Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Nieuwe Porsche liefhebber!
- Dit onderwerp bevat 171 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Mario Leuse.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik krijg niet echt een vrolijk gevoel met de uitleg die je geeft. Ik zou toch nog even verder zoeken en ingaan op de post hierboven, daar zal je wel garantie krijgen. Gaan kijken kost niks hé :up:
De bestuurderszetel in wagen 2 heeft precies afgezien! 😯
Voor wat het waard is, de stoelen van mijn vorige beemer zagen er na ongeveer hetzelfde aantal kilometers nog veeeeeeeeeeeeel beter uit.Heb je deze al gezien: klik
Jammer genoeg geen foto’s te zien in de advertentie. Misschien de moeite waard eens te gaan kijken. Opgelet, wel kostuum aantrekken. (zie overige posts ivm OPC’s) 😉Heren,
eventjes een klein verslag van mijn (Porsche) dag. Ik ben 2 wagens gaan bekijken, beiden bij een handelaar die verkopen in opdracht van een klant (lees; geen garantie, wel commissie! :happydance: ):
de eerste : http://nl.autotrack.be/tweedehands-auto/porsche/911/12461781
Vriendelijke ontvangst bij Powercars, mooie propere wagen.
Minpunten: Aanslag aan de binnenkant van een voorlicht, achtervleugel zat vast. Verkoper wist niet hoe hij terug plat kon. Er was corrosie op de velg.
Geen volledige onderhoudshistorie. Zéér propere motorblok. Misschien te proper?? Ik vroeg als of wanneer de riem en waterpomp reeds vervangen waren want dit betrof een ruilmotor. Ik kreeg als antwoord: meneer; dat is een 3.6. Dat is een model met een ketting en zonder waterpomp… 😯 😯 Ken ik er echt niets van dan?? Test rit niet mogelijk. :driver: :bounce: Geen idee waarom. Ze konden zelf de wagen uitlezen, gingen dat ook doen en mij dan het rapport bezorgen.Tweede wagen: http://www.drmotors.be/car-details?&carID=400
Dit betrof een 12/99. Staat anders vermeld op de advertentie. Geen Porsche kenner of handelaar. Doet beetje van alles. Mooie propere wagen voor die leeftijd met een VOLLEDIGE onderhoudshistorie en facturen van herstellingen. Nieuwe remschijven en blokken.
Motorblok zoals je zou verwachten. Klein beetje vocht waarneembaar waar de luchtfilter aasluiting maakt met de motor. Volgens de verkoper niets ernstig, condensvocht. Minpunt: zetel bestuurder “gebruikt”. Geen scheuren dat wel niet. Schade aan de bumper achter. Dit konden ze eventueel laten herstellen. Radio was wel niet te zetten in het Nederlands. nog iemand met zo’n type? GPS werkte niet, geen cd-rom aanwezig. Geen probleem om te wagen te laten uitlezen op mijn kosten.Prijs bij beiden onderhandelbaar.
Voorlopig nog bij geen van de twee kriebels in de buik, lichte voorkeur voor de tweede (prijs tov algemene staat). Zaterdag nog eentje….Philippe
had al zo een vermoeden, dus waarom dan bij een handelaar kopen hé, die schept gewoon zijn commissie en daar stopt het. dan koop je mss nog beter in vertrouwen bij een particulier die zijn auto perfect onderhouden heeft en je mss beterkoop af bent
Als een handelaar verkoopt “in opdracht van klant” is dit steeds om de wettelijk verplichte garantie te omzeilen.
Op de verkoopfactuur komen dan de gegevens van de vorige eigenaar.
Voordeel is dan wel dat je altijd contact met deze mensen kunt opnemen omdat je hun gegevens hebt. Nadeel is dat je totaal geen garantie hebt.1e heeft nog eerste motor de 3.6 heeft al een tweede dat is mss toch een voordeel gezien de reputatie van die 996 motoren. Enige bedenking bij de tweede: verkoop in opdracht van de klant, wat van garantie ga je dan hebben, als powercars niet te verkoper is en de factuur niet door hen opgemaakt wordt als rechtstreekse verkoper aan jou dan weet ik niet of die garantie wel van toepassing is. Mss krijg je van andere forumleden hierover wel de belangrijke info over want anders bestaat de kans dat je particulier koopt en niks van garantie krijgt en dan …
Sent from my iPhone using Tapatalk
Philippe,
Als je antwoord op de laatste post hoef je niet te qouten 🙂De tweede ziet er mooier uit, ook dankzij de facelift tov de 3.4. Motor is denk ik ook betrouwbaarder dan de 3.4.
En blijkbaar heeft powercars zo ik hier vorige week las wel een goede reputatie, de andere ken ik totaal niet en mss kent hij zelf ook niks van Porsche, weet het natuurlijk niet. Test ze beiden en zoals Maarten al zei, de 3.6 zal een pak vinniger schakelen, altijd leuk he 🙂Sent from my iPhone using Tapatalk
Edit by mod: overbodige quote verwijderd
Inderdaad die zetel lijkt op de foto’s wat versleten. Zijn er zulke stoelen eigenlijk apart te koop? Die velgen vind ik nogal cool op de wagen. :relaxman: Morgen weet ik meer! Ga eens langsgaan. Als ik tijd heb stop ik ook eens voor deze: http://nl.autotrack.be/tweedehands-auto/porsche/911/12461781
Dat is wel een 3.6. Is dat een groot verschil wat betreft taxen en BIV?
mooie wagen en inderdaad een correcte prijs.
Enige wat mij stoort is de staat van de bestuurderszetel……maar mits de goede producten (of even binnen steken bij een detailer) kan die er volgens mij direct een pak beter uitzien.
Voor de rest mooie wagenLijkt me een mooie correcte 3.4, ik zie op foto althans niets wat me stoort (tenzij de aftermarket Turbo velgen).
altijd handig om de dag/nacht door te kunnen brengen wanneer je niet in je *porsche zit of er nog geen hebt :happydance:
😳 😳 😳
Ge ziet, ik ben geen kenner van dat genre 8) Totaal niet aan gedacht :bounce:Mooi hok voor geen geld.
Wel effe vragen hoe lang geleden de koppeling vervangen geweest is :salut:Naar deze ga ik donderdag eens kijken: http://drmotors.be/car-details?&carID=400
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.