nieuwe batterij loopt leeg

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 nieuwe batterij loopt leeg

  • Maker
    Discussie
  • in januari heb ik een nieuwe batterij in de 3.2 laten plaatsen omdat de vorige ook al hing ik die aan de druppellader die ik begin januari had aangeschaft; wel aangaf dat ze volledig opgeladen was maar eenmaal afgekoppeld en vertrokken zonder startproblemen ik bij een halte nadien de auto niet meer gestart kreeg, als ik dan een tijdje wachtte deed hij het soms dan wel. vandaar dat ik een nieuwe liet plaatsen…ik vertrek graag wanneer ik het wil :happydance:
    om de nieuwe batterij van in het begin goed geconserveerd te houden hang ik elk weekend de druppellader er een paar uur aan tot het groene lampje (positie 7) oplicht. vorige vrijdag wou ik een ritje maken nadat ik hem buiten had gekuist, omdat hij bij het starten niet echt veel zin had heb ik tijdens het kuisen de hele tijd de motor laten draaien, dik uurtje later leg ik hem stil en toen ik 10 min later hem wou starten om een ritje te maken was de battterij plat, heb hem dan snel aan druppellader gehangen en zelfs toen lampje 4 brandde (batterij 80% opgeladen) startte hij nog niet, dus nog een half uurtje extra geladen (nog altijd op positie 4) en dan startte hij wel. dik uurtje gereden en na een korte stop merkte ik dat hij nadien toch niet startte zoals een volle batterij het doet. dus thuisgekomen terug aan druppellader tot hij volledig volgeladen was en zaterdagochtend afgekoppeld, deze nm terug een toertje gaan doen en weeral startte hij maar toch weeral met een vrij lege batterij. ik weet niet wat het is, heb zelfs bij laatste onderhoud een draaitop laten zetten op de negatieve pool van de batterij die ik losdraai na een rit maar zelfs al is de batterij volledig opgeladen helpt dat blijkbaar niet. ik zit dus ergens met stroomverlies maar zou niet weten waar, ken er zelfs niks van. Is er iemand die hier mee kan helpen?
    thx

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • neen, nog niet naar gekeken, en om eerlijk te zijn, ik ken daar zelf niks van, buiten hem doen blinken geraak ik niet 🙄
      ik pruts er zelf liever niet aan want dan doe ik waarschijnlijk meer kwaad dan goed

      0

        Heel dom hé, maar ik heb mijn eerste batterij per ongeluk stuk geladen (te hoge laadstroom waardoor de contacten krom trokken). 2 dagen opladen, en na 5 minuten al niet meer kunnen starten

        heb me nu een Ctek druppellader aangeschaft.

        0

          Heb je de aarding – al eens goed bekeken (gecontroleerd ) , zijn de contactpunten niet roest waar de aarding op de carrosserie zit ?

          0

            na hem zaterdagmorgend afgekoppeld te hebben heb ik hem niet gestart tot daarstraks en toch deed hij het al moeilijk, op twee dagen kan volle batterij normaal toch niet zo goed als leegelopen zijn, ongeacht de staat van de alternator of ben ik fout?

            0

              Kan je de spanning meten met draaiende motor? (in de veronderstelling dat de auto weer start natuurlijk 😉 )

              alternator kan het niet zijn want zaterdagmorgend druppellader afgekoppeld en batterij volledig geladen

              Dit is geen bewijs dat de alternator zijn werk doet. Batterij was dankzij druppellader geladen.
              Er zijn op t forum zeker specialisten die je op het juiste pad kunnen zetten.
              Als je verlies vermoedt, wordt het een zoektocht naar het verantwoordelijke circuit. Succes!

              0

                er zit nog een oude VV1 startonderbreker in die niet meer gebruikt wordt, maar het lampje ervan knippert nog wel maar dat is al van toen ik hem kocht en zo lang heb ik eigenlijk het startprobleem niet, dat hij na lange tijd niet start kan ik nog begrijpen maar na enkele dagen niet echt, denk dat hij ergens anders stroom door verliest :think:
                alternator kan het niet zijn want zaterdagmorgend druppellader afgekoppeld en batterij volledig geladen en vandaag starten met al wat moeite is niet normaal voor een nieuwe batterij
                wie kan dit oplossen :hail:

                0

                  hoi
                  alternator stuk?
                  staat er nog een oud alarm op?
                  groetjes koen

                  0
                7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.