Nordschleife bezoekjes 2011

Home Forum Porsche Uitstappen Nordschleife bezoekjes 2011

• Dit onderwerp bevat 38 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Anoniem.
  • Maker
    Discussie

• 911-lover
    Deelnemer

Ik zal hier weer een draadje opstarten naar aanleiding van het nieuwe seizoen .
      Als er mensen zijn die richting Nürburg willen gaan , laat het hier even weten (als het niet te kort dag is) zodat misschien anderen die ook willen gaan meekunnen .

Wijzelf zijn zondag geweest daar ineens onverwacht de geplande regeling wegviel .

Hier mijn verslagje
      [quote]We hadden een onverwacht zondagje vrij en besloten voor de eerste keer dit jaar naar de Nordschleife te rijden .
      Al was het hier grauw , het was droog . De webcam van de Nordschleife liet een nat circuit zien en grijze lucht , maar ook daar regende het niet meer .
      De stap werd dus genomen en de 968CS kon zijn eerste grote ritje doen dit jaar .
      De heenrit verliep vlot , op twee flitsen na en onderweg een tiental minuutjes motregen .
      Daar aangekomen was het duidelijk dat het wankele weer vele mensen weerhield . Het was er extreem rustig . Zo rustig heb ik het daar nog nooit gezien .
      Nochthans hebben we het daar steeds droog gehouden en kregen we zelfs van tijd tot tijd de zon te zien .
      We zijn naar verschillende kijkpunten gegaan , hebben in een lokaal restaurantje onze hongerige magen gevuld en hebben zelfs de CS losgelaten op het beruchte circuit .
      Ook de terugrit liep vlot al was het soms erg druk vanwege het einde van het Karnavalverlof . Hopen Belgen met skiboxen op hun dak permanent op het linkervak verhinderden een vlottere terugreis .
      Het was weer een schitterend dagje .

Fotootjes kunnen jullie HIER zien (ook een paar van de CS die ik gevonden heb op het net)
      Enkele teasers

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
      • nice!

Die groep identieke BMW M3’s, die waren van de BMW-fahrerschule zeker?

Na een slapeloze nacht (zal van de spanning en het uurwisselen geweest zijn) weer vertrokken naar de Nordschleife om er alweer een bezoekje te brengen . Het was dan ook al twee weken geleden hé ;).
          We hadden afgesproken met een 15 tal enthousiastellingen om er vandaag heen te gaan daar nu het GP-circuit ook open was en aan het toeristencircuit was gekoppeld . Iets wat ik dus nog nooit gedaan had .
          Het weer was geweldig en het beloofde veel .
          En dat was te zien bij de aankomst . Er stonden massa’s en massa’s wagens . Hopen ///M’s , Porsches , Evo’s , Subs , Opel GT’s , R8-en , Corvettes , GT/R’s en Mustangs maar ook zeldzamere pareltjes zoals twee SLS’en (heb helaas geen fotootje van de zilvergrijze) , vier Ferrari’s , Lambo , Lotus 2-Eleven , AM Vantage , Porsche GT2RS en noem maar op .
          Zelf hebben we ervan genoten om ook een paar rondjes draaien al moet ik toegeven dat het eerste rondje niet echt leuk was . Het was gewoon veel te druk en weinigen hielden rekening met anderen . Al ga je aan de kant en zet je je richtingaanwijzer aan , dan nog snijden ze je gewoon af nadat ze je ingehaald hebben .
          De tweede ronde later op de avond was leuker .
          Ook hebben we veel op de parkings en rond het circuit gehangen om lekker van al dat moois te genieten en ‘s middags met de hele groep gegeten bij Guillia’s in Breidscheid .
          Gewoonweg een subliem dagje dat vraagt naar meer , en dat zal ook zeker gebeuren .
          Ik heb 533 foto’s gemaakt waar er na shifting 417 zijn overgebleven

Mijn gemaakte fotootjes kunnen jullie HIER bekijken .

Enkele teasers hieronder

Nog een paar uurtjes en de klok loopt terug af om richting Schleife te gaan .
            Verslagje volgt vanavond 😉

geen zorgen, als men wil kan men bij Rieder een gesloten garagebox huren. Ikzelf heb het echter nooit gedaan, enkel voor de moto, omdat die natuurlijk makkelijker mee te pikken is!

