Nieuwe boete tarieven Nederland 2016.

Home Forum Zeverhoekje Nieuwe boete tarieven Nederland 2016.

• Maker
    Discussie

• Wim

Voor degene die regelmatig in Nederland rijden met de auto heb ik hier de nieuwe tarieven.

En even een kleine mededeling daarop, bij ons mag mistlicht pas ontstoken worden bij een zicht van minder dan 50 mtr.
      Anders wordt het als hinderlijk gezien voor andere weg gebruikers.
      voor de rest is alles wel duidelijk. :mrgreen:

http://autovisie.nl/detail-de-hoogte-van-verkeersboetes-2016/

Misschien leuk om de tarieven van België hier ook eens te plaatsen, hebben we een vergelijking van boete bedragen.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Belgische foutparkeerders kunnen boetes uit Nederland niet langer negeren. Het bilaterale verdrag met onze noorderburen daarover is vandaag 03/03/16 in werking getreden, melden de kranten van Sudpresse. Omgekeerd zoeken Nederlandse bestuurders voortaan dus ook best een geldige parkeerplaats in ons land.

Zwaardere verkeersinbreuken zoals het rijden onder invloed, te snel rijden of het niet omdoen van de gordel vallen al onder de Europese Crossborder-richtlijn. Het bilaterale verdrag met Nederland voegt nu ook de gedepenaliseerde overtredingen toe, zoals bijvoorbeeld foutparkeren. Een gelijkaardig akkoord bestaat al met Frankrijk.

met dat verschil dat de periode van ontzegging in NL tot op de dag na klopt. als ze je rijbewijs intrekken in B dan weet je op geen maand na wanneer je het zal terughebben (voor de slechte verstaanders, ik spreek NIET uit ervaring).

Wellicht als belangrijke aanvulling voor de speedo’s…

– Eerste keer >30km/h te hard binnen bebouwde kom of >40km/h te hard op snelweg = registratie (blijft 2 jaar staan). Dit zijn de snelheden waar de ‘standaardboete’ ophouden. Die bepaalt dan de Officier van Justitie…
            – Tweede keer bovenstaande overtreding begaan binnen twee jaar (eender welke), dan kun je naast een forse boete je rijbewijs in NL een tijdje kwijt zijn (standaard twee maanden) 😯 Hoe groter/vaker de overtreding des te langer kwijt…

Heeft overigens niets te maken met al dan niet staande gehouden worden door de polies… flitsen is voldoende :wtf:

(ik zie nu overigens op de link voor Belgische boetes dat intrekking of ontzegging rijden ook in BE vanaf 30km/h te hard is…)

Wim

[quote=”deepee” post=224987]@Wim: bedoel je mistlicht- voor of achteraan ?
              [/quote]
              Even ontgaan 😳 maar is voor voor en achter, maakt geen verschil.

@JV
              , moet je eens via de ring Antwerpen richting Breda/ Rotterdam rijden, en dan eens kijken wie daar de toeren uithalen.
              En de meeste Belgen blijven daar ook links hangen op de baan.
              Dus ik denk dat dit wederzijds is. 😉
              En die filmpjes zie je ook van buitenlanders op onze wegen.

Wat mij betreft mogen ze in alle landen harder gaan optreden tegen linksrijders, klevers, geen richting aangeven bij baan verandering/rotondes enz.

Als ze in België de Nederlandse tarieven zouden gebruiken voor de Nederlanders op Belgische wegen dan waren alle Nederlanders failliet. Wat ik merk : in België zondigen wagens met NL-platen tegen alle mogelijke Belgische verkeerswetten. Van kleine wagen tot en met hun vrachtwagens. Kom je in Nederland dan houden ze zich allemaal mooi aan de verkeerswetgeving. Wat wel het leuke in België is : ondertussen al tientallen uren vermaak aan dashcam films van Buitenlanders die zotte toeren op de Belgische wegen uit halen.

Ik ga in de appartementsblok van Phaedra Hoste wonen en dan is mijn boeteprobleem ook meteen opgelost…. :mrgreen:

XXX

140 euro?
                      Veel te goedkoop

Als ze dit effectief gaan toepassen kunnen ze half Holland op de bon slingeren:

-Onnodig links blijven rijden: 140 euro

@Wim: bedoel je mistlicht- voor of achteraan ?
                          @HarleyG: daar is in NL blijkbaar heel weinig controle op. als ik in NL rijd dan lijken de auto’s altijd een pak groter in mijn achteruitkijkspiegel.

Bumperkleven 280-700 euro 😯

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.