Nieuw projectje…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 Nieuw projectje…

• Maker
    Discussie
  • Vorige week aangekomen. Weten we weeral wat te doen 😉

[URL=https://imageshack.com/i/ide1aWKHj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/661/e1aWKH.jpg[/IMG][/URL]

[URL=https://imageshack.com/i/p8TxWVJtj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/908/TxWVJt.jpg[/IMG][/URL]

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
    • Verwijderen benzinetank 912 van 69

In mijn elfjes zat de benzinetank steeds vast met 3 klemmen en boutjes.
      Bij de 912 zie ik echter nergens een klem of bout aan de benzinetank.

Zit die daar dan gewoon in gelijmd ofzo?

Zou deze er willen uithalen zonder ze te beschadigen.

Motor gaan we er toch eens uithalen, maar willen hem eerst eens mobiel krijgen.

Hoe meet je iegenlijk best de compressie; alle bougies eruit halen of niet?

Dan nog eens kijken hoe we een lektest kunnen doen…

Ik ben geen held als het op de technische kant aan komt maar misschien kan het nog wel meevallen? Eventueel iets met de kleppen/klepzittingen?

net compressie getest

Rechts: 9.5 & 10 🙂
            Links : 6 & 7 🙁

ziet er dik in orde uit :up: :up:

Slate grey met een rood interieur werkt altijd. Maar in mijn ogen, als je dan toch voor origineel gaat, zou ik toch overwegen om eventueel voor het originele interieur te gaan. Misschien iets minder mooi dan het rode maar wel origineel, net zoals je de rest wil doen. Als het de bedoeling is om hem lange tijd zelf te houden, zou ik zelf opteren voor lekker de eigen zin te doen.

[quote=”stefx911″ post=183725]Het grijs is in ieder geval de originele kleur van deze 912..; Waarom ze die ooit rood herspoten hebben…[/quote]

Waarschijnlijk omdat er een tijd geweest is dan een ‘sportwagen’ moest opvallen qua kleur?
                Het grappige hieraan is dat ik een grijze gekocht heb die origineel rood was… 😆
                Wel niet herspoten in het slate grey maar eerder een zilver tint.

carbio wim: Ik vermoed dat schiefergrau en slate grey om dezelfde kleur gaat.

Attachments:
                • Porsche912colorcodes.jpg

Het grijs is in ieder geval de originele kleur van deze 912..; Waarom ze die ooit rood herspoten hebben…

Mooi projectje, alhoewel ik meestal van het originele houd heb je een schitterend idee, grijs en rood, DOEN! :first:

Ken jouw projectje wel hor Wim, ongelofelijk knap trouwens!

Maar jij ging toch meer voor een roze dan rood 😉

(Weet wel dat het aan de foto ligt hoor)

Ziet er mooi uit maar precies ook een deftig project!
                        Succes Stef

Wim

Kijk maar in mijn draadje van de Karmann 😉

Slate gray = shieffergrijs, toch?

Wel groot verschil tegen het slate grey metallic van mijn 964

Wim

[quote=”stefx911″ post=183690]

Bedoeling is om hem terug in zijn originele kleur te zetten: schieffergrijs.

Voor de rest zo origineel mogelijk in orde te brengen. Enkel het interieur, dat is nu zwart en we denken eraan dit in het rood te zetten. wat denken jullie.

[/quote]

Jaloers van mijn kleurcombo. :mrgreen: 😉

maar als ik die kleur zie is dat slate grey. 💡

Geweldig plan *luv

912.jpg

Foto’s en vorderingen zal ik hier regelmatig wel posten

Wegens weinig tijd (nieuwe job enzo) zal het wel een “traag” projectje worden.. hobby projectje 😉

En zal af en toe hier nog wel wat advies vragen hoor

We gaan eerst de motor eens goed bekijken en zien of we deze zo goed draaiend krijgen en wat we daar eventuaal aan moeten doen. Hopelijk morgenavond al wat tijd hiervoor

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.