Daar kan je overal veilig parkeren .
                Als je weet welke bolides daar allemaal komen en ik heb nog nooit gehoord van een gestolen wagen daar .
                Manthey is idd erg kort bij . Geen 3km van de ingang van het circuit.
                Wij zijn er die zondag langs gegaan doch alle wagens stonden binnen en onder doek 😥

Anoniem

Ziet er ook prima uit.
                  Is er daar een mogelijkheid tot veilig parkeren? Er durft op en rond de Ring nogal wat verdwijnen 😕 .
                  Ik ga binnenkort eens naar Manthey (zie andere topic) en zou in de buuurt een nachtje blijven.

ik heb zoals gezegd het kaartje opgehaald thuis. Het is Hotel Rieder am Nürnburgring, en die naam is niet overdreven, want het ligt op een 2 minuten rijden van de ingang van het nieuwe circuit met de evenementenhal en de tribune. Ze hebben een 60 tal kamers, en het eten is er heel lekker en schappelijk van prijs. Mittlstrase 13, 53534 Wiesemscheid am Nürnburgring, Telefon (0 2691)1013 of http://www.Hotel-Rieder.de
                    een aanrader, ben er steeds zeer goed ontvangen en tevreden geweest.

Dan kunnen we als we een weekend gaan misschien beter een guesthouse of appartement geven .
                      Nog zo gezellig .

Anoniem

24 euro????!!!!! 😯 😯 😯 WTF!!!! Dat meent ge niet? Is dat al zo opgeslagen? Ik kocht nu wel steeds kaarten voor meerdere ronden, waardoor de prijs per rondje zakte, maar ik kan mij toch niet meer heinneren dat de laatste keer dat ik ging het al zoveel was! De laatste keer hebben we trouwens met meerderen een samengelegd voor een kaart met meer ronden: zo kwam het per rondje goedkoper uit, en dan kon de ene ook foto’s trekken van de andere terwijl die stond aan te schuiven…

Ik ga steeds in een supergezellig klein familiehotelletje in de buurt, waar ik 80 euro betaal voor 2 personen ontbijt inbegrepen. En zo slechts is het er ook niet, want uiteindelijk sliep F1 piloot Heinz Harrald Frentzen er ook altijd als hij daar diende te rijden, dus… 😉

Het is echter wel zo dat door het toenemende succes men soms steeds vroeger moet boeken als men met meerderen zeker wil zijn van een kamer. Men kan ook tegen betaling een afgesloten garagebox bijhuren

Ik heb het kaartje met de gegevens nog liggen in de ouderlijke woning?. Ik moet er deze week toch al een Autogids ophalen met de test uit 2001 van de toen nieuwe 996 turbo voor iemand van het forum die er om wil komen, ik zal dat kaartje ook eens opzoeken…

Ik las net dat ze op een ander Porscheforum tot nu toe al met een 15 tal wagens op 27 maart richting Nordszchleife gaan .
                            Dan zou het F1 circuit ook open zijn en aaneengekoppeld aan het oude circuit .
                            Dit voor dezelfde prijs als een normaal ritje (momenteel 24€)
                            Ik heb wel zin om dan te gaan .
                            Nog iemand van hier zin ?

I’m in too ! 🙂
                              Wie spreekt er een datum uit / kent daar een leuk adresje om daar te overnachten?

Is idd ook een leuk voorstel waar we wel voor te vinden zijn .
                                Zaterdag oprijden , overnachten en zondag terug rijden .

tja, da’s natuurlijk de downside van de bekendheid van de Ring hé: als je enkel in het weekend kan gaan, en het is inderdaad eens droog, dan is het meteen vaak druk, en daardoor ook toch wel een stukje gevaarlijker. Ik heb het ooit al eens geschreven: ik ben misschien al een tiental keer geweest, en ik heb misschien amper al drie keer meer dan twee ronden na elkaar kunnen rijden zonder dat de baan weer eens afgesloten werd door een ongeval, de laatste keer zelfs bijna 4 uur! 😥 Minder leuk als je dan op één enkele dag op en af wou gaan… wat ik ook om die reden steeds minder deed (1 nachtje blijven slapen in de buurt is een leuker en betaalbaar alternatief)

@sl33py : Gewoon meerijden . Er zijn is al leuk op zich . Wie niet wil rijden , rijdt niet . Als het te druk of nat is ga ik er ook niet op 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.