Nieuwe Porsche eigenaar: 964 Targa

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe Porsche eigenaar: 964 Targa

• Maker
    Discussie

• Luc Coene
    Deelnemer

Beste Porsche liefhebbers,

Bij deze stel ik me even aan jullie voor.

Ik ben Luc, 43 jaar en woon met vrouw en twee zonen in de Asseneedse polders, een dorpje in het Meetjesland/Oost-Vlaanderen nabij de Nederlandse grens. Sommige onder jullie kennen ongetwijfeld Philippine; awel Assenede is de buurgemeente.

Recentelijk heb ik een zilverkleurige 964 Targa van 1989 aangeschaft en over enkele wegen mag ik de bolide gaan ophalen. Ik kijk er al naar uit!

Bij deze heb ik een vraag over een omnium-verzekering. Bij onze verzekeringsagent heb ik geïnformeerd naar een degelijke verzekering en deze heeft offertes gevraagd bij AG Insurance en Baloise, maar blijkbaar zou deze niet omnium kunnen verzekerd worden. Dit lijkt me bijzar. Heeft iemand hieromtrent advies?

In bijlage enkele foto’s.

Mvg, Luc

Attachments:
      • IMG_2074.jpg
      • IMG_2071.jpg
      • IMG_2079.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
      • Hallo GDP,

ik ben nog even wachtende op de wagen (momenteel nog in de garage), maar heb al wat vooronderzoek verricht.

Een onmiumverzekering regelen voor een oldtimer is nog niet zo eenvoudig. Onze verzekeringsagent kon er zelfs geen voorstel opmaken!

Ik heb beslist de BA en een full omnium te nemen bij Marsh. Wel een grote firma, dus helaas geen personen die je kennen. Onze bedrijfswagen zijn bij hen verzekerd en men is tevreden van de service.

Bij max 2000 km/jaar kost de full omnium 1,1,% van de taxatiewaarde; tevens is er een kleine assistance inbegrepen (België+300 km buiten de landsgrenzen). De BA verzekering is 70 euro.
        Wel dien je je aan te melden bij een club die lid is van BFOV (Belgische federatie van oude voertuigen). Alle info staat op http://www.bfov.be
        Deze week heb ik me aangesloten bij de Porschisten, die tevens lid zijn van BFOV. (ook aansluiten bij de Porsche Club van Tielt was een optie, echter helaas zijn ze geen lid van BFOV)

Een ander geschikt adres blijkt Erard te zijn. Deze verzekeringsagent uit Langemark heeft een goede reputatie. Wel dien je de dagelijkse wagen of je brandverzekering bij hen te nemen, anders blijkt het niet mogelijk te zijn om een omnium verzekering voor je oldtimer af te sluiten. Aangezien we zeer tevreden zijn van onze huidige verzekeringsagent, was wisselen geen optie.

Aangezien we beiden in het Meetjesland wonen, is het wellicht leuk om eens samen een tour in de polders te rijden.

Grtz, Luc

Hallo Luc,

hou je ons up-to-date wat betreft jouw zoektocht naar een verzekering ? ik heb me zelf (moet me nog introduceren by the way, ik open daar vanavond wel een post voor) deze week een 1988 Carrera 3.2 aangeschaft (eerste oldtimer wagen ooit) en ik ga dus net dezelfde weg op als jou, enkel met een paar weken achterstand.
          De wagen is gekeurd als oldtimer ondertussen, ik moet nog betalen (uiteraard) aan de verkoper en dan kan ik nummerplaat en verzekering en zo gaan aanschaffen…

alvast bedankt voor de updates hieromtrent…

(en toeval wil, ik woon ook in het Meetjesland…dus ik kan makkelijk naar zelfde kantoor als jou gaan mocht je een goeie deal kunnen sluiten ergens…)

Hallo Pago,

Helaas is de 13e niet mogelijk voor mij!
            Jij komt ook uit het Meetjesland ? enne met welke P?

Grtz, Luc

Dag Luc,

Proficiat met deze mooie Porsche.
              Misschien komen we elkaar wel eens tegen in het meetjesland.
              Doe je niet mee aan de ursel classic tour op 13 juni? Is een rondrit van 100 km door het meetjesland.

Grtz,
              Pago

Fantastische wagen! Zo’n targa blijft toch een schitterend ding!

Hello!
                  Proficiat met je aankoop! Geweldige keuze! Prachtige wagen! Je zal er bakken plezier aan beleven.
                  Ivm de omnium, no problem. De mijne is omnium verzekerd via mijn makelaar ICS verzekeringen in Schilde bij Antwerpen.

Groeten,

Denis

Hallo Koen,

Bedankt! Ik lees dat je tevreden bent van ERARD verzekeringen. Heb je deze reeds eens moeten inschakelen voor een probleem, zodat je hen kan beoordelen? Mijn vraag is op basis van welke criteria je hen een goede verzekeringsmaatschappij vindt. GRtz, Luc

Hey proficiat met je aankoop ! Ik heb zelf ook nog met een 964 targa gereden en heb er nog steeds spijt van dat ik hem verkocht heb !!! Wat de verzekering betreft… Zeker eens informeren bij ERARD verzekeringen … Reeds vele jaren een tevreden klant

Bedankt voor de info, ik dacht dat een nieuw modeljaar pas begon in september.

Weeral iets bijgeleerd dus!

Beste,

Ik ben eruit! Bij deze wat meer helderheid over de introductiedatum van 964 Targa.

De productie van de 964 Targa is gestart bij modeljaar 1990. Bij Porsche start het modeljaar per 1 juli en alle wagens die geproduceerd / geactiveerd zijn tussen 1 juli 1989 en 30 juni 1990 zijn van modeljaar 1990. (misschien wat uitzonderingen daargelaten wegens stock etc)
                          Mijn 964 is ‘geactiveerd’ op 21/07/1989; vanaf die datum is de garantieperiode gestart. Aldus is het 1990 model.

Je moet het maar weten 😉

Grtz ,Luc!

Welkom hier, en proficiat met de aanwinst 😉

Zit zelf met de wagens bij LE DOUX & MORTELMANS BVBA, zij adverteren in heel wat Porschebladen en gedeeltelijke of volledige omnium is daar eveneens mogelijk voor young- en oldtimers.

Whoowww, je hebt je nickname niet gestolen. Veel geluk met je mooie targa!!!!!!!! Ik ben wel benieuwd naar die productiedatum, misschien heb je wel de eerste die van de band gerold is? (alhoewel, de 964 was handwerk niet?)

het is een beauty, verzorg hem goed en veel rijplezier

Welkom Luc , drive carefully !!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.