Nieuwe aankoop en start porschecarriëre?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe aankoop en start porschecarriëre?

• Maker
    Discussie
  • Hoi porsche liefhebbers,

Recentelijk ben ik in mijn zoektocht naar een roadster (Z4’tje) op een interessantere mogelijkheid gevallen.
    Namelijk het aankopen van een allereerste porsche. Dit weekend bijna gedaan, zeer mooie boxster van 6/2005 een 987 first edition (32000 km, 3x porsche onderhoud, goede staat) bij een porsche dealer.
    Maar na wat zoektochtjes en rondneuzen op het internet op de alombekende IMS failure gestoten.
    Nu heb ik een beetje schrik dat ik met een tikkende tijdbom ga rondrijden, en dat ik beter een minder high maintance Z4, 2,3i zou aanschaffen. Wat de porschedroom wel in de frigo steekt…
    Maar na het horen van die motor en het testrijden ben ik helemaal verliefd op die boxster.
    Is het te doen om hem toch te kopen, of kan je beter naar een nieuwere versie? (987II) Jammerlijk genoeg komt het budget dan toch wat in de problemen.
    Zijn er nog andere zaken waar je moet op letten?
    Alvast bedankt voor de hulp!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • Geloof me: 15km is NIET genoeg!
      Ik ben dikwijls een kwartier onderweg alvorens de temperatuur eindelijk op 90° staat. Terwijl hij “koud” staat ga ik wel niet boven de 4000 toeren/minuut.

Opgelost :happy:

IMS is idd gekend bij 986/996 reeks.
          Heb zelf Boxster 986 gereden, hard gereden (2.5 lit) :applaus: en nooit vodden gehad.

ALTIJD 15 km warm gereden. Water op 85 °C is foute indicatie. Het is de olie die op temperatuur moet zijn (100 °C).

Succes met de zoektocht!

Ooops, na mijn edit zal dat de voorlaatste zin zijn 😉
            Sorry!!! :up:

Uw voorlaatste zin doet mij vrouwen beter begrijpen 😀

Met mijn 996 4S had ik een plaatsje en als ik daar voorbij kwam kon ik goed doortrekken, was niet te ver van bij mij thuis en de temperatuur van de motor zat daar dan altijd al rond de 90°.
                Als ik daar kwam werd het hok opengetrokken :driver:
                Nu besef ik (door het ondertussen gelezen te hebben) dat dat de watertemperatuur is 😳
                Als ik nu op krak dezelfde plaats met de 991 passeer staat de OLIE temperatuur op 20° ofzo 😳 😳
                Maw: zonder het zelf te weten heb ik mijn 4S ook jaren afgetrapt en ook DAT is het probleem van de vele failures. Een gewone auto gaat daar ook niet zoveel van afzien, maar de motors in de 911’s zijn zo’n ingewikkelde pareltjes dat dat voor hen wél verschil uitmaakt.
                Dat is zoals bij de opkomst van de CD-spelers. Een Sony van 1000 Euro had soms problemen om een CD te lezen terwijl een Onkyo van 100 Euro er geen problemen mee had: hoe ingewikkelder het systeem hoe meer kans op vodden.

Btw, de 996 4S werd uiteindelijk verkocht met 220K kilometers op de teller :first: Nooit motorproblemen gehad… Een auto is en blijft een loterij.

het is gelijk mush schrijft en dat geldt voor alle motoren, eerst heet maken en dan pas mee rijden, veel meer plezier met het ding onder je 😆

XXX

Welkom en veel succes met je keuze. Maar eens met een *porsche gereden… :happydance:

Ik weet toch ook niet van echte problemen met de 987, toch niet zoals het geval was met de 996/986.
                      Truuk is: die spullen warm rijden en dat gaat echt niet zo snel als je denkt hoor.

Ik ben geen kenner, maar was dat niet de 986 (en996) die dat probleem had?

Welkom hier en geloof ons maar…. er word meer over geschreven dan er daadwerkelijk een IMS failure hebben. Al eens gedacht aan de verhouding verkoop aantal Boxsters/IMS probleem… ?

waren dat niet de modellen ts 2001 en 2005? Vooral kijken dat hij droog staat, zeker eens op een brug zetten en kijken of alles eronder nog oké is. Voor de rest GENIETEN!!!!!!!!!!!

Welkom! Maar je hebt me wel doen schrikken 😯 heb er mij gisteren net ene gekocht na enige twijfel 😳

Wim

Welkom op het forum :up:

En hier zitten genoeg boxster mensen die je advies kunnen geven. 💡

Van harte welkom. :applaus:
                                  Je zeker niet laten afschrikken daardoor .De kans bestaat maar is eerder miniem .

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.