nieuwe banden vraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 nieuwe banden vraagje

• Maker
    Discussie
  • Heb momenteel BBS LM velgen opliggen voor Porsche met volgende velg en bandenmaat

5×130 8.5j et56. / 10j et65 banden: 225/40×18 en 265/35×18

De voorste zijn de LM099 en de achterste de LM100

nu heb ik Bridgstone Potenza’s S02 erop maar die zijn zo goed als versleten. UIteraard is er niet veel keuze vanwege porsche goedkeuring maar welke raden jullie aan?

Bridgestone Potenza S02A
    Pirelli P Zero Rosso As.
    Continental Conti Sport Contact 2
    Michelin Pilot Sport PS2

welke zien er het mooiste uit? want zeker langs achter weet ik dat sommige banden bij een zelfde maat er `breder’ uitzien. En kan ik mss ook een bredere maat van band op die velgen leggen want de velgrand steekt nu toch redelijk uit, zeker bij de voorste banden.

alvast bedankt voor de tips!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • ALS we over banden beginnen zijn we wel even bezig :happy:
      Elke band heeft zijn specifieke bandendruk dit in combinatie van wagen en afhankelijk het weggedrag waarvoor het moet dienen :ass:
      Dus als u ze wil vergelijken onderling moet de omstandigheid identiek zijn :coolness: anders wekt u met 2 verschillende gewichten :drink:
      inc heeft elke band zijn eigenschappen die worden beoordeel om meer dan 20 verschillende punten en behoeftes :drink:
      dus banden kiezen kan u niet zomaar laat staan dat iedereen de kennis heeft over het product ruzie.
      Het is een ingewikkelde materie en meestal voor iedereen anders iedereen heeft andere behoeftes en focus daar op :coolness: ben er al meer dan 20jaar mee bezig en leer en test nog elke dag het zwarte goud :happydance: 8Mei gaan we teug wat banden testen dit maal op Zolder gaat leuk worden :music: :driver: :happydance:
      conclusie zet in een lijstje wat voor u belangrijk is stap daar mee naar een ervaren bandenblazer die ook ervaring heeft met de P op deze manier kan u de juiste keuze vinden :engeltje: :first:

[quote=”Talliman” post=250239]Heb op mijn 991 eerst met Pirelli gereden (19′-295 achteraan) en heb onlangs de Michelins laten plaatsen. Kan aan mij liggen maar heb de indruk dat de Pirelli’s stabieler waren. Heb soms het gevoel dat hij minder direct stuurt.[/quote]

Ik heb op mijn Boxster Michelin Sport Pilot gehad en reden goed.

Op mijn 911 heb ik steeds Pirelli gereden en rijden echt super. Heb er al een ganse reeks gemonteerd en gezien mijn tevredenheid geen zin te veranderen. De 911 heeft natuurlijk meer electronica aan boord om alles in goede banen te leiden. Vorige set was wel na 9500 km weg maar mss klein beetje mijn fout? :lekker:

Thanks Ghost. Zijn net geplaatst in de bandencentrale maar ga inderdaad toch eens nakijken.

Thx voor het advies! De Conti SC5 blijkt, uit testen die ik online kan vinden, inderdaad een goed alternatief voor de Michelin Super Sport.

[quote=”Godspeed” post=250259]Vind dat met name voor onze youngtimers de keuze in banden beperkt is. Weldra heeft de 968CS een nieuw setje nodig en zowel de Michelin Super Sport als PS4 zijn niet in de juiste maat in 17″ te verkrijgen :([/quote]

zonder N codering wel leverbaar in sport cup 2 (voor en achter)
              of als je ps4 wil neem dan 215/45/17 en 245/40 . in 255/40 niet leverbaar.

of ps2 met N code in 205/50 225/45 en 255/40

en anders conti sc5

[quote=”Talliman” post=250239]Heb op mijn 991 eerst met Pirelli gereden (19′-295 achteraan) en heb onlangs de Michelins laten plaatsen. Kan aan mij liggen maar heb de indruk dat de Pirelli’s stabieler waren. Heb soms het gevoel dat hij minder direct stuurt.[/quote]

Heb je uw banden druk al eens een keertje vergeleken met wat je met de Pirelli’s had.
                Porsche’s zijn zeer gevoelig aan bandendruk.
                0.1 Bar kan al een verschil zijn 💡

Vind dat met name voor onze youngtimers de keuze in banden beperkt is. Weldra heeft de 968CS een nieuw setje nodig en zowel de Michelin Super Sport als PS4 zijn niet in de juiste maat in 17″ te verkrijgen 🙁

Heb op mijn 991 eerst met Pirelli gereden (19′-295 achteraan) en heb onlangs de Michelins laten plaatsen. Kan aan mij liggen maar heb de indruk dat de Pirelli’s stabieler waren. Heb soms het gevoel dat hij minder direct stuurt.

Heb de Michelin PS2 steken op de 997, deze maken naar mijn indruk toch wel redelijk wat rolgeluid :think:

Michelins is het breedste profiel goed op nat een droog :coolness: en zitten goed in prijs :drink: :first:

Ik heb een gelijkaardige vraag als hierboven.

Rij nu een 987 Cayman op 19″ turbo velgen met P-zero banden. De achterste zijn er na 2 zomers door, dus ik heb nieuwe nodig.
                          In het lijstje Porsche aanbevolen banden (link) kom ik op Pirelli P-zero of Michelin Pilot Sport 2 uit, waarbij de michelin’s wat stiller blijken te zijn.

Geen idee wat kiezen, ik vind em nu wel wat harder rijden dan op het 18″ winterrubber, en het afrolgeluid is ook behoorlijk.

Online vind ik ook Michelin Pilot Sport 4, nog niet met N codering, maar ik kan me niet voorstellen dat ze ‘slechter’ zouden zijn dan de PS2? Heb ik daar voordeel bij? (Online merktekentjes tonen een zuiniger verbruik bij die banden tov PS2…)

Het scheelt online €50 op een band: Pirelli goedkoper dan Michelin (PS2 – PS4 verder geen verschil). Zijn de Michelins werkelijk beter?

enkel randen naar binnen geplooid, niet uitgerold :salut:

[quote=”deepee” post=239540]ik heb zonder problemen speedline velgen onder een 993 NB gehad (deze heeft verlaagde vering maar niet extreem!) en daar was zelfs een TÜV Gutachten bij voor type 964
                              vooraan 8,5Jx18 ET61 met 225 40 18 en achteraan 10Jx18 ET61 met 285 30 18[/quote]

Dat is alvast goed om te weten, want met een ET van 61 lag jouw achterwiel zelfs 4mm meer naar buiten dan mijn BBS LM100 achtervelg (et65). Je fenders waren toch niet gerold vanachter he? 🙂 🙂

zou ook voor de Michelin’s gaan. Zeer tevreden van

Onder de Alpina van mijn vrouwke mogen (volgens Alpina) enkel Michelin’s

ik heb zonder problemen speedline velgen onder een 993 NB gehad (deze heeft verlaagde vering maar niet extreem!) en daar was zelfs een TÜV Gutachten bij voor type 964
                                  vooraan 8,5Jx18 ET61 met 225 40 18 en achteraan 10Jx18 ET61 met 285 30 18

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.