noise uit mijn radio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 noise uit mijn radio

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Mijn Nokia Carkit (CARK-91) is aangesloten op de standaard aanwezige Porsche CDR22 radio. De carkit werkt goed en het geluid komt door de speakers van de radio, maar ik hoor op de achtergrond een storend geluid (whining sound) dat erger wordt als ik hoger in de toeren ga. Via enkele forums (fora ❓ ) ben ik al te weten gekomen dat ik een “ground loop isolator” zou moeten installeren, maar nergens kom ik te weten waar ik die dan precies moet op aansluiten. Iemand ervaring mee ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • 6310 is (of beter was want wordt allang niet meer gemaakt) één van de betere toestellen van NOKIA. Heeft ook bluetooth dus kan met bluetooth carkits werken. Het nadeel is dat een bluetooth carkit geen houder meer heeft en dus de GSM niet wordt opgeladen. Is op te lossen door een houder te plaatsen en een 12V-lader voor de sigarettenaansteker (of met een tussenstuk verbergen onder het dashboard).

Voor al deze info heb ik maar 1 adres waar je kan naar bellen en dat is naar Autoradio’s Benny in Opwijk die weet er alles van.

Anoniem

Als ik ga experimenteren dan vrees ik dat ik meer om zeep zal helpen dan het op te lossen 😥
            De CDR22 komt overeen met een bepaald type van Becker, oa de Becker Traffic Pro (model 47xx) maar dan zonder de navigatie. Voor de rest volledig hetzelfde dacht ik. Via de radio instellingen kan ik kiezen of het geluid door de links of rechte (of beide) luidsprekers komt. Dat werkt heel goed voor het overige.
            Ik het trouwens exact dezelfde CARK-91 in mijn daily driver (een audi met een concert 2 radio, geconnecteerd op de speakers van de radio). Daar het ik dat probleem niet.
            De GSM die ik gebruik (in beide wagens) is een Nokia 6310. Zeer goed toestel, doet wat het moet doen, is mijn 4e al. Maar ik zal eens moeten beginnen uitzien naar een nieuwer toestel, met een nieuwe carkit, want ze zijn niet meer nieuwe verkrijgbaar nu.
            Heb al heel wat positiefs gehoord van die parrot, maar het vervelende is dat er (als ik het niet mis heb) geen gsm lader in zit ? In de CARK-91 is dat wel handig, je belt en laadt via dezelfde installatie. Kan dat ook met de parrot ?

Een CARK-91 heeft standard geen aansluitingen voor luidsprekers maar enkel voor een externe luidspreker. Waarschijnlijk is er een mutebox tussen gezet. Deze zal storen. Een groundloop isloator zal hier weinig aan kunnen doen. Experimenteren! Probeer even een externe luidspreker aan te sluiten en de mutebox af te koppelen.

Ik ben even bij de leveranciers op hun site gaan kijken. Ik ken wel de CRD22 radio niet. ER zijn twee soorten oplossingen die voor porsche worden gegeven :

Easy mutebox : enkel gebruiken in combinatie met radio’s met een tel-in toegang. Deze interface leads zorgen, net als een volledig mute-systeem, ervoor dat alle luidsprekers gemute worden en dat het geluid van je gesprek hoorbaar is door de voorste 2 luidsprekers. Of de volledige mutebox die alle signalen doorschakelt. Dit is meestal wel een duurder onderdeel (> 100 EURO).

Ik heb al een paar keer een carkit in een porsche geplaatst en nog geen problemen mee gehad. Zijn wel allemaal de PARROT bluetooth carkits. Daar zit standaard alles ingebouwd. Welke GSM gebruik je in de CARK-91 ❓

dat is een spoeletje dat je tussen de plus of de min van je batterij moet plaatsen (afhankelijk van het type dat je koopt.
                Best let je erop dat er zo een spoeletje op je car kit én op je radio zit, of dat ze beiden hun stroom vandezelfde bron krijgen waarvoor je dan één spoeletje zet.

Maar hier op het forum zitten enkele audioexperts die je daar ongetwijfeld meer over kunnen vertellen. 8)

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.