nieuwe tarieven voor boetes

Home Forum Porsche Talk nieuwe tarieven voor boetes

• Maker
    Discussie
  • Prijslijst boetes.

De nieuwe prijslijst is weer vastgesteld. ook bij de overheid is extra geld welkom dus kijk uit,

u bent gewaarschuwd.

——————————————————————————–

1.
    geen geldig keuringsbewijs
    € 110

2.
    rijbewijs is verlopen
    € 110

3.
    het rijbewijs niet kunnen tonen
    € 150

4.
    het kentekenbewijs of keuringsbewijs niet kunnen tonen
    € 55

5.
    rijden zonder rijbewijs
    € 260

6.
    rijden zonder keuringsbewijs
    € 110

7.
    rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen
    € 450

8.
    rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na deugdelijk herstel
    € 100

9.
    onverzekerd rijden
    € 650

10.
    kentekenbewijs met foutieve gegevens
    € 220

11.
    ondeugdelijke kentekenplaten
    € 240

Verkeersgedrag

Overtreding
    Boete

1.
    inhalen waar verboden – bord F1
    € 250

2.
    overschrijding doorgetrokken streep
    € 275

3.
    niet rechtshouden op de weg
    € 185

4.
    door rood bij een verkeerslicht rijden
    € 230

5.
    inhalen vlak voor of op een zebrapad
    € 325

6.
    rechts inhalen
    € 275

7.
    parkeren op een invalidenparkeerplaats
    € 200

8.
    op de vluchtstrook stilstaan
    € 200

9.
    over de vluchtstrook rijden
    € 320

10.
    geen gebruik maken van autogordels
    € 150

11.
    ondeugdelijke verlichting
    € 90

12.
    handheld bellen
    € 350

Snelheidsovertredingen op de weg met de auto
    Categorie 1. motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.
    Categorie 2. vrachtauto’s, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen.

Binnen de bebouwde kom

Categorie
    1
    2

overschrijding tot en met 4 km/h
    € 19
    € 31

overschrijding met 5 km/h
    € 24
    € 37

overschrijding met 6 km/h
    € 27
    € 42

overschrijding met 7 km/h
    € 32
    € 49

overschrijding met 8 km/h
    € 36
    € 55

overschrijding met 9 km/h
    € 40
    € 61

overschrijding met 10 km/h
    € 46
    € 68

overschrijding met 11 km/h
    € 51
    € 75

overschrijding met 12 km/h
    € 57
    € 84

overschrijding met 13 km/h
    € 63
    € 91

overschrijding met 14 km/h
    € 69
    € 99

overschrijding met 15 km/h
    € 75
    € 108

overschrijding met 16 km/h
    € 82
    € 116

overschrijding met 17 km/h
    € 90
    € 126

overschrijding met 18 km/h
    € 97
    € 134

overschrijding met 19 km/h
    € 104
    € 144

overschrijding met 20 km/h
    € 111
    € 153

overschrijding met 21 km/h
    € 120
    € 164

overschrijding met 22 km/h
    € 128
    € 175

overschrijding met 23 km/h
    € 136
    € 184

overschrijding met 24 km/h
    € 145
    € 196

overschrijding met 25 km/h
    € 154
    € 207

overschrijding met 26 km/h
    € 164
    € 219

overschrijding met 27 km/h
    € 174
    € 231

overschrijding met 28 km/h
    € 183
    € 243

overschrijding met 29 km/h
    € 193
    € 255

overschrijding met 30 km/h
    € 204
    € 268

overschrijding van 31 km/h en meer
    Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

Buiten de bebouwde kom op (auto)wegen

Categorie
    1
    2

overschrijding tot en met 4 km/h
    € 16
    € 25

overschrijding met 5 km/h
    € 21
    € 30

overschrijding met 6 km/h
    € 25
    € 34

overschrijding met 7 km/h
    € 28
    € 40

overschrijding met 8 km/h
    € 33
    € 46

overschrijding met 9 km/h
    € 38
    € 51

overschrijding met 10 km/h
    € 43
    € 58

overschrijding met 11 km/h
    € 48
    € 64

overschrijding met 12 km/h
    € 54
    € 72

overschrijding met 13 km/h
    € 60
    € 78

overschrijding met 14 km/h
    € 64
    € 85

overschrijding met 15 km/h
    € 72
    € 93

overschrijding met 16 km/h
    € 78
    € 100

overschrijding met 17 km/h
    € 84
    € 109

overschrijding met 18 km/h
    € 91
    € 117

overschrijding met 19 km/h
    € 98
    € 126

overschrijding met 20 km/h
    € 105
    € 134

overschrijding met 21 km/h
    € 112
    € 144

overschrijding met 22 km/h
    € 121

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • dan is ons belgisch boetesysteem nog redelijk in vergelijk met Finland …

Een man uit Finland viel achterover toen hij zijn boete voor een snelheidsovertreding in de bus vond. Hij werd geflitst aan 103 km/u op een plaats waar je maar 80 mag. De boete die hij hiervoor kreeg bedroeg maar liefst 54.000 euro.
      Dit is nog geen recordbedrag, de hoogste snelheidsboete in Finland bedraagt maar liefst 116.000 euro. Dit heeft allemaal te maken met het boetesysteem in Finland. Je boete wordt er bepaald op basis van je jaarinkomen. Hoe meer je verdient, hoe hoger je boete.

