Nieuwe daily ride is gearriveerd

Home Forum Zeverhoekje Nieuwe daily ride is gearriveerd

• Maker
    Discussie

• S2

Vorige vrijdag heb ik de opvolger van zowel mijn huidige Civic als mijn 914 besteld.

Het is een nieuwe Civic Type R geworden, een echte rijdersauto die ongelooflijk veel fun biedt.

Enkele specs:

4 cilinders in lijn, 16 kleppen met dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), lichtmetalen motorblok en cilinderkop, variabele kleppensturing (i-VTEC)
      2.0 l (atmosferisch)
      201 pk
      0-100 km/h : 6,6sec

Kleur: Milano Red met de 18″ velgen

Ik moet zeggen dat honda met 100 pk/l weer een mooie motor heeft afgeleverd.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Wim

Proficiat met de nieuwe aanwinst, maar moet toch altijd als ik hem zie aan de achterkant wennen, voorkant en interieur……..prachtig, maar achterkant doet mij altijd aan Pasen denken. 😉 even wennen misschien als indertijd de Sierra van Ford.

S2

Thanks!

Ben er super blij mee 😀

Ziet er snel speelgoed uit. Fun fun fun…

Proficiat Maarten!

Heb hem nog niet zien staan, maar dat komt wel 😉

Zeer mooie funcar!
              Heb er nooit mee gereden maar ik herinner mij wel die zalige zetels vanop het autosalon 8)

S2

En hierbij de foto’s van mijn nieuwe “pride and joy”, het is een hemelse wagen om mee te rijden.
                Super baangevoel en ongelooflijke sound. Plus die knappe zetels.

Met standaard Xenon lichten, regen en lichtsensor, …….

Mijn 2.2VTEC is qua kleur ook Milano Red en ik vind dat deze rode lak goed veroudert : mijne is 13 jaar oud, heeft 220K km op de klok en nog steeds echt rood, niks roze schijn – wordt wel liefdevol vertroeteld met Meguiars 😀

Veel rijplezier Maarten!

S2

Thanks, foto’s volgen vanaf ik hem heb 🙂

Heb hem kunnen proefrijden in Engeland (in België was geen enkel demo model beschikbaar van de Type R) en hij heeft me onmiddellijk overtuigd.
                    Heel agressief in hoge toeren (+6000rpm) en relatief comfortabel bij gewoon cruisen.
                    Wel een super harde ophanging, maar die Recaro sportzetels zijn zaaaalig.

Het spaceship interieur ben ik al gewoon van mijn huidige civic, dus daardoor wordt de ervaring nog intenser (anders word je constant afgeleid door alle toeters en bellen 🙂 )

Great stuff!! Daar ga je heel veel plezier aan beleven 😀

Proficiat. De nieuwe Civic is heel mooi van lijn en het lijkt me een echte fun car met 201 pk aan boord !

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.