ik er al een paar duizend kilometer kunnen van genieten tesamen met mijn zoon en het waren stuk voor stuk topmomenten. Ik heb me mijn keuze nog geen seconde beklaagd. In bijlage stuur ik een paar fotootjes.

Iets minder dan 2 jaar terug liet ik het eerst van mij horen. Toen op zoek naar welk model betaalbaar zou zijn en mij de Porsche beleving kon geven.
        Het is uiteindelijk een Cayman 981 GTS geworden. Ondertussen heb ik er al een paar duizend kilometer kunnen van genieten tesamen met mijn zoon en het waren stuk voor stuk topmomenten. Ik heb me mijn keuze nog geen seconde beklaagd. In bijlage stuur ik een paar fotootjes.

Joepie!

1-Stks-Glimlach-Kite-Volant-Zomer-Speelgoed-Outdoor-Speelgoed-Fling-Kitesurf-cometa-lijn-kite-Parachute-Cord.jpg_640x640.jpg

Misschien samen met de Submarine nog een leuke kopen!! Iets luchtigs!!! :driver:

Ene 718 met sportuitlaat? :music:

Invite me…?

[quote=”Harley G” post=260724]
                  In de lente van dit jaar een 981 Boxster S gekocht en nu al stiekem aan het dromen van iets anders ondanks het feit dat het een fantastische wagen is met voldoende vermogen voor op de openbare weg. 😳
                  [/quote]

Hier wil ik wel meer over horen …

Amen! :engeltje:

Het kan een verslaving worden. Nog eentje erbij of eentje vervangen door een andere….. Kan er van meespreken….
                    In de lente van dit jaar een 981 Boxster S gekocht en nu al stiekem aan het dromen van iets anders ondanks het feit dat het een fantastische wagen is met voldoende vermogen voor op de openbare weg. 😳
                    Ik zou dus geen 2 jaar meer wachten als ik jou was. Je weet nooit wat de toekomst in petto heeft.
                    Een spreuk in mijn ouderlijk huis, opgehangen door mijn moeder, gaf het al aan: Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kan doen.
                    Wellicht ging dit toen over mijn schoolwerk en dergelijke. :think:
                    Nu heeft ze elke keer schrik dat ik weer een Porsche zou bijgekocht hebben. :happy:
                    Je bent gewaarschuwd! :first:

[quote=”Kingfisher” post=260455]Dag Jorge,

Voorlopig is er geen uitgesproken voorkeur. Gezien mijn 0/10 wat betreft technische autokennis , kijk ik eerder naar de meer recente versies, er vanuitgaande dat deze betrouwbaarder zijn ( maak hier misschien al direct een grove fout ). Zowel Cayman vanaf 987, als 911 vanaf 996 genieten momenteel de voorkeur. Anderzijds brengt elk leuk verhaal van een ouder model, ondersteund met de fraaie foto’s , mij makkelijk op een ander spoor. De tocht is begonnen, maar het doel is nog onbekend. Eén ding is zeker , het wordt een Porsche.[/quote]

Je bent nu helemaal in de dangerzone… of je stopt nu met het forum of je gaat door.

Stiepelzot werd ik ervan, ik wou een 964 maar durfde niet want mijn ken is van techniek nul komma nul. dus ikke op zoek naar een 996 4s, een paar gezien … twijfel twijfel … toen een 997 4s tegengekomen en Madame zei, ge doet wat ge wilt maar dit wordt tem…111 punten keuring bij Porsche gedaan en gekocht.

Van Bladerunner op mijn kl.ten gekregen omdat ik schreef dat zo een luchtgekoeld geval toch minder betrouwbaar was. Veel erover gelezen, zoek Bladerunner zijn reisverslagen maar eens op, en, om een lang verhaal kort te maken…Madame meegenomen naar een paar 964-en tot ze zei, deze gaat tem worden… Speciaal kleurke, speciaal interieurke met hout. Beestje is helemaal gereviseerd door mijn garagist… en …ondertussen meerdere keren op en neer naar Italie gereden, absoluut probleemloos.
                      Hetzelfde met de 997, ook probleemloos. Nu vragen om te kiezen tussen de 2 is als vragen om te kiezen tussen mijn 2 kinderen (Ok nu Ben ik aan het overdrijven), de 997 mag weg … voor een 997 turbo cabrio of een 991 targa of een 911 turbo of een 911 SC cabrio of een 911 targa of een boxster 917 cabrio of … ik denk dat die nog wel efkes blijft.

Lang verhaal kort … of nu stoppen of zo stiepelzot worden als de Sensa. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent! :first:

Welkom op het Porsche forum. :drink:
                        Elke Porsche is een goede keuze. :up:

PM

[hide]Welkom Luc en veel succes en plezier gewenst met de zoektocht!! [/hide]

idd, de zoektocht op zich en het verzamelen van info van wat je wil geeft al heel wat voldoening en dan moet het allerleukste nog beginnen :driver:
                            koop zeker niet de eerste de beste die staat te blinken, een laklaagje is vaak het goedkoopste van een P en geeft niet altijd de algemene staat van je droomwagen weer, vermits je niet veel weet over de wagens qua mechaniek en eventuele kosten die je nog zou moeten uitvoeren zou ik als je de kans hebt iemand meenemen als je gaat kijken en/of proefrijden want zo vermijd je wellicht ongewenste verrassingen qua herstellingen die je nog zou moeten doen en voor je het weet geef je nog eens de aankoopwaarde extra uit wat nooit leuk is als je het niet verwacht
                            just my 2 cent

btw: welkom op dit leuke forum :drink:

The search is half the fun :first:

Dag Jorge,

Voorlopig is er geen uitgesproken voorkeur. Gezien mijn 0/10 wat betreft technische autokennis , kijk ik eerder naar de meer recente versies, er vanuitgaande dat deze betrouwbaarder zijn ( maak hier misschien al direct een grove fout ). Zowel Cayman vanaf 987, als 911 vanaf 996 genieten momenteel de voorkeur. Anderzijds brengt elk leuk verhaal van een ouder model, ondersteund met de fraaie foto’s , mij makkelijk op een ander spoor. De tocht is begonnen, maar het doel is nog onbekend. Eén ding is zeker , het wordt een Porsche.

Welkom Luc,

Het is juist was Sensa schrijft … en antibiotica helpt niet :music:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.