nieuwe banden vraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 nieuwe banden vraagje

• Maker
    Discussie
  • Heb momenteel BBS LM velgen opliggen voor Porsche met volgende velg en bandenmaat

5×130 8.5j et56. / 10j et65 banden: 225/40×18 en 265/35×18

De voorste zijn de LM099 en de achterste de LM100

nu heb ik Bridgstone Potenza’s S02 erop maar die zijn zo goed als versleten. UIteraard is er niet veel keuze vanwege porsche goedkeuring maar welke raden jullie aan?

Bridgestone Potenza S02A
    Pirelli P Zero Rosso As.
    Continental Conti Sport Contact 2
    Michelin Pilot Sport PS2

welke zien er het mooiste uit? want zeker langs achter weet ik dat sommige banden bij een zelfde maat er `breder’ uitzien. En kan ik mss ook een bredere maat van band op die velgen leggen want de velgrand steekt nu toch redelijk uit, zeker bij de voorste banden.

alvast bedankt voor de tips!

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Tegenwoordig is er al een Michelin PS4 he, zou zelfs bijna zelfde zijn als een Michelin Super Sport maar dan met N rating….

Ja heb al gelezen dag vooraan je best 225 kan laten maar achteraan, zou je breder kunnen gaan, zijn er hier 993 eigenaars die breder dan 265 hebben liggen op een NB?

Heb op mijn andere wagens ook al wat banden gehad, op mijn M6 lagen origineel conti’s , daarna michelin PS2 maar die had toen totaal geen grip meer, was er echt niet tevreden van, heb er nu semi-slicks opliggen, Pirelli P zero corsa, die zijn wel heel goed… Op Megane RS nu Michelin Pilot sport cup 2, wel tevreden van maar ga volgende maal toch voor Toyo R888, blijkbaar nog beter….

Nu met de 993 ga ik het circuit niet op dus semi-slick totaal niet nodig, wil ook bij de banden blijven die Porsche goedgekeurd zijn voor enkel straatgebruik…

Zoals Deepee stelt, breder vooraan zal niet beter sruren integendeel.

Zelf tevreden van Conti, liggen ook op de Boxster. Lees je wat in, bv bij adac. Publiceren vaak over banden.

ik heb er al Pirelli, Conti, Bridgestone, Yokohama , … onder gehad maar voor mij steken de Michelins PS2 er bovenuit voor een sportieve rijstijl op de openbare weg (zowel droog als nat). dwz goede grip en aanvaardbare slijtage.
            bredere banden steken vooraan gaat veel minder precies sturen tot gevolg hebben. eigenlijk zijn je voorvelgen een beetje te breed. normaal zit er vooraan 205 bandbreedte op 17 x 7J of 225 op 18 x 8J.

De Michelins zou ik nemen. Die steken onder de Boxster in dezelfde breedtematen maar dan wel 19″. Sinds zaterdag steken onder de 944 de bridgestones dus daar kan ik nog niet veel zinnigs van zeggen. Die zijn gekozen op basis van de prijs. Die krijg ik toch niet meer opgereden met die oldtimer….
              De rest laat ik aan de kenners over.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.