Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › nieuwe tarieven verkeersbelasting
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 10 maanden geleden door david.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Das weer een idioot neven effect
Dus een 10/92 inschrijven per 11/12/17 oldtimer.
Dezelfde wagen inschrijven per 11/02/18 is dus geen oldtimer?
Only in Belgium :what: :loser: :bounce: 🙁Soit, ik mix ondertussen zelf ook weer oldtimer en forfetaire belasting
[quote=”DST” post=261101]In principe is alles tem 31/12/1992 oldtimer
tijdsstip van inschrijving nu of volgend jaar in principe geen belang(of het moet ondertussen weer veranderd zijn)[/quote]
@ DST : blijkbaar zijn het de maanden van “1 ste in gebruik in 1992″ die meespelen in de berekening in 2018 : auto van 02/ 1992 is pas in de speciale regeling als je hem inschrijft in 03/2018 :
Je kan het terugvinden via simulatie op volgende website ” belasting portaal vlaanderen” : vorige week althans nog
Euhhh… een auto die op 20/11/2018 26 jaar wordt is dat niet tot 20/11/2018, dan is hij nog maar 25 en hij moet 26 zijn wanneer je hem inschrijft. :bounce:
[quote=”Bladerunner” post=261131][quote=”DST” post=261101]In principe is alles tem 31/12/1992 oldtimer
tijdsstip van inschrijving nu of volgend jaar in principe geen belang(of het moet ondertussen weer veranderd zijn)[/quote]
Ik dacht begrepen te hebben dat hij dit jaar de leeftijd van 25 jaar moest hebben, volgend jaar 26 jaar, jaar daarop 27 jaar, enz. tot het jaar dat hij 30 jaar wordt, dan is het altijd een oldtimer. Ik kan verkeerd zijn hoor. :oops:[/quote]
…. euhhhh … alles wat dit jaar 25 is, wordt volgend jaar automatisch 26 enz enz enz dat gaat zelfs geen Parlement kunnen tegenhouden :bounce:
[quote=”DST” post=261101]In principe is alles tem 31/12/1992 oldtimer
tijdsstip van inschrijving nu of volgend jaar in principe geen belang(of het moet ondertussen weer veranderd zijn)[/quote]
Ik dacht begrepen te hebben dat hij dit jaar de leeftijd van 25 jaar moest hebben, volgend jaar 26 jaar, jaar daarop 27 jaar, enz. tot het jaar dat hij 30 jaar wordt, dan is het altijd een oldtimer. Ik kan verkeerd zijn hoor. 😳
De zegeningen van de staatshervormingen, wat we zelf doen – doen we beter … Met inbegrip van het uitmelken van de hardwerkende burger…
Het plezier en de ervaring is echter onvergelijkbaar en als we eerlijk zijn weten we allemaal dat Porsche rijden en het begrip “cheap” wellicht nooit synoniemen zullen worden.Verkeersbelasting en belasting op inverkeerstelling geïndexeerd vanaf 1 juli 2015
De Vlaamse Belastingdienst heeft de geïndexeerde bedragen van de verkeersbelasting (VKB) en van de belasting op de inverkeerstelling (BIV) gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 25 juni 2015.
Titel: Financiën en Begroting Agentschap Vlaamse Belastingdienst. – Bericht over de aanpassing van de verkeersbelasting en de belasting op de inverkeerstelling ingevolge artikel 2.2.4.0.3
Publicatie: artikelnummer 2015035817
Geldigheid: van 1 juli 2015 tot en met 30 juni 2016.Volgens het bericht in het Belgisch Staatsblad bedraagt de indexatiecoëfficiënt 1,0092 in 2015-2016, tegen 1,0036 in 2014-2015.
Vanaf 1/7/15 nieuwe tarieven, maar ik vind er nergens iets over terug
eerlijkheidshalve moet je dan ook de jaarlijkse verkeersbelasting vergelijken tss Vla, Wal en Bxl.
Gaat er veel veranderen? Naar BIV of VB toe? Want momenteel is de ellende dat als je een CO kwistige benzinedrinker neemt je altijd +10.000 euro aan BIV moet ophoesten. Tot die zelfs 25 jaar oud zijn 🙁 (dacht toch tot 25 jaar).
EDIT: blijkbaar indexatie dus weer wat duurder. Toch straf. Een identieke wagen X kost in Vlaanderen een dikke 10.000 euro aan BIV. In Wallonië “amper” een kleine 1500 euro. In hetzelfde land zo een verschil? Kan toch alleen maar weer in België 🙁
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.