Nieuw hier – alle tips zijn welkom

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Nieuw hier – alle tips zijn welkom

• Maker
    Discussie

• Nico
    Deelnemer

Hello,

Na lang zoeken (en vooral sparen!) staat sinds gisteren mijn ultieme droomwagen in de garage: een zwarte 993 S uit ’97.
      Al kan ik er nog niet zo goed mee rijden (te veel gas bij vertrekken ;-)) en moet ik er nog aan wennen, elke keer dat ik de garagedeur opendoe valt het me op hoe mooi ze wel is.
      Hebben jullie enige tips voor een complete 993-dummy?
      Alles is welkom bijvoorbeeld op welk toerental hou je de wagen best bij gewoon cruisen?
      Best de batterij afkoppelen bij enkele dagen stilstand of druppellader? Jaarlijkse oliewissel bij <5000 km/jaar? Beste verzekering? Ideale kuisproducten voor buiten en binnen. Kortom... alles is welkom.

Alvast bedankt,

Nico

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • mja da’s waar, ik zie nooit landschap haha 8)

rustig cruisen he, beetje van landschap genieten … op mijn werk moet ik al genoeg vliegen en sportief rijden 😆

laatste rit zo lag mijn verbruik onder de 11 liter, dat is toch zeer redelijk

neen, hij heeft niet meer toeren nodig om water te koken 😛

welkom!! ben ook benieuwd naar foto’s!

by the way, aan 2k toeren rijden?? da’s wel wat heel weinig toch?

Anoniem

Eerder een goede dan een goedkope verzekering voor zo’n wagen nemen!
                Eerst in orde zetten (dat zal wel niet nodig zijn 😉 ) of beter gezegt naar eigen wens zetten, dan waarde laten bepalen en daarop een goede, vooral diefstal, verzekering nemen.
                Hopelijk heb je die wel nooit nodig!

Ja, vooral naar een zwarte met zwart interieur én schuifdak heb ik lang moeten zoeken en … de manuele bak natuurlijk.
                  In het zuiden van Frankrijk staan er ook nog 2 mooie. 1 zwarte manueel zonder schuifdak en 1 manuele Vesuvio met schuifdak.
                  Ik was blij om er eentje in Nederland te vinden, ik heb zowat 10.000 km afgereden tijdens mijn zoektocht.
                  Enfin, 1 ding staat vast; er zal veel moeten gebeuren voor ik hem (of haar) wegdoe.
                  Enige tips voor een goede/goedkope verzekering.

Groeten,

Nico

Anoniem

Wilde dat ook net zeggen 😯 ! Wist er idd eentje te koop bij onze buren.
                    Alvast om bij te houden!
                    Benieuwd om die te zien, en proficiat!

993S ❗ ❗ ❗ Amaai die zijn toch redelijk moeilijk te vinden. 8) 8) 8)

Van harte welkom hier en profiwiat met de aankoop van je droomwagen

Dikke proficiat en wie weet zien we elkaar op het Real Life Café op 31 Juli in Hulst

Regio Brussel
                            Alvast bedankt voor de leuke reacties.
                            Gezien de wagen uit Nederland komt heb ik eerst nog wat papierwerk alvorens ik mooie kiekjes kan maken.
                            Foto’s volgen beloofd!
                            Nico

cruisen kan makkelijk aan 2k en in hogere versnelling spaar je veel brandstof uit, versnellingsbak is wat wennen als je van een moderne wagen komt, maar na een tijdje oefenen kan je daar ook boterzacht mee schakelen als je er op let niet te bruusk te zijn… de mijne is wel geen S maar ik denk dat je de jouwe ook wel snel gewoon wordt. bij mij waren het de bochten waar ik wat moest aan wennen maar na een paar ritjes gaat dat snel over en durf je al eens het gas wat verder open te zetten bij het uitkomen 8)

welkom nico!!! het wordt hier aardig druk tussen de 993’s en 986’s.
                                inderdaad best aan een druppellader hangen. al weet ik uit ervaring dat het bijzonder moeilijk is om de auto meer dan 2 dagen stil te laten staan.
                                Heb je een manuele bak of tiptronic? cruisen om en rond de 2k rpm als je het verbruik redelijk wil houden. Maar als je zowel op in- als uitlaat een modificatie hebt, zet je de radio beter laag in volume en je toerental wat hoger.
                                oliewissel van het motorblok doe ik niet op basis van tijd of km. wel de remvloeitstof om de twee jaar vernieuwen (wegens hygroscopische eigenschap). Niet besparen op een goed stel banden met zoveel pk’s op je achterwielen en een extra stel winterbanden is geen overbodige luxe.
                                Om je te chanteren houd ik nog wat tips in m’n achterzak tot je hier foto’s hebt geplaatst van je scheurijzer 8)

Hallo Nico,
                                  proficiat met je mooie aanwinst,ben wel benieuwd van welke
                                  streek je bent…
                                  Grtz Pascal911

Hallo Nico, proficiat met je aanwinst!
                                    Ik raad een druppelaar via de sigarettenaansteker aan. Zeker als de wagen een paar weken stilstaat. Niet afkoppelen dus.
                                    Bandenspanning in de gaten houden, hoe langer hij stilstaat (winter) hoe meer. Verrijden van de wagen om flat spots te voorkomen.
                                    Voor wat betreft kuisen, ik gebruik Meguiar’s, je vindt alles op op http://nl.meguiars.be/home/
                                    Foto’s van de 993 mogen hier gepost worden 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.