Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Panamera › nieuwe panamera (2012) leder al versleten!!!
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door raf ceulemans.
-
MakerDiscussie
-
7 juni 2014 om 13:14
ik heb destijds een nieuwe Panamera diesel gekocht bij Porsche Verellen. het leder van de bestuurdersstoel begint na 2 jaar al af te gaan. Let op! ik heb maar 45.000 km…
gebeld naar Verellen wat te doen want de wagen is uit garantie! antwoord: Porsche komt voor 70 % tussen in het leder en niet de werkuren!!
Van klantvriendelijkheid gesproken en van de kwaliteit van de huidige Porsches….
IK had een 993 4 s van 1996, dat leder mocht je gerust nog zien…
Wat ik wil zeggen: Porsche is een massa produkt geworden….Sorry maar een nieuwe? nooit meer…
-
MakerDiscussie
-
om kosten te besparen snoeien ze blijkbaar in de kwaliteitsnormen, een merk als *porsche onwaardig
en als ik dan lees dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen en je wandelen sturen als je net buiten de garantieperiode dit aankaart dan heb ik iets van :what:
ze liggen er wellicht niet wakker van want hoe meer crisis hoe meer ze er zullen blijven verkopen…Dat van onderhouden en geregeld eens insmeren is in mijn ogen allemaal blabla. Wat hier aangekaart wordt zou absoluut niet mogen voor eender welke auto van dat kaliber, met maar 50000km op de klok! Zeer triest is dat… 🙄
Ik vind dit zéér erg voor een merk als Porsche. Toch als je ziet welk prijskaartje er aan een Panamera hangt en met welke bla bla bla ze reportages maken voor discovery Channel (how supercars are made en die dingen).
Milieunormen of niet, op dat niveau zijn ze hun klanten verplicht een degelijk alternatief aan te bieden. Er zijn onderzoekslabo’s, testcentra’s enz genoeg om met alle moderne technieken en kennis een degelijk, comfortabel en oersterk leder te creëren.En zo te horen was het leder niet het enige probleem in deze Panamera.
het gaat echt niet goed met de automobielsector 😉
http://gocar.be/nl/autonieuws/dream-cars/100-exclusieve-Porsche-Panameras-in-48-uur-de-deur-uit-3238534?utm_source=email_20141205&utm_medium=email&utm_campaign=av_daily_nl
Normaal dat ze uw stoelen niet fixen!Absoluut juist. Moet nog perfect blijven. Ze moeten bij Porsche echt wel oppassen met zo op de limiet te gaan met de kwaliteit.
Mijn audi heeft 130.000 km, 4 jaar oud, zwart leder in perfecte staat. Geen krasje, kreukje, … . En ik herrinner me niet dat ik dat één keer specifiek behandeld heb buiten afkuisen met vochtig doekje. Idem voor mijn 996 van 2001: misschien niet meer perfect maar nog heel mooi.Allemaal blabla. Goed voor het milieu dat de technieken tegenwoordig aangepast zijn t.o.v vroeger. Mijn BMW’s werden de laatste jaren wss ook met milieuvriendelijk gekleurd leder uitgerust. De enige slijtage na 100000 + km’s was een krasje op de wang (M5 zetel) door het in/uitstappen met een versierde broeksriem. Wat Ronvos meemaakt met z’n Panamera is heel erg zielig en op geen enkele manier goed te praten. Triestig ook de repliek van PC-Geel. 😥
Ik ken ook iemand met een panamera -met een prijskaartje van 134000 euro- met vollederen interieur. En dat leder wordt heel regelmatig met de beste producten onderhouden. Wagen heeft nu 17000 km en de bestuurderszetel vertoont al meer slijtage dan in sommige andere merken met meer dan 100000 km op de teller (mercedes als voorbeeld).
Hij heeft die wagen nu een dikke 1,5 jaar en heeft al meer bij het OPC gestaan dan iets anders. Pas nog op twee maanden tijd drie keer een week binnen geweest. Voor prullen met de elektronica. En als ik zijn woorden mag geloven staat klantvriendelijkheid niet in hun woordenboek. Spreek het woord Porsche uit en die bekijkt u al vies :what:
[quote=”mark986″ post=170835] btw, je wil geen gebruikt interieur van een F430 na 50tkm zien hoor :popcorn:[/quote]
dat duurt nog zeker 40 jaar voor je een 430 ziet met zoveel km op de teller…
Het is alsof elke italiaanse sportwagen verkocht wordt met 15000 ‘echte’ kilometers, zelfs al zijn er al 6 eigenaars geweest. 😕 😕
Of die hebben een speciale kilometerteller, eentje die terug achteruit telt als de 20000 in de buurt komt…
Meestal verkoopt de eerste eigenaar hem met 15000 km omdat hij de wagen nog als ‘nieuw’ van de hand wil doen en om niet teveel te moeten bij opleggen voor de volgende auto. Maar daar houden de echte kilometers ook op, de rest is ‘smoke up your ass’…[quote=”ronvos” post=170832]Of het nu gspoten is of niet, voor een wagen van 100.000 kan dat gewoon niet!
Ik zal nooit nog een nieuwe porsche kopen…[/quote]Heb je het leder in die twee jaar als eens met de juiste poets- en verzorgingsproducten behandeld?
Als je al twee jaar in en uit je auto stapt en niet meer doet dan de zetels bij elke poetsbeurt eens stofzuigen en met een vochtig doekje afkuisen, dan is voortijdige slijtage misschien wel te verwachten.
Het leder van nu is misschien niet meer hetzelfde als vroeger, en daardoor wat slijtage gevoeliger.Het zou niet mogen maar goed elke maand eens inwrijven met wat product helpt echt wel!
Het leder in mijn oudi 100 heeft 400k achter de kiezen en ziet er nog nagelnieuw uit.Paar jaartjes geleden, in de werkplaats te Stuttgart waar ze het lederen voor de stoeltjes van de 997 selecteren het probleem aangekaart en geen antwoord gekregen!!! Getuigen hier aanwezig!
Leder was prima tot de 996…Bij verellen tot een gelijk komen??
Jongens, niet naief zijn….
Ik had hem nog maar een week, konden ze hem al komen afslepen… Durfde ze ook de rekening nog naar mij sturen
Na een maand weer afslepen, sleutel kwam er niet uit.
Na een jaar, de spoiler bij vriesweer kapot gevroren
Nu het lederNog een nieuwe porsche? Nooit meer!.
rustig, dat van verven op waterbasis is een feit, (milieunormen). Daar kan men Porsche niets aanwrijven. Het enige dat je hen wel kan verwijten is dat ze trachten de bal in het kamp van de klant te gooien. Begin maar een rechtszaak, tegen dat er een uitspraak is je wagen reeds verkocht en zal de nieuwe eigenaar dit euvel moeten oplossen. Zij gaan er van uit dat jij de oorzaak bent van die slijtage, als je iedere maal een korte afstand aflegt en 20 maal per dag in en uitstapt is dat niet hun schuld, of je nu jeans of een kostuum draagt, ze zullen van alles op tafel gooien.
Graag zou ik toch ook fotootjes willen zien. Ik begrijp je frustratie maar denk toch dat je, buiten de slijtage dan van je stoel, toch ook al goed hebt kunnen genieten van deze beer van een auto of niet?
Hopelijk kom je tot een vergelijk met Porsche, en kan je toch nog verder genieten van deze toch zeer knappe gezinsbolide.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.