Reimer Kuisla, de trotse bezitter van de boete, Liet op Facebook al weten dat hij denkt te emigregen. “Voor mensen met een hoog inkomen is Finland een onmogelijk land” .
      De reacties op zijn post waren echter niet mals aangezien zijn boete gebaseerd is op een jaarinkomen van 6,5 miljoen euro.

bron: klik

Hei jongens, kennen jullie coyote-achtige apps die je in Duitsland kan gebruiken ?

Wim

Let dan goed op vanaf Duisburg tot voorbij Mulheim, want daar is het bijna elke dag prijs, en heb je stukken van zelfs 80 km.

In ieder geval prettig weekend en geniet ervan. :up:

fijn dat je dit fijntjes onderlijnt wim, want ik doe dit weekend nog een tripje dortmund :coolness:

Wim

Ik ben inderdaad defensieve gaan rijden, heb geen zin om een paar honderd euro af te tikken.
              En als ik eens gas wil geven doe ik dat in Duitsland als ik naar familie ga, maar daar is het wel het slimste dat je de verkeersborden van snelheid aanhoud als dat er staat.
              Want 99 van de 100 x staan of rijden ze er rond in onopvallende auto’s.

X2

PDS

Hey mannen,

Gewoon kalm aan of betalen …..!
                  Niet over nadenken, anders is volgens mij de fun er toch af.

En je moet een hobby hebben ?! En hobbys kosten altijd geld

:coolness:

Blijven lachen jongens niet te serieus … :mrgreen:

“Hitler is geen fan van het Gentse Mobiliteitsplan”: http://youtu.be/zwRbDWXFTek

[quote=”Mushroom” post=182422]Raar toch hoe je soms van de eerste post die iemand op een forum maakt denkt van “da’s precies nen toffen met wat gezond verstand” :respekt:
                      Bij een niet nader genoemd lid zal de enige goede vrachtwagenchauffeur een dode zijn waarschijnlijk, en als je er in zijn familie nog maar van spreekt om vrachtwagenchauffeur te worden word je verstoten :puke:[/quote]
                      Idem dito en moet ik mij nu aangesproken voelen? Een moderator die wat olie op het vuur komt gooien :coolness: Ik zal mijn mening maar voor mij houden. Vrienden zullen we toch nooit worden 🙄

[quote=”Sensa911″ post=182418]Hold your horses Vincent … vrachtwagenbestuurders zijn N I E T dom en verdienen meer respect dan wat jij hier neerschrijft!! Vooreerst, zij zorgen ervoor dat de spullen die jij nodig hebt in de winkels terechtkomen. Ten tweede, zij rijden rond met een voertuig dat vele malen groter is dan een personenwagen.[/quote]Ok dat ze dan ook wat meer respect naar anderen tonen. Het is niet ik heb de grootste en de kleineren moeten maar opzij gaan. Bijna dagelijks wordt dit bewezen. Ongevallen genoeg waar dikwijls een vrachtwagen bij betrokken is.

PB

Als ik het zo eens bekijk en optel, word een rondritje met het Porscheforum wel een onbetaalbare aangelegenheid voor mij. :mrgreen:

[quote=”Porsche911lover” post=182482]
                            Over t laatst ook n boete in ontvangst mogen nemen wegens te lang op t middenvak rijden…hield niemand op, moest volgens het boekje continu invoegen tussen tragere chauffeurs, dus zag ik niet echt t nut om te rijden als een halve slalommer…Wegpolitie did not think that way.
                            .[/quote]

Ik recent nog omgekeerd.
                            Politie vond dat ik onnodig lag te slalommen en zette mij aan de kant.
                            Ze hebben alle documenten nagekeken, heb mogen blazen, alles was in orde.
                            Wel geen boete gekregen omdat ze een goede dag hadden volgens hen 🙄

😀

Toch wel gepeperde rekeningen voor – naar mijn mening – sommige banale overtredingen….
                                Over t laatst ook n boete in ontvangst mogen nemen wegens te lang op t middenvak rijden…hield niemand op, moest volgens het boekje continu invoegen tussen tragere chauffeurs, dus zag ik niet echt t nut om te rijden als een halve slalommer…Wegpolitie did not think that way. Zoals we gewend zijn in onze geliefde bananenrepubliek : jan met de pet betaalt de tekortkomingen van grootschalig miskleunenbeleid. Zalig de armgeestige politie-ambtenaren.
                                Whatever… t grootste plezier is en blijft de sleutel links in het dashboard omdraaien en Ferdinand’s 6-koppig orkest laten weergalmen, en cruisen : links recht in t midden…

Ik ben ervan overtuigd dat Vincent_911, voorafgaand aan zijn betoog van heden, reeds kennis had genomen van de nota van de European Counsil van 2011 waarvan je zal kunnen kennisnemen na het aanklikken van volgende link.

http://register.consilium.europa.eu/doc/srv?l=EN&f=ST%2014486%202011%20INIT

Voor diegene die niet willen klikken : Sinds enkele jaren werken een paar Europeanen aan de wetteksten voor de verbeterde tachograaf met … GPS. Als ik Deepee zijn bijdrage lees, zal het in Wallonie allemaal zo rap niet gaan! :music:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.