Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nog een lid uit Limburg met een 996 4S

  • Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,

    toch maar even de forum-regels doorgelezen en er zo achter gekomen dat ik me eerst voor moet stellen, alvorens ik een vraag kan posten ( ooops , ge kent dat, he…handleidingen etc 😉 ).

    Bij deze :

    Ik woon in Genk, ben 38 jaar jong dit jaar, en ben gelukkig getrouwd… van beroep luchtverkeersleider en dit is meer hobby dan werk, doe het ontzettend graag :happydance: Ik ben al van kindsafaan met auto’s bezig, mede doordat mijn vader in de jaren 80 een Triumph Spitfire kocht, die opmaakte en daar ritten mee deed. Wij als kinderen op het bagage-rekje achter de zetels, dat waren nog eens tijden. 😛

    Ik ben altijd Porsche-fan geweest, van de 914 van mijn oom, tot de 968 van een kameraad van me…en ooit zal ik er wel eens eentje hebben. Ook wil ik mijn centen liever steken in iets waar ik lol aan heb, en dat hopelijk zijn waarde behoudt, danwel verbetert…. de zoektocht is begonnen en ze zeggen “it’s all about the chase ! “. Ben nu boeken aan’t lezen over de ontwikkeling van de 911, en daar steek ik al heel wat van op.

    Hopelijk kan het forum bijdragen aan de vergroting van de kennis om een verstandige keuze te helpen maken.
    Groeten,
    OT

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 115)
    • ook gedronken opperhoofd of juiste repliek bij de verkeerde rubriek :think:

        Ik vermoed dat dit nog de eerste uitvoering is van de 964 cabrio, echter moet hij dan van 1989 zijn en dan idd moeten er flapoorspiegels opstaan en volgens mij de design 90 16 duims velgen check chassisnr even). Als de velgen vervangen zijn door aftermarket cup velgen met bvb een verkeerde bandenmaat verklaart dat het aanlopen van de banden (kunnen ook best originele velgen zijn met verkeerde bandenmaat) Het feit dat de wagen opgewaardeert zou zijn van 16 naar 17 duims velgen met allicht een verkeerde bandenmaat en daarna niet opnieuw uitgelijnd en uitgewogen kan aan het zwevende gevoel bijdragen, maar dit kan ook aan de bussen in de ophanging en stuurinrichting liggen… De power dan… verwacht geen mirakels, maar… hij zou toch aardig vooruit moeten gaan hoor…

          proficiat en nu genieten :up: :up:

            Ziet er mooi uit!

              Een dikke proficiat, heel veel pelzier ermee gewenst !

              Kun/wil je ons laten weten wat zo’n grondige AKK kost ?

                Proficiat met de *porsche :applaus: genieten maar :up:

                  :respect2: :respekt: :applaus: :applaus: *luv

                    Proficiat ! Veel plezier en geluk met nieuwe Porsche en ben ervan overtuigd dat je de microbe snel zult vasthebben.

                    Wim

                      Gefeliciteerd met de aankoop. :up:

                        voila…de kogel is door de kerk. De 4s waar ik naar ben gaan kijken is vandaag ( grondig ) gekeurd door Raes Racing, en op een paar kleine dingetjes na, goed bevonden. Cylinder 4-5-en 6 zagen eruit als nieuw, en de monteur vermoedde dat er een ruilmotor in zit, vanwege het ontbreken van de ‘typische’ pasta tussen de naden van het blok, en het feit dat er ‘als nieuw uitziende’ pistons in zaten… wanneer dit blok geruild zou zijn hebben ze het raden naar ( voorlopig ).

                        Ophanging in orde, remschijven en blokken als nieuw…het enige wat vervangen moet worden is het rubberen stuk tussen bak en cardan-as, daar zaten wat barsten in….

                        Er is met endoscoop in de cylinders gekeken, met stetoscoop naar cylinders en waterpomp geluisterd. met laser de temperaturen gemeten…. duurt even, maar grondiger kun je’t niet doen met de motor ‘in situ’, denk ik’

                        Morgen de wagen ophalen en dan kan het ‘verfraaien” beginnen… en dan heb ik het over het interieur. Foto’s volgen…ik heb er maar 1tje genomen vandaag :

                        image.jpg

                          Allright!!
                          We keep our fingers crossed en kijken uit naar een titelwijziging van dit topic!!!

                            Forum power once again! :hail:
                            Congrats!!

                              Right…2 weken verder, en ik ben -als alles vlot verloopt bij de aankoopkeuring- volgende week donderdag bezitter van een 996 4S. Het betreft de wagen van Gunn, voor alle duidelijkheid ( via een omwegje ) :coolness:

                              Ik hoop echt dat er niets verrassend uit de testen gaat komen, dan ben ik een happy camper 🙂 :happydance:

                                hey, neen toch niet… ik woon in’t midden van Limburg 😉

                                en wat de 4c betreft… nog steeds een geweldige wagen, maar teveel van het goede om zo maar even mee te gaan rijden, en vooral…ik werd er niet verliefd op :-/. Een Porsche heeft nog altijd die “P”-factor, he….

                                Reden van aankoop is ook niet dat ie een daily driver zou zijn, maar meer als week-end wagen, voor ritten en evenementen… voor dagelijks gebruik voldoet de A5 3.0tdi ruimschoots 🙂

                                Ik probeer forumlid Gunn te bereiken via kapaza en prive-bericht hier, maar dat wil niet ech lukken. Iemand toevallig een telefoonnummer van de man ?

                                  @OscarTango : ben jij woonachtig in het zuiden van Limburg , dicht bij een brouwerij en een station ?

                                  Ik heb in de buurt al een aantal keren een witte 4C met zwarte velgen zien staan. Althans net voor ie zijn garage inreed …

                                  Mogelijkerwijze wonen we dan in dezelfde straat 😯

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 115)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.