Nog geluid in de Cayman 987.2

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Nog geluid in de Cayman 987.2

• Maker
    Discussie
  • Nu er toch gerammeld wordt.

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat als de auto warm is, en je beweegt het stuur (zelfs een heel klein beetje) er een zacht piep of fluittoontje tevoorschijn komt. Alsof 2 stukken piepschuim of plastic tegen elkaar komen. Waar de stuurstang het interieur binnenkomt is al gesmeerd maar vandaar komt het niet. Het zit echt bovenaan het stuur, dicht bij waar je het stuur vasthoudt. Enig idee?

Bedankt,
    Xtof

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • [quote=”xtof-cfx” post=221461]Als het de steunlagers zijn, komt dat dan ook voor als je stil staat?
      ook bij stilstaan is het minste tikje tegen het stuur goed voor een piep(je).

bedankt
      Christophe[/quote]

Kwam inderdaad ook voor als ik uit stilstand het stuur draaide,niet altijd maar na een tijdje rijden werd het frequenter,enkel als ik het stuur draaide,
      dus niet bij oneffenheden in het wegdek.

ik heb momenteel ook een piepje in de voorste ophanging van de 986 wat zich laat gelden bij oneffenheden in het wegdek EN stilstaand bij de minste stuurbeweging.
        mijn diagnose is gesteld en dit was relatief eenvoudig: de rubbers van de control arms puilen een beetje uit door slijtage maar dat is voldoende om te schaven tegen hun beugel. door inspuiten met kruipolie verdwijnt het geluidje tijdelijk voor 2à3-tal weken; dus op termijn is vervangen de enig mogelijke remedie.

Als het de steunlagers zijn, komt dat dan ook voor als je stil staat?
          ook bij stilstaan is het minste tikje tegen het stuur goed voor een piep(je).

bedankt
          Christophe

Heel waarschijnlijk zit het niet in het stuur,maar zijn het de steunlagers boven op de veerpoten.
            Heb het zelf deze zomer aan de hand gehad,als auto warm was(en in Italie was het warm), geluid(gepiep)kwam ook ergens
            (dacht ik) uit de stuurkolom,uiteindelijk laten checken en het bleek één van de steunlagers te zijn.Heb ze allebei laten vervangen,gezien
            stukje garantie.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.