Nieuwe generatie Boxster en Cayman?

Home Forum Porsche Talk Nieuwe generatie Boxster en Cayman?

• Maker
    Discussie
  • Will Next Generation Porsche 718 Go All-Electric?

Waar blijven de spionagefoto’s van de opvolger van de 718 Boxster en Cayman? De 7-jarige cyclus is volgend jaar rond dus zouden er nu toch al prototypes van de nieuwe moeten bollen? Maar het enige dat we zien, zijn de 718 GT4, Spyder en Cayman T die op de huidige 982 generatie gebaseerd zijn.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom de facelift van de 991 Carrera met 991.2 werd aangeduid terwijl de facelift van de 981 direct als 982 door het leven ging…

En nu de 992 er is: bekijk even details zoals vooraan de ééndelig zwarte luchthapper vooraan, precies zoals bij de 718 GTS:

En de PORSCHE letters achteraan zijn in beide gevallen in “3D” en niet “2D” gekleefd zoals bij de 991.2:

Dat doet mij concluderen dat Porsche wil doen voorkomen alsof 982 en 992 van dezelfde generatie zijn. Nu, een 992 is natuurlijk ook maar een grondige evolutie van de 991, maar toch, het klopt niet. Er komt gewoon geen opvolger voor de 982 denk ik! Binnen enkele jaren krijgen we dan een hybride 992.2, kort gevolgd door een 100% elektrische Boxster en Cayman! Want waar gingen ze nu weer de batterijen plaatsen bij de 911 hybride? Juist, waar de noodzitjes zich bevinden. Bij de 982 kan dat natuurlijk al niet, want de flat-4 zit daar al!

Ook is het zo dat de economische wetmatigheid voorschrijft dat de verkoopaantallen omgekeerd evenredig zijn met de prijs. Maar de 911 verkoopt juist beter dan de 718, terwijl de productie-en ontwikkelingskost voor beide modellen quasi identiek is (en trouwens grotendeels overlappend). Dus de 718 is niet bepaald een even grote monetaire melkkoe als de 911, dus ik denk niet dat de aandeelhouders dat leuk vinden. Voor een halve generatie-cyclus met verbrandingsmotor voor de elektrische versie er aan komt, vindt men het de investering blijkbaar niet waard…

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • [i]Porsche is planning a battery-electric SUV and all-electric Boxster/Cayman sports car, plus a Taycan Targa, for launch by 2022 as part of its investment in electrification.[/I]

Dat zou dus verklaren waarom er geen “normale” opvolger voor de 982 in de pijplijn zit, Wanneer die dan toch maar 3 jaar zou geproduceerd worden.

Porsche plans electric SUV and Tesla Roadster-rivalling sports car

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.