Nieuwkomer met transaxle

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwkomer met transaxle

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en heb recent een 944S aangekocht met bouwjaar 1987.

    CB7C18BF-AE91-4D2A-94B3-B95EAA41B1A6.jpeg

    Groeten uit regio Aalst

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • mooi zo, veel rijplezier.

      grtn,

        Welkom op het forum .
        Mooie wagen die je daar hebt.

        Veel succes en plezier ermee.

          Welkom op het forum :up:

          Mooie TA heb je daar :coolness:
          Hopelijk zien we je morgen bij Vintage Garage :drink:

            Welkom , mooie 944 😀

              Bij Vintage garage bedoel je?
              Ik wil wel langskomen maar voor het ritje achteraf heb ik helaas geen tijd.

                Welkom! Zien we je zondag? Brunch + ritje…

                XXX

                  Welkom PZero, meer foto’s Mogen ook altijd 😀

                    Aha, goed zo, nog eentje met een 944 S, het miskende eendje onder de transaxel’s.
                    190 pk atmosferisch i.p.v. 163 pk voor de achtklepper en 220 pk voor de Turbo.

                    16 ventiler cilinderkop met heerlijk dubbele-nokkenas-gebrul. Precies de helft van de 928 S 4: 2479 cc. Max. toerental 6 800 tpm i.p.v. 6 500 tpm van de 8-klepper.
                    16 ventiler voor schonere uitlaatgassen en lager brandstof-verbruik met lager octaan benzine.

                    Aangepaste Bosch Motronic met twee pingel-sensoren die nogal eens durven stuk gaan.
                    944 S met versterkte schakelbak van de 220 pk Turbo.

                    Slechts 2 635 + 1 305 = 3 940 stuks europese S’en geproduceerd: 1987 en 1988.

                    Uitlaat-nokkenas aangedreven door krukas met versterkte getande riem met nieuwe automatische spanner. Aandrijving inlaat-nokkenbas met centrale simplex-ketting die bijna nooit vervangen wordt met grote motorschade als gevolg: aandachtspuntje.

                    Remdrukregelaar voor achterremmen identiek aan Turbo voor wijzigen remkrachtverdeling om blokkeren te voorkomen (geen ABS)

                    :first: 😈 :driver:

                      Bedankt iedereen
                      Ik hoop er nog veel plezier aan te beleven!

                        mooie wagen :up: Welkom :driver:

                        Tim

                          Welkom.

                          Knappe wagen!

                          Ik heb bijna dezelfde nummerplaat op een oldtimer :-). (O-adn-445)

                            Welkom, 30 jaar geschiedenis onder je kont… kan alleen maar zalig voelen! Geniet er van! :drink:

                            Wim

                              Welkom op het forum.

                                Transaxle rules :first:

                                  Mooie wagen, proficiat! :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.