Nieuwe Porsche liefhebber!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe Porsche liefhebber!

• Maker
    Discussie

• PM

dag heren en dames! Mijn naam in Philippe. Tijdens mijn zoektocht naar een 996 (eerste Porsche hopelijk) kwam ik hier terecht. Ik heb al veel nuttige info gevonden. Misschien kom ik hier ook mijn 996 tegen! 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 171)
      • Yep…..zit je in 997 land ipv 996

PM

Geen twijfel meer hoor, laat dat duidelijk zijn, maar ik snap niet dat er enkel een hele oude kan/mag opgelapt worden…volgens veel forumleden. Ik had/heb totaal geen ervaring met zo’n projectjes en wil alles overwegen. Ondertussen al wat info verkregen en ik weet al wat alles zou kosten om hem terug perfect in orde te zetten. Met 5000 kom ik er niet. Dan zijn er inderdaad betere te vinden. Deze is er dan wat over aan de andere kant meen ik :
          http://www.kapaza.be/nl/vi/91713340.htm

PM

Dit is net het rare. Het onderhoudsboekje was volledig en correct ingevuld.. :think:

daar zou ik zelfs geen 15.000 voor geven als je ziet hoe die afgeleefd is en dan hebben we de motor en de rest nog niet gezien, zoals hier gezegd als de vorige eigenaar hem zo onderhouden heeft zegt dat vaak veel over hoe het onderhoud is gedaan (lees: waarschijnlijk niet of maar half)
              niet echt een toppertje :puke:

PM

Die prijs die vermeld staat op de site klopt niet. Ze durven er nog 15 voor vragen. Veel te veel dus voor de werken die er nog moeten aan gebeuren. Ik deel veel van jullie meningen. 😀 Deze zal de garage niet uitrijden door mij, toch zeker niet aan die prijs. de jacht gaat verder! :salut:

Volgens de site van Carrera Motors moet hij 19.996€ opbrengen. :coolness:

Plannen volgens Phillipe:

*Op de tellersplaat zijn blaasjes, te vervangen.
                  *Zetels te vervangen op te kuisen indien mogelijk,
                  *Houtinleg te vervangen
                  *Velg met wat schade
                  *Eventueel nieuw stoffen dak
                  *remschijven, blokken en banden in goede staat.
                  *De achterbumper is te vervangen. Mochten we toch bezig zijn laat ik hem helemaal herspuiten.

Lijkt mij toch iets van een 10.000 euro

ik zou zelfs de vraagprijs niet moeten weten :puke:
                    nee, die zou ik laten staan. Voor jou budget zijn er véééél betere te vinden, mss niet vandaag of morgen maar je kan beter een maand langer rondkijken dan snel, snel te kopen.
                    Dit is bijna een complete make-over 😉

S2

[quote=”bladerunner” post=193112]Veel geld voor een wagen die, aan de hand van de werken die je wil uitvoeren, nog eens 10.000 € extra gaat kosten.
                      De zetels van mijn Targa van 1987 hebben 240.000km en zien er stukken beter uit dan bij deze 996. :coolness:[/quote]

Ik lees nergens de vraagprijs?

als je met veel TLC de dingen maximaal zelf doet kom je met 5K euro al een eind, maar koop je dan niet beter eentje die wat duurder is en er cosmetisch beter bij staat ?

Veel geld voor een wagen die, aan de hand van de werken die je wil uitvoeren, nog eens 10.000 € extra gaat kosten.
                          De zetels van mijn Targa van 1987 hebben 240.000km en zien er stukken beter uit dan bij deze 996. :coolness:

[quote=”S2″ post=193063]Tellerplaat met blaasjes? Heel simpel, amateur die geprobeerd heeft om van zwarte wijzerplaten witte te maken 🙂 Waarschijnlijk zit de zwarte achtergrond er nog gewoon achter.[/quote]

dit is geen geen werk van een amateur maar gewoon de dure af fabriek “tequipment tachoscheiben” in gele uitvoering.
                            dat dit extra laagje mettertijd loskomt is algemeen geweten. vervangen door originele tellerplaten kan je zelf, maar ‘t is wel een prutswerkje van minstens een halve dag.

Our lovely Porsche 993 Targa has silver-faced instrument dials and the the surface of these is bubbling slightly, which is unsightly.
                            At first, we thought that they were aftermarket faces – it’s a fairly common modification – but when we checked the car’s option codes we discovered that, in fact, the Porsche left the factory with silver dials.

This worried us as we thought that we’d need to source new faces but on taking the clock to pieces we discovered that the silver front was simply stuck over the standard black face. So it was a simple job to peel off the bubbling silver to reveal the standard black below!

Niet bepaald een nette wagen, en dan spreek je enkel over uiterlijk, als ik die zetel zie die blauw uitgeslagen is en de bumper :think:
                              als een *porsche garage zelfs niet de moeite doet om een wagen terug in orde te zetten zou ik mij toch al vragen beginnen stellen… ik zou die alvast niet kopen, zoals hier al gezegd, keuze genoeg in de 996’s, als je al spreekt van hem te laten herspuiten, als je dat budget al is behoud voor een mooier exemplaar dat mss zelfs motorisch in betere staat is…

S2

DIT is voor een Boxster, maar uiteindelijk is dat bij een 996 hetzelfde, enkel dat je 2 tellerplaatjes meer hebt 🙂

Niet echt “rocket-science” dus. 🙂 Alleen ervoor zorgen dat je de naalden terug op de goede plaats zet 🙂

PM

Is dit makkelijk te doen dan de achtergrond veranderen?

S2

Tellerplaat met blaasjes? Heel simpel, amateur die geprobeerd heeft om van zwarte wijzerplaten witte te maken 🙂 Waarschijnlijk zit de zwarte achtergrond er nog gewoon achter.

De rest moet je voor jezelf uitmaken.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 171)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.