Nieuw op Porscheforum

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuw op Porscheforum

• Maker
    Discussie

• Ruben Coutteau
    Deelnemer

Beste,
      Als leek op deze soort media, wil ik toch wat bijleren over mijn eventuele/toekomstige aankoop van een Porsche.
      Vandaar dat de place to be het Porscheforum is, denk ik dan.
      Ik zou ben aan het rondkijken naar een 996 van na 2000. Ik heb al verschillende dingen gelezen over de 996 en wil graag jullie ervaring (good or bad) eens horen. Goede aanbiedingen zijn steeds welkom!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • welkom

Ruby Ruby,

niet impulsief beslissen, dus zeker je tijd nemen en vooral… je laten informeren en/of bijstaan bij (en liefst voor) je keuze !

Veel hangt er van af wat je zelf afweet van auto’s in het algemeen alhoewel een Porsche toch wel een categorie apart is…

Welkom Ruby Ruby :drink: veel plezier met de zoektocht naar een 996

S2

Welkom Ruby Ruby!

Een goede keuze de 996, maar lees je vooral goed in en ga er veel bekijken voor je een beslissing neemt.

XXX

Welkom Ruby Ruby, dat zijn de beste voornemens van 2015 die ik al gehoord heb, een *porsche aanschaffen :up: :up: :up: succes

Hi Ruby, welkom op het forum!
                  ‘k zal maar beginnen met met te excuseren… als ik Ruby :lekker: hoor denk ik niet aan muziek maar aan Berlusconi … sorry! 😳
                  Succes met je zoektocht naar een 996 : waarschijnlijk the “best value for (little) money” op Porsche plezier gebied op dit moment!!

welkom hier en je zal geholpen worden al moet je soms ook al eens iets doen. In de zoekfunctie zitten veel items over importeren van *porsche , er zijn jongens hier die je bij iedere stap zullen helpen :up: forum

Hoi welkom op het forum.

Zelf rijd ik met een 996 3.6 uit 2002.
                      Ik heb hiervoor gekozen omdat ik redelijk veel kilometers doe en dat in heel Europa. Ik wou wat hedendaags comfort zoals een gps, sensoren, veel pk’s, etc.
                      Ander argument is de prijs. Het is een zeer gunstige periode om nu één te kopen. Veel gaan de prijzen niet meer zakken. Nadeel is wel dat je jaarlijks veel rijtaks betaalt. Net 1490 euro overgeschreven.
                      Daar krijg je wel heel veel rijplezier voor terug. De prestaties zijn als het ware onbegrensd. Onlangs nog in Duitsland 260km/u aangetikt. Het was voor mij meer dan genoeg. Dat ding wil altijd maar sneller gaan.

Je gaat hier op het forum ongetwijfeld veel fanatiekelingen willen die een oudere luchtgekoelde Porsche prefereren. Daar houd ik zelf ook van en in de toekomst zou ik er nog iets moois en ouder bijwillen. Nu was het puur een kwestie van budget.

Geen enkele generatie Porsche is probleemloos. Laat je dat niet wijsmaken.
                      Ook sommige 996’en zijn daar niet van gespaard. Ook op het Nederlandse Porscheforum vind je hier veel info over. Interessant om eens te lezen :
                      Resto
                      Het voordeel als dit probleem zich voordoet, is dat je weet wat het kost.

Je kan een oudere 911 kopen die er glimmend uitziet, maar je weet niet altijd hoe het onderhuids zit. Een restauratie kan gemakkelijk het dubbele kosten van een restauratie van een 996 motor.
                      Ook in gedachten houden dat je gemakkelijk al 15.000 meer betaalt voor de aanschaf van een luchtgekoelde. Ze zijn waardevaster, maar ik geloof niet dat een 996 nog veel verder gaat zakken. Het zal een goed instapmodel worden voor iemand die de wereld van de 911 wil verkennen.

Neem rustig de tijd en lees hier veel.

Greets,
                      Rufie.

Ik ben ook nieuw hier, maar ook welkom van mijn kant hier op het porscheforum 😉
                        Succes met je zoektocht naar een mooie 996 Targa, ik ben benieuwd!

Welkom op het *porsche forum :drink:
                          Succes bij de zoektocht

Welkom
                            Zeker een aankoopkeuring laten doen.
                            Dat zegt niet direct alles maar kan een financiële kater helpen voorkomen 💡

ken

Welkom ruby en veel plezier met je zoektocht!!
                              Sommige hier op het forum hebben ervaring met een wagen aan te kopen in duitsland. Gebruik de zoekfunctie eens en je vindt allerlei info.

Wim

Welkom op het forum Ruby

Welkom op het forum. Volgens mij is het belangrijk dat de er een volledige onderhouds-historiek aanwezig is die je eventueel kan verifiëren en grondige technische inspectie laten uitvoeren voor de aankoop. Plezier met de zoektocht en veel succes gewenst :applaus:

Ik ben enorm gecharmeerd door de targa maar ik vrees dat het kleur meer doorslaggevend zal zijn. Ik heb namelijk altijd zwarte auto’s gehad en ben nu op zoek naar zwarte 996.
                                    In Duitsland vind je er veel. Enige ervaring op dat gebied?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.