nieuw op het forum

Home Forum Stel jezelf even voor ! nieuw op het forum

• Maker
    Discussie
  • Beste collega Porsche liefhebbers,
    Heel toevallig ben ik deze week via het ‘googelen’ op uw Porsche forum terecht gekomen. Als ware Porchist moet ik de samenstellers van de site een compliment maken; ik vind het een heel gebruiksvriendelijke site waar heel eenvoudig en snel heel veel informatie over onze speeltjes is terug te vinden. En als Porsche-eigenaar wil ik daaraan ook mijn steentje bijdragen, in de eerste plaats door mezelf – zoals het hoort – aan u voor te stellen.
    Ik ben Albert V. en woon in Zeeuws-Vlaanderen op ca. 3 kilometer van de grens bij Maldegem. Als geboren Zeeuws-Vlaming ben ik van kinds af aan heel erg op Vlaanderen georiënteerd. Zowel mijn vrouw als mijn speeltjes heb ik dan ook in Vlaanderen gezocht en gevonden….Ik ben ook al vanaf het moment dat ik kon praten een ware autoliefhebber al moet ik bekennen dat ik pas op latere leeftijd door het Porsche-virus besmet ben geraakt. Mijn eerste hobby-auto was in 2002 een Honda-S2000 die ik destijds nieuw bij De Roo in Brugge heb gekocht. Een prachtige en heel betrouwbare auto en de bedoeling was om die nooit meer te verkopen. In 2010 liep ik echter heel toevallig op een Porsche-show in Nieuwegein tegen een schitterende Boxster RS60 Spyder aan (met zwarte kap en antracietgrijs interieur). De verkoper van PCA (Amsterdam) deed (ongezien) een prachtig bod op mijn S2000 waardoor ik in de verleiding raakte. Maar ik had nog nooit in een Porsche gereden……al na 500 meter van de proefrit in de RS60 was ik niet alleen overtuigd maar ook onder de indruk geraakt van de kwaliteiten van deze auto: fantastische wegligging, prima comfort en wat zorgde die 6-cylinder in combinatie met de standaard sportuitlaat voor een schitterend geluid. Vanaf dat moment was ik dus ineens een Porsche-liefhebber en –eigenaar geworden….Ik heb de Boxster tot eind vorig jaar in bezit gehad en er echt heel veel van genoten. De laatste tijd kwam de Boxster echter steeds minder buiten en stonden ‘genieten’ en ‘kosten’ niet meer in de juiste verhouding met elkaar. Ik heb toen bij het PC Knokke (wat een positief verschil met PCA!!!) een Macan Diesel gekocht, een auto waarvan ik dagelijks zou kunnen genieten. En dat doe ik ook; voor een SUV rijdt de Macan ontzettend goed. De auto is heel erg comfortabel, stil en dankzij het flinke koppel op tussenacceleraties voldoende snel. Maar het is uiteraard geen sportauto en in vergelijking met de Boxster RS60 Spyder miste ik natuurlijk toch wel een paar aspecten die het autorijden voor een liefhebber zo aangenaam maken. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een hobby-auto voor erbij die me dit plezier weer zou geven zonder jaarlijks gigantische afschrijving. En dat het een Porsche moest worden stond uiteraard bij voorbaat al vast. Uiteindelijk heb ik mijn speeltje gevonden bij garage Vandenberghe in Sint-Martens-Latem. Zie voor foto’s:
    http://www.garagevandenberghe.be/nl/exclusive-cars/993-4s-top-condition
    Het was voor mij eerlijk gezegd niet ‘het koopje van de maand’, maar de auto ziet er voor zijn leeftijd gewoon nog heel erg goed uit. En gelet op hetgeen bij Vandenberghe in de showroom staat, kan ik me ook niet voorstellen dat hij zich ‘met rotzooi’ en ‘sjoemelpraktijken’ kan bezighouden. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. De auto staat inmiddels in mijn garage te wachten om na de winterperiode officieel in Nederland te worden ingevoerd. En dan kan het echte genieten dus beginnen, waarbij ik moet opmerken dat ik ook al van het ‘statisch bewonderen’ van de 993 4S een smile op mijn gezicht krijg……

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Hoi AmbuRaf,

De Macan bevalt me uitstekend. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad en is dus heel erg betrouwbaar – wat dat betreft dus een echte Porsche. Hij rijdt natuurlijk wel anders dan de sportieve familieleden, maar dat weet je uiteraard van te voren. Ben je echter op zoek naar een bijzonder comfortabele auto (zeker met luchtvering en zelfs met 21 inch velgen) met fantastisch meubilair (sportzetels) en voor een SUV toch sportieve rijeigenschappen, dan kan ik de Macan beslist aanbevelen. Ik vind het trouwens ook een hele mooie auto – mooier dan bijvoorbeeld de Cayenne. En voor een Hollander natuurlijk ook niet onbelangrijk: ik vind ‘m ook nog tamelijk zuinig…… De teller staat nu op ca. 18.500 km en gemiddeld heb ik volgens het voertuigvolgsysteem 7,4 liter (diesel) op 100 km verbruikt. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik een vrij rustige rijder ben. Ik heb lang getwijfeld of ik voor een benzine- of een dieselversie zou opteren. Uiteindelijk heb ik voor een diesel gekozen ondanks dat de financiele verschillen voor mij nihil zijn. Tot nu toe heb ik hiervan geen spijt. In het verre verleden heb ik wel eens een auto gehad waarmee ik – voor mijn gevoel – meer heb stilgestaan (aan de benzinepomp) dan mee gereden heb. En bij een benzine-Macan vreesde ik voor een zelfde ervaring. Bovendien draait de diesel heel weinig toeren. Dat komt het comfort ten goede en heeft volgens mij ook een positieve invloed op slijtage/ levensduur. Ik ben dan ook van plan om tenminste 10 jaar met de Macan te rijden (en dat is mij nog nooit gelukt). Kortom, ik ben een hele tevreden Macan-rijder.

Inderdaad mega :salut:

Welkom.

XXX

Welkom Albert, mega bak die 993 4S :up:
            Veel rijplezier.

Plezier verzekerd met de 993, de kans is niet onbestaande dat het hobby voertuig onweerstaanbaar wordt voor dagelijks gebruik en dat het dagelijkse voertuig als hobby voor het ruige werk wordt ingezet….

Welkom…

een Macan, hoe rijdt dat? Ik heb daar lang over staan twijfelen…

Mvg, /AmbuRaf

Welkom.
                  2 knappe wagens.
                  Veel rijplezier gewenst.

Welkom op het Porsche forum :drink:

Welkom, prachtige 4S!!

ken

welkom hier Albert

Prachtige 993 4S, ziet er echt wel super uit op de foto’s!!!

veel leuke en veilige km’s in 2016!!

Welkom en veel plezier met beide knappe wagens.

Foto’s zien we hier graag. 😉

Welkom op het forum en van harte gefeliciteerd met je mooie aankoop. Schitterende wagen :up:

hartelijk welkom Albert,
                              een voorstelling om van te snoepen :up:
                              2016 wordt zodra je 993 is ingeschreven wellicht nog mooier :driver:
                              dikke proficiat en veel rijplezier

Welkom
                                Mooie wagens, de S2000 staat nog op mijn bucket list :up:

Welkom en proficiat met je nieuwe aankoop.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.