Nieuw hier 997.1 gt3 cs

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw hier 997.1 gt3 cs

• Maker
    Discussie

• bram
    Deelnemer

Hallo, ik ben Bram, afkomstig van de kempen en zal even kort proberen te schetsen hoe ik bij deze wagen terecht ben gekomen.

Al vanaf de moment dat de Porsche 997 gt3 op de markt gekomen ben ik gek van deze wagen. Eigenlijk nog meer van een oranje 997 mk1 rs maar spijtig genoeg ben ik 5 jaar te laat geboren en heb ik momenteel geen ongelimiteerd budget :D. Aangezien alles wat een porsche badge draagt qua prijs bijna onbetaalbaar aan het worden is kwam het erop aan om de markt goed in het oog te houden. Een jaar geleden heb ik een reeds een porsche aankoop overwogen maar richtte ik mij meer op de 996 4s/turbo… Cayman r. Na enkele weken autoscout/mobile af te speuren + “youtuben” en nog is goed na te denken toch bij het besef gekomen dat deze wagen niet dé wagen is voor mij. Mijn ultieme porsche was een gt3 en bij de aankoop van iets anders was ik vrij zeker dat dit weer geen eindstation zou zijn, zoals dikwijls al gebleken is. Niet veel later heb ik mij een “mini” gt3 aangeschaft, nl de mini gp2 :). Super leuk auto’tje en als je er echt voor gaat zelfs redelijk tricky…

Goed, de gedachte van een gt3 aan te schaffen bleef natuurlijk opspelen en zoals net gezegd… Na een half jaar was de mini alweer weg. Na de gt3 markt enkele weken goed te observeren had ik de moed zo goed als opgegeven omdat de prijzen van deze wagens ook maar bleven stijgen. Ondertussen de markt van de turbo’s en de 4s’en maar is verkend. De 4s viel al snel af gezien mogelijke motorproblemen.. Een turbo bleef wel tot de mogelijkheden behoren : looks, mezger blok + waardevast. Enkele dagen later verscheen er out of the blue een advertentie van een witte gt3 mk1 die niet ver van mijn deur stond én het was een clubsport. Direct de tel genomen en om wat info gevraagd, wat allemaal min of meer meeviel. Even alles laten bezinken, de tel terug genomen en gevraagd om de wagen te komen bekijken. Ginds aangekomen was ik toch wel even overdonderd door de wagen op zich. Gelukkig was men kameraad erbij om me met mijn voeten op de grond te houden :d. We hebben de wagen dan zo rustig en uitgebreid mogelijk geinspecteerd + een testrit gedaan doen en ik was eigenlijk verkocht. We hebben dan afgesproken om de wagen tot s’avonds in optie te houden zodat ik nog het een en ander kon controleren etc en s’avonds de wagen bevestigd.

Klein “nadeel”, de wagen was van september en de biv werd dan 2k minder. Kleine 2 maand nagelbijten met een gt3 in de garage :d. Dit hebben we dan in september volledig goed gemaakt en 3000 km bij op de teller gezet. En ik moet zeggen, wat een wagen!! Hij is alles wat ik ervan verwachtte en meer… Het comfort in normale stand is gewoon belachelijk goed! Dit was hetgeen waar ik het meeste schrik voor had ergens maar met deze wagen kan perfect dagelijks gereden worden indien gewenst. Enkel de zware koppeling kan wel is een rem vormen voor dagdagelijks gebruik maar voor de rest… Ook het in en uitstappen van de kuipstoelen ben je gewend na een tijdje. Het stuurgevoel/insturen van bochten is zo direct en eens je de wagen begint te kennen geeft hij enorm veel vertrouwen. Het weinige gewicht vooraan was hetgeen waaraan ik me het meeste moest aan aanpassen maar daarna is het echt genieten. Het geluid is gewoon fenomenaal. De achterste demper is bij deze verwijderd + de kleppen staan steeds open dus hij is echt luid…Vanaf 4000 rpm begint de hel stilletjes los te breken :blink:. Op de autostrade kan dit soms wel is eentonig en lastig worden dus het zou kunnen dat ik hier het volgende onderhoud iets aan laat doen.

Dus al bij al supercontent dat ik deze wagen heb ik gekocht en het clubsport pakket is een mega pluspunt. Moest het een “gewone” gt3 zijn geweest had ik deze ook gekocht maar nu zou ik niet anders meer willen 🙂 . Ik heb uiteindelijk nog niet met een turbo gereden maar ik denk dat een gt3 als pakket qua beleving/rijgedrag/betrokkenheid beter bij mij past. Hij wordt ook alleen maar buiten gehaald voor fun tripjes en meer moet dat niet zijn.

IMG_3548.JPG

IMG_3543.JPG

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
      • je kan geen filmpjes rechtstreeks uploaden naar het forum. dus eerst hosten en dan linken.

Drive by

*edit* krijg filmpje er niet op met smartphone

welkom en proficiat met je zalige wagen!

Welkom Bramm,

Warme groeten vanuit Geel

Welkom en een 997 GT3 of GT3 RS blijft toch ook een van mijn favorietjes! Prachtige wagen alhoewel ik ook niet kan klagen met een 993 4S

Mooie voorstelling. Proficiat met je prachtige aankoop Bram!
                  Ik kan moeilijk mezelf neutraal opstellen. Dus: PRACHTIGE FANTASTISCHE UBER COOLE 911 😀
                  groetjes vanwege een andere witte 997 GT3 mk1 cs eigenaar :drink:

veel veilige km toegewenst!

Wat een voorstellng zeg, heel veel veilige km met de GT3 !!
                    En denk er aan het zwakke punt aan deze wagen is … De chauffeur 😉

Vers gewassen en eentje dat ik op internet heb terug gevonden van in Spijkenisse

FullSizeRender.jpg

FullSizeRender2.jpg

Ive

Nu willen we wel nog méér foto’s zien ze :applaus:

Wat een wagen toch… Proficiat en welkom!

Profi :applaus: :applaus: :applaus:

@ Vankerckhove : Gekocht “particulier” maar via onafhankelijke garage. Welk forumlid? (mag via prive bericht)

@ Harley G : Klopt.. Centrum van de kempen eh 8)

[quote=”bramm” post=222692]@ Harley G : Ik denk zelfs dat ik van hetzelfde dorp ben als deze met de led achterlichten… 😉

:?[/quote]
                                Ergens midden tussen Lier en “Hertals” (Herentals)?

:first: Welkom DIKKE NOTTO !!!! :respect2: :happy:
                                  Fun Car zeker weten maar o zo gevoel als hij op zijn punt sta is het ras echt trackbeest : :driver:
                                  zeker eens afspreken mms toch maar een 997 GT3 dagje plannen :engeltje:
                                  Greetz Monza Gt3 :drink:

Welkom op het Porsche forum. :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.